[D2 02 3.7PB/LPG ] Kręci, próbuje zaskoczyć ale nie pali
[D2 02 3.7PB/LPG ] Kręci, próbuje zaskoczyć ale nie pali
Witam Forumowiczów,
jak w tytule - A8D2 z 2002, 3.7PB + STAG LPG.
Na co dzień odpala w 1 sek. od przekręcenia kluczyka.
Od jakiegoś czasu zdarzało się, że przy automatycznym przełączeniu na LPG gasł. Nie odpalał wtedy od razu - należało z 4 sekundy pokręcić rozrusznikiem i jak zaskoczył to nie pozwolić mu przełączyć się na gaz ale pojeździć z kwadrans i przełączyć ręcznie - dalej jechał bez zarzutu.
Podpięty VAG z tydzień temu pokazywał sporadyczne błędy zapłonu na cylindrach 1,2,3,4 ale to skasowałem bo wymieniłem świece.
Dziś jednak odpalić w cale już nie chce. Kontrolka Immobiliser gaśnie szybko. Długo trzeba kręcić rozrusznikiem (6 sek.) wtedy jakby coś zaskakuje, słychać rozpoczęcie pracy jednego czy dwóch cylindrów, obroty podnoszą się na pół sekundy i silnik gaśnie. Próbowałem to samo przy odłączonym LPG (wyjęty bezpiecznik dla pewności), próbowałem zastartować awaryjnie na samym gazie - w obu przypadkach efekt ten sam - długie kręcenie, potem jakby rozpoczęcie pracy i za pół sekundy zgon.
Dziś VAG pokazuje "16486.P0102 Miernik masy powietrza, rzad cylindrow 1 - sygnal wejsciowy za niski".
Nie próbowałem odpalić "na spray" jeszcze.
Będę bardzo wdzięczny za wszelki porady, stawiam dobre piwo.
----
Paweł
jak w tytule - A8D2 z 2002, 3.7PB + STAG LPG.
Na co dzień odpala w 1 sek. od przekręcenia kluczyka.
Od jakiegoś czasu zdarzało się, że przy automatycznym przełączeniu na LPG gasł. Nie odpalał wtedy od razu - należało z 4 sekundy pokręcić rozrusznikiem i jak zaskoczył to nie pozwolić mu przełączyć się na gaz ale pojeździć z kwadrans i przełączyć ręcznie - dalej jechał bez zarzutu.
Podpięty VAG z tydzień temu pokazywał sporadyczne błędy zapłonu na cylindrach 1,2,3,4 ale to skasowałem bo wymieniłem świece.
Dziś jednak odpalić w cale już nie chce. Kontrolka Immobiliser gaśnie szybko. Długo trzeba kręcić rozrusznikiem (6 sek.) wtedy jakby coś zaskakuje, słychać rozpoczęcie pracy jednego czy dwóch cylindrów, obroty podnoszą się na pół sekundy i silnik gaśnie. Próbowałem to samo przy odłączonym LPG (wyjęty bezpiecznik dla pewności), próbowałem zastartować awaryjnie na samym gazie - w obu przypadkach efekt ten sam - długie kręcenie, potem jakby rozpoczęcie pracy i za pół sekundy zgon.
Dziś VAG pokazuje "16486.P0102 Miernik masy powietrza, rzad cylindrow 1 - sygnal wejsciowy za niski".
Nie próbowałem odpalić "na spray" jeszcze.
Będę bardzo wdzięczny za wszelki porady, stawiam dobre piwo.
----
Paweł
... ech, szwagier który kasował mi błędy swoim VAG przyznał się teraz, że poza błędami zapłonu w cylindra 1,2,3,4 był jeszcze błąd "czujnik temperatury płynu chłodniczego - wskazanie poza zakresem". Rzecz jasna teraz tego błędu nie widać, jest tylko "16486.P0102 Miernik masy powietrza, rzad cylindrow 1 - sygnal wejsciowy za niski".
----
Paweł Adamski
----
Paweł Adamski
Czujnik temperatury na pewno ma wpływ na odpalanie. Tak czy inaczej łatwo go zdiagnozować. W jaki sposób odłączałeś LPG? Dla pewności należałoby zakręcić gaz w butli i poczekać na odpalonym silniku, aż się sam na benzynę przełączy. Może instalka puszczać gaz przez uszkodzone lub zużyte wtryski albo przez podciśnienie z reduktora.
Próbowałem "odłączyć" LPG przez wyjęcie bezpiecznika jego instalacji, ale nie pomyślałem, że fizyczne uszkodzenie instalacji może być odpowiedzialne za "podsyłanie" gazu do silnika przez co nie pozwala na start i pracę na PB (nie odpala ani na PB ani awaryjnie na LPG).
Na wszelki wypadek zakręcę więc gaz od strony butli i spróbuję ponownie odpalić silnik.
----
Paweł Adamski
Na wszelki wypadek zakręcę więc gaz od strony butli i spróbuję ponownie odpalić silnik.
----
Paweł Adamski
Próba odpalenia awaryjnego na gazie kończy się tak samo - po 6 sekundach mielenia rozrusznikiem silnik załapuję na sekundę po czym gaśnie.
Po skasowaniu błędów i próbie odpalenia pojawia się błąd:
16486.P0102 - Miernik masy powietrza, sygnał wejściowy za niski.
Możliwe jest, że z tego powodu przepustnica nie otwiera dopływu powietrza (lub otwiera na max) i dlatego silnik po sekundzie pracy zadusza się i staje?
----
Paweł Adamski
Po skasowaniu błędów i próbie odpalenia pojawia się błąd:
16486.P0102 - Miernik masy powietrza, sygnał wejściowy za niski.
Możliwe jest, że z tego powodu przepustnica nie otwiera dopływu powietrza (lub otwiera na max) i dlatego silnik po sekundzie pracy zadusza się i staje?
----
Paweł Adamski
Kiepski z niego mechanikpadamski pisze:mechanik twierdzi, że czujnik temperatury może mieć wpływ na jakość pracy silnika ale nie na jego odpalenie w ogóle
...do rzeczy. Jeżeli czujnik temp. cieczy jest uszkodzony to odpięcie wtyczki ułatwi start ale wątpię by u ciebie o niego chodziło.
Stawiam na czujnik położenia wału, problem z Immo lub coś z zasilaniem (+12V) komponentów.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 116
- Rejestracja: 11 maja 2014, 07:18
- Lokalizacja: DE Hessen
Pompa paliwa - wydaje się ok, na zapłonie daje ciśnienie (sprawdzone przez rozszczelnienie węża doprowadzającego PB do wtrysków).
Iskra - tak teraz zrobię, słuszna uwaga.
Eh... zabieram się bez pomysłu bo samochody to nie moja działka :-) Kombinuję do czasu aż jeden z nielicznych szanowanych elektryków samochodowych w okolicy znajdzie czas na moje auto.
Po skasowaniu błędów jedyny, który się pojawia to
16486.P0102 - Miernik masy powietrza, sygnał wejściowy za niski
dlatego jutro o ile się uda podmienię ten czujnik na bliźniaczy z A8 kolegi.
Dodatkowo zauważyliśmy ze szwagrem (brzmi jak taniego dowcipu...) że czujnik powietrza dolotowego do silnika pokazuje -33C !!! może dla testu lepiej go odpiąć aby nie pokazywał bzdur?
----
Paweł Adamski
[ Dodano: 2018-08-15, 00:50 ]
... dodatkowo pojawił się trochę egzotyczny pomysł na próbę zastartowania silnika na PLAK lub AUTOSTART, choć podobno najzdrowsze to nie jest. Jednakże jeśli "na spray" pochodzi z 6-10 sekund to tym samym wykluczę praktycznie wszystkie możliwości awarii POZA układem paliwowym. Jest to dobry pomysł?
----
Paweł Adamski
Iskra - tak teraz zrobię, słuszna uwaga.
Eh... zabieram się bez pomysłu bo samochody to nie moja działka :-) Kombinuję do czasu aż jeden z nielicznych szanowanych elektryków samochodowych w okolicy znajdzie czas na moje auto.
Po skasowaniu błędów jedyny, który się pojawia to
16486.P0102 - Miernik masy powietrza, sygnał wejściowy za niski
dlatego jutro o ile się uda podmienię ten czujnik na bliźniaczy z A8 kolegi.
Dodatkowo zauważyliśmy ze szwagrem (brzmi jak taniego dowcipu...) że czujnik powietrza dolotowego do silnika pokazuje -33C !!! może dla testu lepiej go odpiąć aby nie pokazywał bzdur?
----
Paweł Adamski
[ Dodano: 2018-08-15, 00:50 ]
... dodatkowo pojawił się trochę egzotyczny pomysł na próbę zastartowania silnika na PLAK lub AUTOSTART, choć podobno najzdrowsze to nie jest. Jednakże jeśli "na spray" pochodzi z 6-10 sekund to tym samym wykluczę praktycznie wszystkie możliwości awarii POZA układem paliwowym. Jest to dobry pomysł?
----
Paweł Adamski