![]() |
![]() |
![]() |
[D3 06 4.2TDI ] Brak 80KM - wynik z hamowni
[D3 06 4.2TDI ] Brak 80KM - wynik z hamowni
Witajcie,
Mam kilka pytań, które Mnie dręczą, a być może, któryś z Was Mnie oświeci.
Autko po hamowni wykazało 240km czyli o 86 za mało w serii. Zabrałem, rozebrałem górę silnika, zrobiłem co trzeba było. Czyli wymieniłem samoregulatory, popychacze itd. Okazało się jeszcze, że dwa wtryski to szrot więc zostały kupione nowe. Wtryski zostały na nowo zakodowane (wszystkie) w ASO. Po wizycie na hamowni - druga wizyta. Wyszło praktycznie to samo. Okazało się, że prawy przepływomierz wywala błędy, więc jest do wymiany. Ok, wymienimy. Tylko co jeszcze sprawdzić?
Auto trafiło na hamownie ponieważ były błedy na sterownikach silnika. Po zakupie okazało się ze DPF jest usunięty i zrobiony w sterowniku. Jak się potem okazało to EGRy także. Widziałem, że jeden EGR jest uszkodzony więc kupiłem dwa nowe w ASO i wymieniłem - wtedy pojawił się problem kodowania sterownika silnika. Sterowniki zostały wyczyszczone, zrobione na oryginał i usunięty tylko DPF.
Dzisiaj był problem z podłączeniem się do slave'a - wiele prób skonczyło się fiaskiem. Zajrzałem pod maske, z myślą o zrobie niu zdjęcia sterownika i zakupu nowego i napotkałem pytanko. Czy slave musi byc zawsze slavem a master mastrem czy jak? Bo wydaje mi sie ze jak wyciągałem sterowniki to oznaczyłem je kolejno od błotnika 1 i 2. Po ingerencji fachowców zauważyłem, że są zamienione i podpisane L i P.
Po krótkim opisie...
Czy możliwe jest zamienie sterowników - jaki to ma wpływ?
Czy uszkodzona przepływka ukradła 80KM?
Gdzie szukac problemu?
Z góry dziękuje za podpowiedzi i chęć pomocy.
Pozdrawiam,
Kamil
Mam kilka pytań, które Mnie dręczą, a być może, któryś z Was Mnie oświeci.
Autko po hamowni wykazało 240km czyli o 86 za mało w serii. Zabrałem, rozebrałem górę silnika, zrobiłem co trzeba było. Czyli wymieniłem samoregulatory, popychacze itd. Okazało się jeszcze, że dwa wtryski to szrot więc zostały kupione nowe. Wtryski zostały na nowo zakodowane (wszystkie) w ASO. Po wizycie na hamowni - druga wizyta. Wyszło praktycznie to samo. Okazało się, że prawy przepływomierz wywala błędy, więc jest do wymiany. Ok, wymienimy. Tylko co jeszcze sprawdzić?
Auto trafiło na hamownie ponieważ były błedy na sterownikach silnika. Po zakupie okazało się ze DPF jest usunięty i zrobiony w sterowniku. Jak się potem okazało to EGRy także. Widziałem, że jeden EGR jest uszkodzony więc kupiłem dwa nowe w ASO i wymieniłem - wtedy pojawił się problem kodowania sterownika silnika. Sterowniki zostały wyczyszczone, zrobione na oryginał i usunięty tylko DPF.
Dzisiaj był problem z podłączeniem się do slave'a - wiele prób skonczyło się fiaskiem. Zajrzałem pod maske, z myślą o zrobie niu zdjęcia sterownika i zakupu nowego i napotkałem pytanko. Czy slave musi byc zawsze slavem a master mastrem czy jak? Bo wydaje mi sie ze jak wyciągałem sterowniki to oznaczyłem je kolejno od błotnika 1 i 2. Po ingerencji fachowców zauważyłem, że są zamienione i podpisane L i P.
Po krótkim opisie...
Czy możliwe jest zamienie sterowników - jaki to ma wpływ?
Czy uszkodzona przepływka ukradła 80KM?
Gdzie szukac problemu?
Z góry dziękuje za podpowiedzi i chęć pomocy.
Pozdrawiam,
Kamil
Jak już w jednym temacie napisał chyba FOSS. Sterowniki da się zamienić i auto da się odpalić czasami i jeździć. Tylko w niektórych przypadkach można po zamianie nie odpalić... Przepływka może sporo zabierać, chociaż nie wiem czy aż tyle. Źle wycięty i usunięty DPF również. Nie bez powodu dobry wydech kosztuje i nie wstawia się prostych rur. Ja po założeniu wydechu do auta(miałem pełen przelot od pierwszego kata) odczułem jakby auto zostało dodatkowe 30-40KM. Może coś z tym DPF jeszcze nagrzebane i w pakiecie z przeplywka daje tak spory spadek mocy.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
wymieniłem już chyba wszystko co mogłem, kilka dni temu wynik był taki sam 235km... Jak się wkreca na hamownia to kopcil na czarno. Po hamowni wyskoczył błąd mad 1 i 2...danishow pisze:Noti, brałeś pod uwagę felerną hamownię? Takie sprawy jak filtr powietrza czy paliwa rozumiem że sprawdzane ...ew. wymienione?