części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 96 4.2PB/LPG ] Twardy hamulec

Wszystko dotyczące układu hamulcowego.
Kolmax1992

[D2 96 4.2PB/LPG ] Twardy hamulec

Post autor: Kolmax1992 » 07 lip 2018, 21:50

Witam. Mam problem z hamulcami. Hamulec po odpaleniu silnika jest twardy taki dziwny. Jeśli miałbym zahamować awaryjnie zaraz po wyjeździe z domu to zakończyło by się to kolizją. Hamulec wciskam na maxa, samochód hamuje ale o wiele wiele słabiej. Dopiero po przejechaniu około 800 metrów hamulec zaczyna być ostrzejszy i dosłownie wciśnięcie 2 cm pedału powoduje jego hamowanie. Sprawdzałem servo efekty:
* na zagrzanym silniku po przekręceniu zapłonu słychać przy pompie " prrr "
* na zagrzanym wciskam parę razy pedał staje się twardy
* po postoju nawet 12 godzin na zimnym servo także wydaje dźwięk "prr"
* po wciskaniu pedału na zimnym pedał staje się twardy
* trzymam pedał na zimnym bądź ciepłym silniku ( wciśnięty ) zapalam i pedał opada na dół
* szczelność po nocy ( podciśnienie jest bo aż ciężko wyciągnąć przewód ze serva )
* zaworek vacum puszcza tylko w jedną stronę


około 1000km temu wymienione hamulce przód i tył, ale przed wymianą było to samo. Hamulce docierane książkowo bez gwałtownych hamowań. Tarcze widać, że biorą po całości. Zregenerowane przednie zaciski ( gumki, smar, lakier ). Tylne zaciski wyczyczone posmarowane smarem ceramicznym. Brak wody na podszybiu. Zapowietrzony? Czy może już servo ( męmbrana ) jest walnięta.
To nie jest ten hamulec co był po zakupie. Mogłem hamować aż do pisków opon. A teraz to musiałbym się całym ciałem zaprzeć i jeszcze trzymać kierownicę. Ja mam siłę ale co będzie jak kobita pojedzie ?

ernesto

Post autor: ernesto » 07 lip 2018, 22:36

Kolmax1992 pisze:Hamulec po odpaleniu silnika jest twardy taki dziwny. Jeśli miałbym zahamować awaryjnie zaraz po wyjeździe z domu to zakończyło by się to kolizj
Szukaj lewizny w przewodach podciśnieniowych na początku.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 07 lip 2018, 22:54

Albo wspomaganie siadło albo pompa ABS gdzieś blokuje ...bo taki przypadek też już miałem w A4 B5.

Uszkodzony cylinderek przy pedale hamulca też może dawać takie efekty.

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 07 lip 2018, 23:56

Ale czy uszkodzony cylinder dawał by inny objaw przy przejechaniu ilus tam metrów??
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 08 lip 2018, 00:58

Może się zacinać, może go jakaś korozja bierze, może jest zatarty i dopiero po 800 m siła podciśnienia go rusza, może ...może ...może <bezradny>
To żadna diagnoza tylko przypuszczenia ;)

Kolmax1992

Post autor: Kolmax1992 » 08 lip 2018, 13:00

Dodam, że zaraz po zakupie ( 4 lata temu ) całe podszybie było w wodzie i był efekt wylewania się wody na zakrętach. A8 w moich rękach już prawie cała ogarnięta, odpływy wszystkie drożne na 100%. Może wtedy już coś tam woda zrobiła ?
Chociaż dziś wypiąłem wężyk aby "spuścić" podciśnienie, wpiąłem, zapaliłem dosłownie na 5 sekund, zgasiłem i przy odpięciu węzyka słyszałem typowy " zasys " powietrza. Więc generowanie podciśnienia jest ok. Chyba się skupie na samym servie i jego cylindrze.

A w kwestii zaworku jak dmuchnę w niego to puszcza do kolektora. A jak robię podciśnienie " ustami " to wtedy trzymie. Więc jest ok ?

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 08 lip 2018, 21:44

A w kwestii zaworku jak dmuchnę w niego to puszcza do kolektora. A jak robię podciśnienie " ustami " to wtedy trzymie. Więc jest ok ?
Tak, ok <okok>

Kolmax1992

Post autor: Kolmax1992 » 28 lip 2018, 21:24

Witam. Nowy objaw. Nie wiem czy tak może być czy nie. Na zapalonym silniku trzymając pedał hamulca ( mocno ) idzie powolutku w dół. Czyżby pompa puszczała? Brak wycieków. Stan w zbiorniczku taki sam

[ Dodano: 2018-07-28, 21:24 ]
Sprawę opadającego hamulca rozwiązałem. Okazało się, że kapało z zacisku w ten sposób, że kapało na ziemię i nie było widać wycieku. Wymieniłem płyn ( płukanie ) 1,5 litra ATE SL6 i teraz będę sprawdzać czy jest ok.

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 28 lip 2018, 23:25

Coś mi się wydaje że rozwiązałeś usterke
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Kolmax1992

Post autor: Kolmax1992 » 01 sie 2018, 15:41

Lepiej hamuje ale i tak wg mnie to nie jest tak jak ma byc. Może zbyt twarde klocki do tarczy ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl