części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 01 4.2PB/LPG ] Ginący olej smarowanie głowicy

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

[D2 01 4.2PB/LPG ] Ginący olej smarowanie głowicy

Post autor: Lechu » 14 cze 2018, 22:01

Dopadła moją 8 dziwna przypadłość. <bezradny>

Ginie mi olej i się za jakiś czas pojawia. <boisie> , mam hudiniego w silniku. Jesczze nie do końca to rozgryzłem dlaczego tak jest. ale

Ostatnio, rano przed odpaleniem (auto po trasie 150 km dzień wcześniej) zaglądam na bagneet, dolny stan, ale taki na prawdę dolny.
Odpalam i słyszę hydrauikę przez chwilę 1 sek. <onie>

Do pracy mam ok 20 km.
Po pracy, patrze na bangnet a tam prawie 3/4 stanu hydraulika, wtedy odzywa się, ale bardzo rzadko na krócej niż 1 sek.

Nie mam pojęcia dlaczego się tak dzieje, wycieków żadnych nie ma. Silnik jest suchy jak pieprz.

Wcześniej silnik jeździł na 0W40 Castrola, po robieniu dekli i ślizgów nastawników, było dolane 0,5L 5w30 oleju z orlenu gdzieś na trasie, spory wyciek był .

Po tym zmieniłem olej na LM toptec4100 5W40 .

Może przez to tam jakaś galareta się zrobiła ? <bezradny>

Zamierzam wymienić zaworki zwrotne pod kolektorem, gdyż chyba mają znaczenie przy ściekaniu oleju ?
płukanke - LM 1,5 tuby
i zalać świeży olej 5W40 LM .

Czy oprucz tego mogę jeszcze coś sprawdzić, czy wymienić, by się tak nie działo ?
Ostatnio zmieniony 22 lip 2018, 21:33 przez Lechu, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 15 cze 2018, 08:50

Robiłeś zaworki zwrotne w głowicach?

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 15 cze 2018, 09:47

A tam też są ? , to raczej nie

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 15 cze 2018, 11:23

Nie doczytałem, że planujesz je robić. Niestety wymiana może nie być tania. Zaworki 240zł, a jak będziesz miał do wymiany uszczelkę dekla komory korbowej, to jeszcze 270zł. Do tego ew. uszczelki kolektora ssącego (100 za 2 szt.).

Smarowanie głowic idzie przez zawory zwrotne, więc jakiś wpływ na układ olejowy ma. Nie twierdzę, że są przyczyną Twoich objawów, ale nie można ich na tym etapie wykluczyć. Najpierw zrób płukankę i zmień olej.

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 18 lip 2018, 07:41

OK, więc

po wymienie zaworków zwrotnych ciśnienia oleju , oraz zrobieniu płukania silnika środkiem od LM .

Olej nie ginie, szybciej spływa.

Miałem już wielką nadzieje, że wyeliminuje stukanie nastawnika, lecz niestety po 1,5 tygodnia go usłyszałem ponownie, ale stuka rzadziej .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl