Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 08 4.2FSI/LPG ] Nie równo pracuje na niskich obrotach

Awatar użytkownika
joy_pl
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 77
Rejestracja: 07 wrz 2016, 23:25
Lokalizacja: Toruń

[D3 08 4.2FSI/LPG ] Nie równo pracuje na niskich obrotach

Post autor: joy_pl » 25 cze 2018, 09:25

Witam

Jak w temacie mam problem z nie równą pracą silnika na niskich obrotach, zarowno w czasie postoju na P jak i w czasie jazdy na D np. przy zwalnianiu przed skrzyżowaniem...
Jedy błąd jaki mi udalo sie odczytac to 000017...
No i jeszcze 012424 ale to chyba stary błąd...

Co może być przyczyną?
Ostatnio zmieniony 06 sty 2019, 11:44 przez joy_pl, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
robertas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2044
Rejestracja: 08 paź 2009, 18:44
Lokalizacja: ślask

Post autor: robertas » 25 cze 2018, 12:28

Stalo sie to nagle czy jezdzisz juz jakis czas tak??? Najprostsza usterka jaka moze byc to uszkodzenie samego czujnika walka (i tego Ci zycze), ale po tym bledzie wnioskuje raczej rozjechanie sie rozrzadu... Trzeba przejrzec bloki 91,92,93 tam wyjdzie wszystko jak na tacy ;) Ewentualnie mozesz podmienic czujniki miejscami i zobaczyc czy blad przeskoczy na inny bank, jesli tak to czujnik walniety... Jesli nie...trzeba dlubac glebiej... Ewentualnie moze szwankowac nastawnik jeszcze ;)

Awatar użytkownika
joy_pl
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 77
Rejestracja: 07 wrz 2016, 23:25
Lokalizacja: Toruń

Post autor: joy_pl » 25 cze 2018, 13:59

Ciężko powiedzieć, po odpaleniu na zimnym silniku byly takie delikatne wachania i drżenie samochód, ale moglo to być coś innego...
Jednak wczoraj znacznie się to pogorszyło... Mozna powiedzieć ze stalo sie to nagle...
Gdzie są te czujniki?

Pytanie, czy w ogóle można z tym jeździć czy tylko laweta?

[ Dodano: 2018-06-25, 13:59 ]
W zalaczniku bloki 90..94

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 25 cze 2018, 15:40

Wygląda na to, że rozrząd przeskoczył <hmm> ...daj to kumatej osobie do sprawdzenia i na wszelki wielki nie odpalaj już auta <cicho>

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 25 cze 2018, 16:23

Nie odpalać silnika (jeżeli była kolizja to i tak już pozamiatane, co najwyżej nie pogłębiać problemu)
i do weryfikacji: ustawienie wałków względem siebie, ocena stanu nastawników, łańcuszków.

ściąganie dekli zaworowych się kłania


Aaaaaa!!! to FSI, czyli to co napisałem nijak się ma do tego silnika...
niech zostanie dla kogoś kto będzie szukał problemu dla BFM.

[ Dodano: 2018-06-25, 16:23 ]
Do wykonania test elementów wykonawczych silnika, dokładnie przysłuchanie się,
czy zawory puszczające olej na koła wałków, cykają.

4 sztuki

po dwa na bank

1. ssący
2. wydechowy

3. ssący
4. wydechowy (czy inna kolejność już nie pamiętam, w VCDS będzie opisane)

Awatar użytkownika
joy_pl
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 77
Rejestracja: 07 wrz 2016, 23:25
Lokalizacja: Toruń

Post autor: joy_pl » 25 cze 2018, 17:01

Teraz już nic nie zrobie auto zostawiłem w pracy...

Tak silnik to BVJ...

Rozumiem że, silnika nie powinienem odpalać?

Czy te "cykanie" będzie słyszalne w kabinie, czy trzeba nasłuchiwać pod maską?
Do dyspozycji ma tylko vag5053 its, ma krótki kabelek i nie wiem czy nie musiał bym tego robić w dwie osoby...

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 25 cze 2018, 18:27

Prawdopodobnie nic by się nie stało jakbyś odpalił ale...
jeżeli by się coś stało to miałbyś pretensje, że poradzili tak czy inaczej.

Zawsze jak coś jest nie tak z korelacją wałków względem wału lub nieustawione
położenia takie jak powinny być to lepiej dmuchać na zimne.

Stukanie będzie słyszalne pod maską zawory masz na końcu głowicy, wystają
z pokryw zaworów.

Sprawdzić cztery... ten co będzie odbiegał od reszty (miejmy nadzieję, że na ssącym
bank 1) to znaczy, że się podwiesił. Często wyjęcie jego i wyczyszczenie w
myjce ultradźwiękowej pomaga.

Co do urządzenia, które masz... ma test elementów wykonawczych w menu (jak wejdziesz w silnik)?

Awatar użytkownika
joy_pl
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 77
Rejestracja: 07 wrz 2016, 23:25
Lokalizacja: Toruń

Post autor: joy_pl » 25 cze 2018, 20:11

Ten testerek według instrukcji ma testy elementów wykonawczych, ale jeszcze z tych funkcji nie korzystałem...

[ Dodano: 2018-06-25, 20:11 ]
Tak jak wspominałem nie mam teraz dostępu do auta, ale czy demontaż tych zaworków jest problematyczny? Tzn. czy trzeba np. zdejmować pokrywy zaworów, czy same można je wyciągnąć?
Chodzi mi o to czy będę mógł zrobić to ewentualnie pod "chmurka", na parkingu przy firmie...

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 25 cze 2018, 22:39

Zawory wyciagniesz bez komplikacji. Srubka torx i do góry. Zamien stronami i zobaczysz czy błąd sie przeniesie..
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 26 cze 2018, 07:37

By zrobić to pod chmurką... to musiałbyś się przygotować.

Trzeba dobrze oczyścić wokół zaworu. Jak tego nie zrobisz, to zanieczyszczenia
wpadną w magistralę olejową i dopiero powstanie problem.

Zawory są w zagłębieniach. Często tam sporo piasku z olejem się gromadzi.

Na warsztacie sprężone powietrze i czyszczonko. Jakiś zmywacz by to porozpuszczać.

Same zaworki też łatwo nie wychodzą.

WAŻNE:

Jeżeli będzie padnięty zawór to autem możesz jechać, wielu klientów przyjeżdża w
takim stanie do mnie i nic się z silnikiem nie dzieje. Silnik jest przygotowany
na to by w momencie padnięcia zaworka nie było kolizji zaworów z tłokami.

Tylko pusisz być pewny, że to jest to.

Awatar użytkownika
joy_pl
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 77
Rejestracja: 07 wrz 2016, 23:25
Lokalizacja: Toruń

Post autor: joy_pl » 06 lip 2018, 21:51

Tym sprzętem co mam cieszko to sprawdzić... Test wykonawczy jest ale nie wiem co w danym momencie sprawdzam, moge tylko sekwencyjnie zmieniać wszystkie elementy opisane ogólnie jako zasilanie silnika, czy jakos tak...
Rozumiem, że w VCDS jest to normalnie opisane?

[ Dodano: 2018-06-28, 14:42 ]
Dopiero dziś udało mi się ściągnąć osobę z komputerem...
I tak:
Zaworek ssący od strony pasażera chodzi głośno jak kerunkowskaz
Zaworek ssący od kierowcy prawie nie słychać
Zaworek wydechowy od pasażera też prawie nie słychać
Zaworek wydechowy od kierowcy słychać głośniej, ale dużo ciszej niż ten pierwszy

[ Dodano: 2018-07-06, 21:50 ]
Jestem po czyszczeniu zaworków, a właściwie na razie jednego... znalazłem w nim taki opiłek siateczkę wielkości 1,5mm x 3mm, a właściwie dwa takie kawałki, tzn przy wyjmowaniu się rozerwało na dwa...

[ Dodano: 2018-07-06, 21:51 ]
Ewidentnie blokowały ruch powrotny zaworka...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl