![]() |
![]() |
[D2 preFL ALL ] Podświetlenie dzwi
-
- Forum Audi A8
- Posty: 14
- Rejestracja: 11 lip 2018, 21:06
- Lokalizacja: Krosno
-
- Forum Audi A8
- Posty: 14
- Rejestracja: 11 lip 2018, 21:06
- Lokalizacja: Krosno
-
- Forum Audi A8
- Posty: 14
- Rejestracja: 11 lip 2018, 21:06
- Lokalizacja: Krosno
Drodzy koledzy, pragnę z całego serca podpiąć się pod temat, gdyby nie to, że 3 dni temu wyremontowałem skrzynie to pewnie te pinde zepchnął bym do stawu......
Mianowicie posiadam problem z właśnie chyba zamkami. Na fis wyświetla mi otwarte drzwi: pasażera przód oraz tył P+L wyczyściłem styki w przednich drzwiach, problem zniknął na godzinę.... pojawił się ponownie. Rozebrałem drzwi z tyłu prawe i lewe, wyczyściłem i niby brak efektu ale wsiadając do przodu zauważyłem, że po zamknięciu drzwi od strony kierowcy świeci mi się podświetlenie nóg(tam mikrostyk był już kiedyś czyszczony), jak zamknę drzwi delikatnie na fisie gasną tylko drzwi kierowcy ale podświetlenie świeci dalej. W momencie kiedy pier****e drzwiami według FIS zamykają się wszystkie i nadal świeci podświetlenie kierowcy. Zmierzyłem opór krańcówek wpiętych w kostkę w drzwiach z tyłu - krańcówka otwarta 0 do 1ohm krańcówka zamknięta 55-56ohm po odpięciu krańcówka przewodzi lub nie(zależnie czy jest zadziałana czy nie). więc i takie wskazanie powinno być jak mam wpiętą krańcówkę czyli przewodzi lub nie prawda ? Wydaje mi się, że krańcówka jest sprawna bo przewodzi lub nie(testowane na diodzie) każda czyszczona kontaktszprajami mniej lub bardziej januszowymi, każda sprawdzana i taki sam wynik
Nadmienię, że pod kierownicą w okolicy schowka czasem sobie coś cyka. Cykanie pojawia się w różnych momentach niezależnych od siebie.
Szukałem tu:
https://www.a8team.pl/d2-all-czujnik-ot ... -vt153.htm
https://www.a8team.pl/topics16/28.htm
https://www.a8team.pl/d2-95-czujnik-zam ... vt8351.htm
Dodam, że nie chce kombinować jak tu:
https://www.a8team.pl/d2-all-naprawa-os ... t16993.htm
błagam pomocy, jeszcze kilka dni a na prawdę mnie potarga.
Jeśli będę w stanie to odwdzięczę się w jakiś sposób choć bym miał kratę piwa komuś do domu wysłać. Chyba że ktoś będzie poświęcić czas z okolić Bielska Białej.
Auto podpinane pod VCDS i pod DELPHI żadne mi nie pokazuje nic niepokojącego.
Jeśli brakuje jakiś istotnych informacji proszę o pytania.
Mianowicie posiadam problem z właśnie chyba zamkami. Na fis wyświetla mi otwarte drzwi: pasażera przód oraz tył P+L wyczyściłem styki w przednich drzwiach, problem zniknął na godzinę.... pojawił się ponownie. Rozebrałem drzwi z tyłu prawe i lewe, wyczyściłem i niby brak efektu ale wsiadając do przodu zauważyłem, że po zamknięciu drzwi od strony kierowcy świeci mi się podświetlenie nóg(tam mikrostyk był już kiedyś czyszczony), jak zamknę drzwi delikatnie na fisie gasną tylko drzwi kierowcy ale podświetlenie świeci dalej. W momencie kiedy pier****e drzwiami według FIS zamykają się wszystkie i nadal świeci podświetlenie kierowcy. Zmierzyłem opór krańcówek wpiętych w kostkę w drzwiach z tyłu - krańcówka otwarta 0 do 1ohm krańcówka zamknięta 55-56ohm po odpięciu krańcówka przewodzi lub nie(zależnie czy jest zadziałana czy nie). więc i takie wskazanie powinno być jak mam wpiętą krańcówkę czyli przewodzi lub nie prawda ? Wydaje mi się, że krańcówka jest sprawna bo przewodzi lub nie(testowane na diodzie) każda czyszczona kontaktszprajami mniej lub bardziej januszowymi, każda sprawdzana i taki sam wynik
Nadmienię, że pod kierownicą w okolicy schowka czasem sobie coś cyka. Cykanie pojawia się w różnych momentach niezależnych od siebie.
Szukałem tu:
https://www.a8team.pl/d2-all-czujnik-ot ... -vt153.htm
https://www.a8team.pl/topics16/28.htm
https://www.a8team.pl/d2-95-czujnik-zam ... vt8351.htm
Dodam, że nie chce kombinować jak tu:
https://www.a8team.pl/d2-all-naprawa-os ... t16993.htm
błagam pomocy, jeszcze kilka dni a na prawdę mnie potarga.
Jeśli będę w stanie to odwdzięczę się w jakiś sposób choć bym miał kratę piwa komuś do domu wysłać. Chyba że ktoś będzie poświęcić czas z okolić Bielska Białej.
Auto podpinane pod VCDS i pod DELPHI żadne mi nie pokazuje nic niepokojącego.
Jeśli brakuje jakiś istotnych informacji proszę o pytania.
Witajcie,
W moim temacie(fis wyświetlający różne drzwi otwarte, brak podświetlenia nóg i drzwi) znalazłem rozwiązanie a brzmiało ono tak:
Rozebrałem wszystkie drzwi tak, żeby zamki mieć na wierzchu. Wyjąłem wszystkie krańcówki z zamków tak, żebym miał do nich swobodny dostęp. Krańcówki mają podział na prawą i lewą stronę (schemat wytłoczony u mnie był na wtyczce i różniły się kolorem blaszki - lewa miała biały prawa miała czarny. Każdą krańcówkę sprawdziłem multimetrem najpierw sprawdziłem poprawność działania za pomocą diody, następnie sprawdziłem opór na nóżkach we wtyczce dokładnie takiej jak na zdjęciu
.
Krańcówka rozwarta(drzwi otwarte) przewodzi na wszystkie nóżki, krańcówka zwarta(drzwi zamknięte) nie przewodzi. Opór powinien oscylować w okolicy 0ohm. Ku mojemu zaskoczeniu wszystkie styki działały poprawnie bez opóźnień i nie zawieszały się. Przy sprawdzaniu oporu wychodziły cuda opór od 0 do 2 kohm zależnie od miejsca przyłożenia sondy miernika. Zabrałem się do pracy:
1. Krańcówki oberwały po stykach kontakt szprajem, następnie wtyczki
2. Dremel ze szczotką drucianą
![Obrazek]()
3.Ponowny pomiar i kolejne czyszczenie do czasu aż opór nie spadł praktycznie do 0
4. Kolejno przyszedł czas na montaż krańcówek- pojedyńczo+sprawdzanie działania każdej krańcówki czyli po wpięciu do wtyczki mechanicznie naciskamy na blaszkę i sprawdzamy czy drzwi się nam zamykają i otwierają według wskazań na fis oraz czy zaświeca się nam podświetlenie nóg. Jeśli wszystko działa poprawnie przechodzimy do kolejnych drzwi. Jeśli nie wracamy do pkt.2.
Mała uwaga ponieważ wypięta krańcówka pokazuje stan logiczny- drzwi zamknięte bardzo łatwo zdiagnozować która jest uszkodzona ponieważ po wypięciu takiej krańcówki drzwi na fisie gasną i tak samo łatwo sprawdzić czy nasze zabiegi dały efekt.
Podsumowanie:
Krańcówka która miała zawalone śniedzią styki była w prawych tylnych drzwiach i z tego powodu fis wyświetlał mi komunikat o otwartych drzwiach pasażer przód oraz cały tył.
Morał:
Jeśli jesteś zbyt nerwowy po prostu oddaj to komuś do zrobienia, jeśli jesteś dodatkowo uparty co cierp katusze klnij i rzucaj kluczami.
Jeśli macie jakieś pytania służę pomocą.

W moim temacie(fis wyświetlający różne drzwi otwarte, brak podświetlenia nóg i drzwi) znalazłem rozwiązanie a brzmiało ono tak:
Rozebrałem wszystkie drzwi tak, żeby zamki mieć na wierzchu. Wyjąłem wszystkie krańcówki z zamków tak, żebym miał do nich swobodny dostęp. Krańcówki mają podział na prawą i lewą stronę (schemat wytłoczony u mnie był na wtyczce i różniły się kolorem blaszki - lewa miała biały prawa miała czarny. Każdą krańcówkę sprawdziłem multimetrem najpierw sprawdziłem poprawność działania za pomocą diody, następnie sprawdziłem opór na nóżkach we wtyczce dokładnie takiej jak na zdjęciu
Krańcówka rozwarta(drzwi otwarte) przewodzi na wszystkie nóżki, krańcówka zwarta(drzwi zamknięte) nie przewodzi. Opór powinien oscylować w okolicy 0ohm. Ku mojemu zaskoczeniu wszystkie styki działały poprawnie bez opóźnień i nie zawieszały się. Przy sprawdzaniu oporu wychodziły cuda opór od 0 do 2 kohm zależnie od miejsca przyłożenia sondy miernika. Zabrałem się do pracy:
1. Krańcówki oberwały po stykach kontakt szprajem, następnie wtyczki
2. Dremel ze szczotką drucianą
3.Ponowny pomiar i kolejne czyszczenie do czasu aż opór nie spadł praktycznie do 0
4. Kolejno przyszedł czas na montaż krańcówek- pojedyńczo+sprawdzanie działania każdej krańcówki czyli po wpięciu do wtyczki mechanicznie naciskamy na blaszkę i sprawdzamy czy drzwi się nam zamykają i otwierają według wskazań na fis oraz czy zaświeca się nam podświetlenie nóg. Jeśli wszystko działa poprawnie przechodzimy do kolejnych drzwi. Jeśli nie wracamy do pkt.2.
Mała uwaga ponieważ wypięta krańcówka pokazuje stan logiczny- drzwi zamknięte bardzo łatwo zdiagnozować która jest uszkodzona ponieważ po wypięciu takiej krańcówki drzwi na fisie gasną i tak samo łatwo sprawdzić czy nasze zabiegi dały efekt.
Podsumowanie:
Krańcówka która miała zawalone śniedzią styki była w prawych tylnych drzwiach i z tego powodu fis wyświetlał mi komunikat o otwartych drzwiach pasażer przód oraz cały tył.
Morał:
Jeśli jesteś zbyt nerwowy po prostu oddaj to komuś do zrobienia, jeśli jesteś dodatkowo uparty co cierp katusze klnij i rzucaj kluczami.
Jeśli macie jakieś pytania służę pomocą.
