Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 04 3.0TDI ] Dziwny kabel do alternatora co to ?

Sebzixd12

[D3 04 3.0TDI ] Dziwny kabel do alternatora co to ?

Post autor: Sebzixd12 » 22 wrz 2018, 15:33

Witam. Posiadam audi a8 d3 3.0 tdi padło mi lądowanie w nim i postanowiłem zobaczyć czy na alternatorze jest ladowanie Ale okazało się że nie ma ale też zobaczyłem że wisi jakiś kabel niebieski i jest luźno. Dodam zdjęcia jak to wyglada . Czekam na propozycje

https://www.fotosik.pl/zdjecie/65e9e537863199ae
https://images92.fotosik.pl/42/65e9e537863199aemed.jpg

https://www.fotosik.pl/zdjecie/da23c6eff68bb6a8
https://images91.fotosik.pl/42/da23c6eff68bb6a8med.jpg
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Sebzixd12, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 659
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 23 wrz 2018, 20:20

Oderwał się z zacisku wyjścia diod wzbudzenia i dlatego nie masz ładowania. Podłącz go pod zacisk D+ w alternatorze i naprawione.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

Sebzixd12

Post autor: Sebzixd12 » 24 wrz 2018, 11:40

Tam są dwa niebieskie tą co jest tam wtyczka to w środku jest 1 pon z kablem niebieskim trochę grubszy od tego. A ten jest w jednej otulinie co idzie ten gruby kabel prxykecany na klucz 13 do alternatora .

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 25 wrz 2018, 19:15

ten w otulinie to chyba jakaś radosna twórczość ale sprawdź czy ten drugi grubszy
we wtyczce ma przejście do modułu zarządzanie energią bo tak powinno być
Pepek pisze:Oderwał się z zacisku wyjścia diod wzbudzenia i dlatego nie masz ładowania. Podłącz go pod zacisk D+ w alternatorze i naprawione.
pacząc na schematy to możesz mieć rację ale niekoniecznie, zajrzyj do SSP287

generalnie ten przewodzik to taki LIN do altka - J644 (BEM) mówi mu czego chce
zwrotnie czyta różne parametry z altka (prezentowane w display grupach)

czy jednocześnie z transmisją można podac wzbudzenie czy jest ono realizowane wewnętrznie
w altku (jak sugeruje SSP287) to już do sprawdzenia, ważne aby ten niebieski
łączył BEMa i altka
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 659
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 25 wrz 2018, 22:00

Wg SSP287 alternator ma trzy wyjścia: masę, 12V z modułu J655 i to niby wzbudzenie idące do modułu zarządzania energią. Żadnego innego przewodu tam nie ma. W każdym razie jeśli przewód niebieski czy niebiesko/zielony jest podłączony do alternatora odłączyłbym go i testerem przejścia sprawdził czy sygnał dochodzi do bagażnika. Choć znając niestety D3 przypuszczam że moduł zarządzania energią powiedział nara.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 25 wrz 2018, 22:25

J655 to pirotechniczny przerywacz, to +12V to nie wzbudzenie tylko główny
kabel + do akku

w SSP schemat jest poglądowy i widać że wzbudzenie jest zmostkowane z +12
aczkolwiek to tylko schemat poglądowy gdyż jest zmostkowane też z diagnostyką

na schematach normalnych alternator ma masę, +12V i własnie diagnostykę z J644 czyli BEMa
która jest w SSP niebiesko zielona, wytłumaczenie tego jest dalej - zielony to sygnał wchodzący
do BEM, niebieski - wychodzący (przy jednym przewodzie)

ale może faktycznie po lini transmisji danych leci wzbudzenie +12... ktoś ma oscyloskop? ;)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 26 wrz 2018, 07:29

Jak Pepek wcześniej napisał,

niebieski kabelek 1.5 mm2 idzie do D+ (wtyczki dwu-pinowej, na pin nr 1).

Jest to połączenie modułu zarządzania energią (pin nr 8) z altkiem.

Sebzixd12

Post autor: Sebzixd12 » 26 wrz 2018, 21:46

Ten kabelek to była czyjąś plontanina bo dzisiaj altek poszedł do naprawy łożyska uszczelniacze i wirnik i ładowanie jest spowrotem a ten kabel sobie wisi. Temat do zamknięcia

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl