Witam wszystkich, jako tako historii powstawania problemu nie znam, kupiłem ja z ta wadą i chce ją teraz rozwiązać, wygląda to tak: po dobrym nagrzaniu silnika np po kilkunastu minutowej jeździe, po zgaszeniu silnika odczekaniu +/- 20-25 minut, próba zapalenia i silnik na jakąś sekundę zapali zrobi "dwa trzy" obroty i zgaśnie. Następna próba odpalenia musi odbyć się z lekko wciśniętym pedałem gazu, ponieważ inaczej trzeba "kręcić" silnikiem dobre 30 sec aby zapaliła. Rzeczy które zrobiłem, a które niestety nie rozwiązały problemu:
-wyczyszczenie przepustnicy (nie mniej jednak nie była super brudna)
-wymiana czujnika temperatury wody (w silniku pokazywała - 44 stopnie)
-wymiana uszczelek górnej klawiatury (olej dostawał się aż pod cewki zapłonowe)
-kompletne wyczyszczenie układu dolotowego z nagaru (przebieg 144k więc warto było)
-wszystkie adaptacje według vcds Audi przechodzi bez jakiegokolwiek problemu(przepustnicy, egr, klap kolektora, sond lambda)
-dolny uszlachetniacz do paliwa (w razie gdyby końcówki wtryskowe kapały, chociaż nie wiem czy to wgl jest w stanie pomóc)
Czy ktoś miał taki problem? I może jest w stanie coś doradzić? Z góry dziękuję.
![]() |
![]() |
![]() |
[D4 12 4.2FSI ] Audi a8 d4 zapala i gaśnie
-
- Forum Audi A8
- Posty: 1
- Rejestracja: 24 lip 2018, 08:47
- Lokalizacja: Nowa Sól
- dice111
- Moderator
- Posty: 6064
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin