Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 ALL ] Zmiana klocków hamulcowych tył

Zrobiłeś coś w swoim Audi A8 ? Masz do tego fotostory i opis ? Pochwal się innym.
kkrzysi0
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 21 kwie 2016, 22:17
Lokalizacja: LU/JG

Post autor: kkrzysi0 » 22 kwie 2017, 10:13

A czy ktoś pamięta jak jest mocowane jarzmo zacisku z tyłu? Czy normalna śruba czy coś wymyślnego?

Freeq
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 12 cze 2016, 22:20
Lokalizacja: NGO

Post autor: Freeq » 22 kwie 2017, 13:44

Odkręcasz zacisk, dwie śruby, potrzebujesz klucz 13 i 17
Wyjmujesz klocki i tarczę. Następnie dobrze jest odkręcić osłonę, trzy śruby torx T30. Masz wtedy łatwy dostęp do dwóch śrub trzymających jarzmo, klucz 18.

krzysztof1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 63
Rejestracja: 10 paź 2015, 21:26
Lokalizacja: Trojmiasto

Post autor: krzysztof1 » 07 sie 2017, 11:22

Klocki wymienione zgodnie z opisaną instrukcją. Dzięki drago_o!
Jedyny problem jaki się pojawił to wciśnięcie tłoczka w jednym z zacisków. Lewa strona poszła bez najmniejszego problemu. Natomiast w prawym kole nie udało mi się wcisnąć tłoczka używając śrubokręta. Zmuszony byłem na szybko zrobić sobie przyrząd do wciskania tłoczka i dopiero w ten sposób też z dużymi oporami tłoczek się schował.
Jak myślicie, czy oznacza to, że zacisk nadaje się do regeneracji?

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 07 sie 2017, 13:42

Warto dodac dla potomych, ze jak macie problemy z blokada kierownicy to wymiana tylnych klockow bedzie bardzo ciezka... Znaczy sie, wymienic sie da ale bledu skasowac nie mozna.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

denveco
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 344
Rejestracja: 20 gru 2013, 16:12
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: denveco » 20 cze 2018, 06:36

A co ma blokada kierownicy z wymianą tylnych klocków? Czy jest jakaś czynność w tym samochodzie (naprawa) do której można podejść bez podpinania komputera? W innych starszych autach do wymiany klocków wystarczyły klucze, młotek, ścisk stolarski do wciśnięcia tłoczka, oraz nowe tarcze i klocki. Z każdą pierdołą to z komputerem trzeba podchodzić do tego samochodu... Wygląda na to że chyba sensownym rozwiązaniem będzie zakup programu z kablem. Tylko patrząc na allegro to tyle tego jest i cenowo także że nie wiadomo który jest odpowiedni....

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 20 cze 2018, 06:40

denveco pisze:A co ma blokada kierownicy z wymianą tylnych klocków?
Bo procedura z ELSA wyraźnie opisuje, że aby poprawnie zakończyć całą procedurę i pozbyć się błędów należy wyłączyć zapłon i zablokować kierownicę. W innym wypadku ciągle będą błędy :)

I tak, jak chce się coś samemu robić to trzeba mieć program z kablem.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

kkrzysi0
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 21 kwie 2016, 22:17
Lokalizacja: LU/JG

Post autor: kkrzysi0 » 21 cze 2018, 10:30

denveco pisze:A co ma blokada kierownicy z wymianą tylnych klocków? Czy jest jakaś czynność w tym samochodzie (naprawa) do której można podejść bez podpinania komputera? W innych starszych autach do wymiany klocków wystarczyły klucze, młotek, ścisk stolarski do wciśnięcia tłoczka, oraz nowe tarcze i klocki. Z każdą pierdołą to z komputerem trzeba podchodzić do tego samochodu... Wygląda na to że chyba sensownym rozwiązaniem będzie zakup programu z kablem. Tylko patrząc na allegro to tyle tego jest i cenowo także że nie wiadomo który jest odpowiedni....
Jak tanio to VAS od skośnookich zrobisz sporo. Jak lepszy interfejs + aktualizacje (nie wiem czy do A8 coś się jeszcze zmieni) to VCDS - raczej polecam ORI

nexus
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 74
Rejestracja: 17 paź 2015, 16:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: nexus » 15 lip 2018, 15:30

Czyli po otwarciu zaciskow juz na samym początku trzeba wyłączyć zapłon i zablokować kierownice czy po adaptacji/teście ?

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 15 lip 2018, 16:47

Po... Normalnie wszystko zgodnie z instrukcją. Na koniec testu wyłączyć zapłon i zablokować kierownice.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

nexus
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 74
Rejestracja: 17 paź 2015, 16:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: nexus » 21 lip 2018, 17:59

No zrobiłem wszystko z instrukcja i albo coś poszło nie tak albo tak miało być. Bo przy adaptacji klocków zaciski mi w ogóle nie "latały" i czekałem tak z 10 min i dałem "gotowe" i skończyłem. ( Przy czym po zamknięciu zacisku przestawiły się na OFF)
Ale po wymianie pokazało błędy oto one:

Kod: Zaznacz cały

                Adres 53: Hamulec postojowy       Plik etykiet: 4E0-910-801.clb
Oznaczenie elementu: 4E0 910 801 C    HW: 4E0 907 801 A
  Komponent i/lub wersja: EPB  A32C0220   H02 0220
           Kodowanie: 0001031
           Kod serwisu: WSC 00011 888 96745
                      VCID: 1F4CDBE0CEBDDDB9F0-804A
Kody błędów zostały skasowane.

2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
02438 - Lewy silnik hamulca postojowego (V282); czujnik Halla 
            004 - Brak sygnału / brak komunikacji - MIL zapalona
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 11110100
                    Priorytet błędu: 4
                    Częstość błędu: 22
                    Wew.licznik błędów: 218
                    Przebieg: 163376 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2018.07.07
                    Czas: 17:24:25

             Ramka zamrożona:
                    Napięcie: 11.90 V
                    Zliczanie: 94

02596 - Klocki hamulcowe z tyłu zużyte 
            008 - Niezrozumiały sygnał
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 11110100
                    Priorytet błędu: 4
                    Częstość błędu: 22
                    Wew.licznik błędów: 218
                    Przebieg: 163376 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2018.07.07
                    Czas: 17:24:25

EDIT:
Dodam że właśnie ten po lewej stronie wyje głośno. I akurat ta usterka od tego silnika ręcznego pojawiała się wcześniej już ale pojeździło się parę dni nie używając ręcznego to znikał sam, a od pewnego czasu się świeci.

A ten drugi po wymianie klocków da się usunąć?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl