[D2 99 4.2PB/LPG ] Grzeje się na postoju
Marcinek tak tylko czemu wentylator na drugim biegu pracuje praktycznie z taką samą prędkością co na pierwszym. Albo problem jest w kablach albo w opornicy.
U Ciebie to inaczej wygląda. W preFL drugi bieg powinien zagłuszać świat zewnętrzny a tu tego nie ma.
Zanim spale ten cholerny samochód przynajmniej chce wiedzie co jest przyczyną.
Stary motor został ugotowany i sprzedany jako frankenstein mojej osobie. Nie chce tego powtórzyć.
EDIT:
Marcinek pierw zanim wywalę chłodnice, termostat, pompe, wisko, czujnik temperatury, włącznik wentylatora, wentylator. i wydam na to setki złotych chce się dowiedzieć gdzie jest mój drugi bieg wentylatora. Bo wiem jak powinien chodzić wentylator na drugim biegu i powinien być spięty na sztywno. W tym momencie chodzić z mocą blisko 300W a nie ledwo co 80W
U Ciebie to inaczej wygląda. W preFL drugi bieg powinien zagłuszać świat zewnętrzny a tu tego nie ma.
Zanim spale ten cholerny samochód przynajmniej chce wiedzie co jest przyczyną.
Stary motor został ugotowany i sprzedany jako frankenstein mojej osobie. Nie chce tego powtórzyć.
EDIT:
Marcinek pierw zanim wywalę chłodnice, termostat, pompe, wisko, czujnik temperatury, włącznik wentylatora, wentylator. i wydam na to setki złotych chce się dowiedzieć gdzie jest mój drugi bieg wentylatora. Bo wiem jak powinien chodzić wentylator na drugim biegu i powinien być spięty na sztywno. W tym momencie chodzić z mocą blisko 300W a nie ledwo co 80W
ernesto, no wlasnie tez tak myslalem, ale klima chlodzi, a dzis sprawdzalem na zimnym i wiatrak stal i na 90st i tez stal. tylko wisko sie krecilo. wczesniej mialem A6C4 i tam wlasnie zawsze jak klime wlaczalem sie wlaczal wiatrak. dlatego moje pytanie. czyli najpierw probnik w reke i sprawdzam, czy prad dochodzi do wiatraka. jesli jest a nie kreci to mam odp, jak niema, to wypinam kostke i na krotko podpinam i sprawdzam, czy ruszy. jak ruszy to sprawdzam opornik, jak nie tzn, ze gdzies kabel po drodze padl.
jeszcze dla pewnosci.. blaszka przy nadkolu tzn, ze mam plastikowe nadkole wyrywac i pod, zdjac kratke i tam bedzie, czy pod maska gdzies? jakby jakies foto jak on wyglada to tez by bylo super
jeszcze dla pewnosci.. blaszka przy nadkolu tzn, ze mam plastikowe nadkole wyrywac i pod, zdjac kratke i tam bedzie, czy pod maska gdzies? jakby jakies foto jak on wyglada to tez by bylo super
Dziwne, ale może u Ciebie jest już jak w nowszych autach, że wiatrak odpala tylko co jakiś czasMrozu76 pisze: no wlasnie tez tak myslalem, ale klima chlodzi, a dzis sprawdzalem na zimnym i wiatrak stal i na 90st i tez stal
No nie do końca bo jak jest jw to ciężko to sprawdzićMrozu76 pisze:czy prad dochodzi do wiatraka.
Pierw to sprawdz czy na krótko odpaliMrozu76 pisze:wypinam kostke i na krotko podpinam i sprawdzam, czy ruszy
Najlepiej zrobić to od spodu.Mrozu76 pisze: blaszka przy nadkolu tzn
Zaraz przy nadkolu, centralnie pod zbiornikiem do wspomagania jest przykręcona na dwie śrubki 10 blasz.
Śruby odkręcasz od strony nadkola. Opornica ma szpilki które przebijają mocowanie i nadkole skręcając je razem w dwóch miejscach.
Pytanie jak sprawdzić opornice
Jest ona z trzema wypustkami, czy jak to nazwać ale co jak i dlaczego
To nie ma problemu, chyba, że masz osłonę pod spodem.Mrozu76 pisze:nie mam kanalu i wszystko robie na podjezdzie pod garazem.
Jeśli nie to jesteś w domu.
Skręcasz koła na maxa w prawo i będziesz miał w przedniej części nadkoli dwie nakrętki na kluczyk 10.
Odkręcasz je i opornica wychodzi bez problemu.
Udało się udało
Auto chodziło dziś prawie 3 godziny z włączoną klimą na wolnych obrotach, z uwagi, że dziś temperatura była dosyć niska bo niespełna 18 stopni, postanowiłem zastawić chłodnice kartonem po stronie wiskozy.
Auto trzymało równe 90 stopni.
Wskazówka nawet nie drgnęła, nawet nie pomyślała o tym żeby iść dalej.
Przyczyna błacha i nie błacha. Ale wymienił bym wszystko związane z układem chłodzenia:
- termostat
- chłodnice
- czujniki
- wentylator
- pompe
- wiskoze
- uszczelki pod głowicami
wszystko, a jak się grzała tak by się grzała dalej.
Czepiłem się prędkości wentylatora i to był strzał w dziesiątkę.
Teraz wiem co było przyczyną, że poprzedni właściciel zagotował motor i padłą uszczelka pod głowicą.
Winny okazał się ktoś kto składał pewnie to auto po naprawie lakierniczej.
Opornica była odwrotnie podłączona do układu
Są tam trzy piny na przewody E1 E2 E3+A
Do E3+A powinny być podpięte dwa przewody, u mnie było zupełnie odwrotnie bo
E3+A - E1
E2 - E2
E1 - E3+A
Wpadłem na to po przyjrzeniu się na opornicę od A6 C5, że do E3+A dochodzą dwa przewody.
Bardzo pomocny okazał się też młody91 który porównując do aut na jego podwórku upewnił mnie w przekonaniu, że opornica jest odwrotnie podpięta.
To było przyczyną, że drugi bieg wentylatora po załączeniu nie pracował pełną mocą tylko 1/3
Teraz wszystko gra i buczy, wiatrak odpala pełną parą przy VAG = 97 stopni
Panowie dziękuję wszystkim za pomoc nie ma jak rodzina forumowa
Do opornicy idzie wiązka przewodów od podłużnicy w stronę zderzaka.
Co jakieś 5cm jest wypuszczany kabelek.
pierwszy to E1
środkowy to E2
trzeci to E3 + A
to jest coś takiego i w ten sposób powinna być zamontowana na nadkolu
A jest to przewód plusowy idący do wtyczki wentylatora.
Jak mi się uda dziś to pstryknę
Co jakieś 5cm jest wypuszczany kabelek.
pierwszy to E1
środkowy to E2
trzeci to E3 + A
to jest coś takiego i w ten sposób powinna być zamontowana na nadkolu
A jest to przewód plusowy idący do wtyczki wentylatora.
Jak mi się uda dziś to pstryknę
ernesto, mam oslone, ale ta blaszana z allegro, wiec zdjecie jej i zalozenie pod domem to porazka.. ale znalazlem przyczyne.. klima sie wlacza, bo prad na wiatrak idzie, tylko wiatrak stoi do tego wisko tez padnieta, bo na rozgrzanym silniku je zatrzymalem dziwi mnie tylko jedno.. do mojego wiatraka ida tylko 2 przewody..
podlaczylem VAG, zrobilem test zegarow i tam jest 'over heat', ktory uruchamia ten wiatrak i tez podaje plus na wiatrak, ale wiatrak stoi
podlaczylem VAG, zrobilem test zegarow i tam jest 'over heat', ktory uruchamia ten wiatrak i tez podaje plus na wiatrak, ale wiatrak stoi