części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Reflektory skrętne AFS kodowanie

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 05 sie 2018, 10:17

Pczester pisze:
maciu pisze:a to co ci opisywałem to co to było?
Maciej to co pisaliśmy to było o dołożeniu skrętnych soczewek, ale z tego się wyleczyłem bo są dość awaryjne i przy każdej awarii trzeba rozklejać lampę. Za to statyczne doświetlanie realizowane dodatkową żarówką jest proste, i skuteczne. Tylko pozostaje kwestia skąd idzie do niej zasilanie w lampach 14 pionowych.
wyciagne te schematy co mialem ci dac ze schowka i rzucę okiem... wieczorem albo jutro
smsuj
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 05 sie 2018, 11:28

maciu pisze:
Pczester pisze:
maciu pisze:a to co ci opisywałem to co to było?
Maciej to co pisaliśmy to było o dołożeniu skrętnych soczewek, ale z tego się wyleczyłem bo są dość awaryjne i przy każdej awarii trzeba rozklejać lampę. Za to statyczne doświetlanie realizowane dodatkową żarówką jest proste, i skuteczne. Tylko pozostaje kwestia skąd idzie do niej zasilanie w lampach 14 pionowych.
wyciagne te schematy co mialem ci dac ze schowka i rzucę okiem... wieczorem albo jutro
smsuj
Wieczorem się więc odezwę 😉

Awatar użytkownika
mati_a8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 46
Rejestracja: 05 lut 2016, 22:37
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mati_a8 » 07 sie 2018, 22:16

Czy wie ktoś może czy jest możliwość za pomocą VCDSa ustawić pozycję soczewki skrętnej (lewo/prawo)?

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 21 sie 2018, 15:11

Koledzy, mam już na stole lampy poliftowe skrętne. Szukam teraz do nich wiązki/instalacji (tej która jest wewnątrz lampy), czy ktoś ma może takie wiązki do sprzedania? Zastanawiam się jeszcze ewentualnie nad przerobieniem mojej wiązki z lampy nieskrętnej poliftowej (14pinowej). Teoretycznie chyba jest możliwość ale nie mam ani schematu ani wiązki do porównania. Szukam też modułów montowanych na tylnej obudowie lampy. Każda pomoc mile widziana.

[ Dodano: 2018-08-21, 15:11 ]
I może ktoś wie, jaka jest różnica między modułami świateł skrętnych 4F0941329B (metalowa srebrna obudowa) a 4F0941329D (plastikowa czarna obudowa). Czy jest jakaś różnica w działaniu, płynności, trwałości, ewentualnie możliwości kodowania? Czy nie ma różnicy między nimi?

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 21 sie 2018, 21:25

D jest po ostatnim lifcie ale schematy dla ostatnich roczników są takie same jak po lifcie
2006 (duży grill)

czyli powinno być dokładnie to samo elektrycznie (co do kodowania tu już nie ma
pewności poszperaj za różnicami miedzy 2006 i 2009)

masz lampę ale nie masz wiązek ze środka?

kup jakieś kible w najgorszym stanie
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 22 sie 2018, 13:12

maciu pisze:D jest po ostatnim lifcie ale schematy dla ostatnich roczników są takie same jak po lifcie
2006 (duży grill)

czyli powinno być dokładnie to samo elektrycznie (co do kodowania tu już nie ma
pewności poszperaj za różnicami miedzy 2006 i 2009)

masz lampę ale nie masz wiązek ze środka?

kup jakieś kible w najgorszym stanie
Ok moduły zamówione, sterownik AFS też już leży z wtyczką na stole.

Tak mam lampy bez wiązek dokładnie 😁 a kabli niestety nie mogę znaleźć, brak uszkodzonych lamp wszędzie gdzie dzwonie (chyba że ktoś ma jakieś kontakty gdzie można popytać, może jakieś firmy co regenerują itp?)

Ewentualnie odwdzięcze się dobrą flaszką jeśli ktoś zrobiłby zdjęcia wiązki z takiej lampy skrętnej (tak żeby było widać kolory i piny) lub pożyczył taką wiązkę żebym mógł na jej podstawie stworzyć swoje. Bo schematów pewnie nie będzie nigdzie.....

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 22 sie 2018, 18:32

schemat elektryczny swiatel zawiera schemat połączeń w środku lampy
bez kolorów bo to juz nie ma znaczenia
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 22 sie 2018, 19:57

I co Maciek znowu mam się uśmiechać do Ciebie 😉 Zamówiłem dzisiaj lampy z pobitym kloszem, będzie jako dawca części na zapas no i oczywiście wiązka z niej posłuży jako wzór zrobienia na drugą lampę. Zastanawiam się tylko czy i gdzie dostanę tą ramkę/wtyczkę która jest połączona z modułem skrętu w tylnej klapce, oraz te małe wtyczki kolorowe. Ale może będą jakieś numery na nich to wtedy będę szukał.

Na zdjęciu zaznaczyłem na czerwono wtyczkę taka malutką (są czarne, niebieskie i bordowe) i właśnie ich będę szukał.

Oraz na niebiesko zaznaczyłem ramkę kostki która jest mocowana do obudowy lampy, ta akurat jest od wersji bez AFS, ale podobna jest właśnie mocowana do pokrywki w przypadku wiązki AFS i tego też szukam, lub numeru części.


Obrazek


Obrazek

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 22 sie 2018, 21:05

to musiało tak być, jak jesteś w potrzebie to ja akurat coś mam tym razem urlop od soboty ;)

wtyczka pod moduł skrętu i ta główna w obudowie lampy to zobaczy czy znajdziesz numer ale chyba będzie ciężko, ramka/zaślepka - jest dostępna w aso normalnie

na czerwono na zdjęciu to wygląda mi na wtyczkę od drogowych taka sama na bank była w
lampach D2 - ale te trzy kolorowe to nie wiem od czego to i to nie są te w czerwonym kółku
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 22 sie 2018, 21:39

A faktycznie, ta na czerwono to będzie od przesłony bi-xenonu.

O której ramce/zaślepce mówisz?

Ze schematami to dam znać, bo jak będę miał wiązkę z lampy w piątek to prawdopodobnie na jej podstawie ogarnę drugą, aby tylko wtyczki dostać.

No i wtedy już wszystko zmieniać, składać na nowych gratach i zobaczymy jak i czy będzie działać po zmianie tych pinów które mi podesłałeś 😁
Tak czy inaczej odwdzięcze się za pomoc wkrótce.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 22 sie 2018, 22:38

Pczester pisze:
O której ramce/zaślepce mówisz?
ramko/wtyczka jak opisywales to zrozumialem ze chodzi o klapke/zaślepkę z wycieciem na
wtyczke do modułu skrętu....
Pczester pisze:
Tak czy inaczej odwdzięcze się za pomoc wkrótce.
gadaj z wujkiem ;)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 25 sie 2018, 21:40

maciu pisze:ramko/wtyczka jak opisywales to zrozumialem ze chodzi o klapke/zaślepkę z wycieciem na
wtyczke do modułu skrętu....
Chodziło mi o tą wtyczkę która mocowana jest właśnie w tej klapce 😊

[ Dodano: 2018-08-22, 22:52 ]
24 września jadę do stolicy więc jak znajdziesz czas, spotkamy się. Do Damiana też muszę zajechac bo mam coś dla niego 🎁

[ Dodano: 2018-08-25, 20:07 ]
Kto ma u siebie lampy z AFS i powie jak działają tzn czy od prędkości 0 km/h (na postoju kręcąc kierownicą soczewki się ruszają?), czy dopiero od pewnej prędkości (jakiej?), i chyba do 120km/h działają tak?

[ Dodano: 2018-08-25, 20:51 ]
Czym różni się system AFS 1 od AFS 2?
Znalazłem odpowiedź
"AFS I (statyczny Bi-ksenon, tylko wznosi się i opada) lub AFS II (dynamiczne Bi-ksenon, porusza się w górę i w dół oraz kołysze się w lewo i w prawo z ruchem kierownicy)"

[ Dodano: 2018-08-25, 21:40 ]
No dobra i jeszcze jedno pytanie, bo montaż wszystkieg już blisko 😁 czy do przesłania sygnału CAN z modułu za licznikiem do lamp muszę bezwzględnie poprowadzić SKRĘTKE, czy mogę wykorzystać dwa wolne przewody fabrycznie idące we wiązce NIE SKRĘCONE ze sobą?

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 25 sie 2018, 22:15

Pczester pisze:No dobra i jeszcze jedno pytanie, bo montaż wszystkieg już blisko 😁 czy do przesłania sygnału CAN z modułu za licznikiem do lamp muszę bezwzględnie poprowadzić SKRĘTKE, czy mogę wykorzystać dwa wolne przewody fabrycznie idące we wiązce NIE SKRĘCONE ze sobą?
Ale dlaczego są skręcone? Ze względu na zakłócenia. Źródłami zakłóceń w samochodzie są elementy, podczas pracy których powstają iskry albo otwierane lub zamykane są obwody prądowe. Innymi źródłami zakłóceń są na przykład telefony komórkowe lub stacje nadawcze, a więc wszystko to, co wytwarza fale elektromagnetyczne. Te fale mogą wywierać wpływ na transmisję danych lub je zafałszowywać. W celu uniknięcia wpływu zakłóceń na transmisję danych, oba przewody magistrali danych zostały ze sobą skręcone. Jednocześnie zapobiega to promieniowaniu zakłócającemu ewentualnie emitowanego z przewodu magistrali danych. W każdym z przewodów napięcie jest względem drugiego przeciwstawne. Oznacza to, że jeżeli na jednym przewodzie magistrali danych występuje napięcie 0 V, to napięcie na drugim przewodzie wynosi ok. 5 V i odwrotnie. Dlatego suma napięć w każdej chwili jest stała, a efekty elektromagnetyczne pola obu przewodów znoszą się wzajemnie.
Black Cars Matters

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 25 sie 2018, 22:55

Tyle to ja znalazłem w internecie 😁
Ale jak wiemy nie zawsze teoria pokrywa się z praktyką, dlatego pytam o doświadczenia ludzi, którzy mieli bezpośrednio kontakt z tym rodzajem sygnału, i czy jest szansa, że to zadziała bez skrętki?

Przepraszam za grad pytań, ale chcę się dobrze przygotować aby poszło wszystko sprawnie. Szkoda byłoby uziemić auto na dłużej niż planuje i ponownie rozbierać auto, przez konieczność prowadzenia nowej wiązki CAN jak się okaże, że bez niej nie zadziała całość.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 26 sie 2018, 08:37

Zadzialac zadziala (jak to chcesz na test), ale D3 sieje czym popadnie, dlatego zrob poprawna instalacje.
Black Cars Matters

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl