Panowie (i Panie) temat taki:
- czym i jak zabezpieczać podwozie auta?
Jak podaje producent, ponad 32 % składu A8 D3 to stopy aluminium i ponad 32 % to stopy stali. Nie jestem zwolennikiem smarowania połączeń smarem miedzianym, gdyż miedz w kontakcie z aluminium ulega korozji elektrochemicznej. Ale dobrze jest zabezpieczyć pewne połączenia aby kiedyś móc je ponownie odkręcić lub rozłączyć (np. szpilki w kołach, felgi do tarcz hamulcowych), czy też niektóre śruby odkręcić (śruby w zaciskach na rurach wydechowych, na sankach), a do tego np. zabezpieczyć przed brudem, błotem i solą oraz korozją np. śruby podwozia. Jakie są wasze praktyki? Wiem, że niektórzy masowo wręcz stosują wysokotemperaturowy smar miedziany, inni ŁT-40, WD-40, CX-80 (post może zawierać lokowanie produktu) ceramiczny lub litowy.
Wszelkie uwagi mile widziane. Zapraszam do dyskusji.
[D3 ALL ] Smarowanie i zabezpieczanie podwozia.
[D3 ALL ] Smarowanie i zabezpieczanie podwozia.
Bądź dobry jak chleb.
Tak, piszę co najmniej o dwóch kwestiach. O smarze, o którym wspominasz czytałam w Twoich postach - zamówiłem i stosuję np. na styku felga/tarcza hamulcowa. Do klocków hamulcowych i prowadnic używam wysokotemperaturowego smaru miedzianego. Ale np. co z łbami śrub wystającymi z podwozia? Czym je pokryć/zabezpieczyć aby sól ich nie niszczyła i nie korodowały?dice111 pisze:Poruszasz tu dwie kwestie, konserwacje podowzia a zabezpieczanie gwintow srub to rozne rzeczy.
Do srub pisalem nie raz tu na forum najlepiej smary ceramiczne, ja uzywam Textar Cera Tec
Bądź dobry jak chleb.
- Pepek
- Super Klubowicz
- Posty: 660
- Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
- Moje auto: S8 D5
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Cieszyn
Tym samym. Oczyścić, wymazać łepek, a jak imbus/torx/spline zapchać miejsce gdzie wchodzi klucz. Potem najlepiej przejechać po zapiaszczonej drodze.pebo pisze:Ale np. co z łbami śrub wystającymi z podwozia? Czym je pokryć/zabezpieczyć aby sól ich nie niszczyła i nie korodowały?
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Dobry pomysł. Michał W. powinien mieć takie zestawy kapturków do D2/D3, ewentualnie jakiś smar. Michał - kompletuj zestawy ;-)AdiA8 pisze:A nie jest możliwe zastosowanie dodatkowo plastikowych kapturków na łeb śruby? posmarować smarem i założyć dodatkowo kapturek. Taki luźny pomysł Zastanawiam się czy w zwykłym metalowym nie można by dostać takich kapturków.
Bądź dobry jak chleb.