![]()  | 
![]()  | 
![]()  | 
[D3 ALL ] Zmiana klocków hamulcowych tył
- 
				
				Freeq
 - Super Klubowicz

 - Posty: 522
 - Rejestracja: 12 cze 2016, 22:20
 - Lokalizacja: NGO
 
- 
				
				krzysztof1
 - Forum Audi A8

 - Posty: 63
 - Rejestracja: 10 paź 2015, 21:26
 - Lokalizacja: Trojmiasto
 
Klocki wymienione zgodnie z opisaną instrukcją. Dzięki drago_o!
Jedyny problem jaki się pojawił to wciśnięcie tłoczka w jednym z zacisków. Lewa strona poszła bez najmniejszego problemu. Natomiast w prawym kole nie udało mi się wcisnąć tłoczka używając śrubokręta. Zmuszony byłem na szybko zrobić sobie przyrząd do wciskania tłoczka i dopiero w ten sposób też z dużymi oporami tłoczek się schował.
Jak myślicie, czy oznacza to, że zacisk nadaje się do regeneracji?
			
			
									
									
						Jedyny problem jaki się pojawił to wciśnięcie tłoczka w jednym z zacisków. Lewa strona poszła bez najmniejszego problemu. Natomiast w prawym kole nie udało mi się wcisnąć tłoczka używając śrubokręta. Zmuszony byłem na szybko zrobić sobie przyrząd do wciskania tłoczka i dopiero w ten sposób też z dużymi oporami tłoczek się schował.
Jak myślicie, czy oznacza to, że zacisk nadaje się do regeneracji?
- drago_o
 - Super Klubowicz

 - Posty: 8087
 - Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
 - Lokalizacja: Częstochowa
 
Warto dodac dla potomych, ze jak macie problemy z blokada kierownicy to wymiana tylnych klockow bedzie bardzo ciezka... Znaczy sie, wymienic sie da ale bledu skasowac nie mozna.
			
			
									
									Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
						http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
- 
				
				denveco
 - Super Klubowicz

 - Posty: 350
 - Rejestracja: 20 gru 2013, 16:12
 - Lokalizacja: Szczecin
 
A co ma blokada kierownicy z wymianą tylnych klocków? Czy jest jakaś czynność w tym samochodzie (naprawa) do której można podejść bez podpinania komputera? W innych starszych autach do wymiany klocków wystarczyły klucze, młotek, ścisk stolarski do wciśnięcia tłoczka, oraz nowe tarcze i klocki. Z każdą pierdołą to z komputerem trzeba podchodzić do tego samochodu... Wygląda na to że chyba sensownym rozwiązaniem będzie zakup programu z kablem. Tylko patrząc na allegro to tyle tego jest i cenowo także że nie wiadomo który jest odpowiedni....
			
			
									
									
						- drago_o
 - Super Klubowicz

 - Posty: 8087
 - Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
 - Lokalizacja: Częstochowa
 
Bo procedura z ELSA wyraźnie opisuje, że aby poprawnie zakończyć całą procedurę i pozbyć się błędów należy wyłączyć zapłon i zablokować kierownicę. W innym wypadku ciągle będą błędydenveco pisze:A co ma blokada kierownicy z wymianą tylnych klocków?
I tak, jak chce się coś samemu robić to trzeba mieć program z kablem.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
						http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
- 
				
				kkrzysi0
 - Forum Audi A8

 - Posty: 119
 - Rejestracja: 21 kwie 2016, 22:17
 - Lokalizacja: LU/JG
 
Jak tanio to VAS od skośnookich zrobisz sporo. Jak lepszy interfejs + aktualizacje (nie wiem czy do A8 coś się jeszcze zmieni) to VCDS - raczej polecam ORIdenveco pisze:A co ma blokada kierownicy z wymianą tylnych klocków? Czy jest jakaś czynność w tym samochodzie (naprawa) do której można podejść bez podpinania komputera? W innych starszych autach do wymiany klocków wystarczyły klucze, młotek, ścisk stolarski do wciśnięcia tłoczka, oraz nowe tarcze i klocki. Z każdą pierdołą to z komputerem trzeba podchodzić do tego samochodu... Wygląda na to że chyba sensownym rozwiązaniem będzie zakup programu z kablem. Tylko patrząc na allegro to tyle tego jest i cenowo także że nie wiadomo który jest odpowiedni....
- drago_o
 - Super Klubowicz

 - Posty: 8087
 - Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
 - Lokalizacja: Częstochowa
 
Po... Normalnie wszystko zgodnie z instrukcją. Na koniec testu wyłączyć zapłon i zablokować kierownice.
			
			
									
									Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
						http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
- 
				
				nexus
 - Forum Audi A8

 - Posty: 74
 - Rejestracja: 17 paź 2015, 16:51
 - Lokalizacja: Wrocław
 
No zrobiłem wszystko z instrukcja i albo coś poszło nie tak albo tak miało być. Bo przy adaptacji klocków zaciski mi w ogóle nie "latały" i czekałem tak z 10 min i dałem "gotowe" i skończyłem. ( Przy czym po zamknięciu zacisku przestawiły się na OFF)
Ale po wymianie pokazało błędy oto one:
EDIT:
Dodam że właśnie ten po lewej stronie wyje głośno. I akurat ta usterka od tego silnika ręcznego pojawiała się wcześniej już ale pojeździło się parę dni nie używając ręcznego to znikał sam, a od pewnego czasu się świeci.
A ten drugi po wymianie klocków da się usunąć?
			
			
									
									
						Ale po wymianie pokazało błędy oto one:
Kod: Zaznacz cały
                Adres 53: Hamulec postojowy       Plik etykiet: 4E0-910-801.clb
Oznaczenie elementu: 4E0 910 801 C    HW: 4E0 907 801 A
  Komponent i/lub wersja: EPB  A32C0220   H02 0220
           Kodowanie: 0001031
           Kod serwisu: WSC 00011 888 96745
                      VCID: 1F4CDBE0CEBDDDB9F0-804A
Kody błędów zostały skasowane.
2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
02438 - Lewy silnik hamulca postojowego (V282); czujnik Halla 
            004 - Brak sygnału / brak komunikacji - MIL zapalona
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 11110100
                    Priorytet błędu: 4
                    Częstość błędu: 22
                    Wew.licznik błędów: 218
                    Przebieg: 163376 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2018.07.07
                    Czas: 17:24:25
             Ramka zamrożona:
                    Napięcie: 11.90 V
                    Zliczanie: 94
02596 - Klocki hamulcowe z tyłu zużyte 
            008 - Niezrozumiały sygnał
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 11110100
                    Priorytet błędu: 4
                    Częstość błędu: 22
                    Wew.licznik błędów: 218
                    Przebieg: 163376 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2018.07.07
                    Czas: 17:24:25
Dodam że właśnie ten po lewej stronie wyje głośno. I akurat ta usterka od tego silnika ręcznego pojawiała się wcześniej już ale pojeździło się parę dni nie używając ręcznego to znikał sam, a od pewnego czasu się świeci.
A ten drugi po wymianie klocków da się usunąć?
							




