części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 01 4.2PB/LPG ] deszczowe dni - zalane auto

Piotr_Bocian

Post autor: Piotr_Bocian » 13 lip 2017, 16:32

Daro_stg pisze:Panowie od wielu tygodni mecze sie z woda w aucie. Mam cala lewa strone auta zalane. Saczki w nadkolach drożne, sączek ten duży pod maska koło rury od nawiewu usuniety i woda mi nie stoi w komorze nad silnikiem przy szybie. Sączki od klimy drożne. Szyberdachu nie mam. Ostatnio dużo pada i mam na prawde duże ilości wody w środku i już nie wiem jak to ogarnać. Dwa razy wykładzine wyjmowałem i suszyłem. Ostatnio zakleiłem uszczelke w prawym rogu pod maska - kabek który idzie do wnetrza auta w okolicach linki otwierania maski. Próba weżowa zaliczona była pozytywnie i myślałem, że uporałem sie z problemem ale po ostatniej nawałnicy załamałem sie jak wszedłem do auta. Są jeszcze jakieś filtry od nawiewu poza tymi dwoma w masce?
Kolego, sprawdź dokładnie to miejsce

Obrazek

Obrazek

bljadz
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 26 maja 2018, 09:21
Lokalizacja: Brańsk

Post autor: bljadz » 02 cze 2018, 17:18

Witam,
miałem wodę pod nogami kierowcy i pasażera (przód). Przeczyściłem sączki przy tumenu (pomarańczowe) oraz odpływy w nadkolach. Problem zniknął, ale dziś po deszczu woda pojawiła mi się w nogach pasażera (lewy tył). Wygląda to jakby nawiew pod fotelem kierowcy był sprawcą. Rozebrałem jego obudowę i był tylko wilgotny na samym początku, wewnątrz nie stwierdziłem mokrego. Czy to on jest sprawcą mojego problemu czy może z tyłu też są jakieś sączki?

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 02 cze 2018, 20:27

Jak Ci zassał wodę, a nie wysuszyłeś tego to resztki zostaną w nogach i tunelu środkowym (przy maks nadmuchu zacznie Ci chlupać wodą na kanapę. Albo rozbierać całość i suszyć (przy okazji wyczyścisz kurz), albo przy okazji dać grzanie i pełny aż wyschnie
Black Cars Matters

bljadz
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 26 maja 2018, 09:21
Lokalizacja: Brańsk

Post autor: bljadz » 02 cze 2018, 20:35

Uff, mam nadzieję że to tylko to. Dzięki :)

Paweł777
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 17 paź 2015, 21:54
Lokalizacja: Radom

Post autor: Paweł777 » 16 cze 2018, 21:59

Ja miałem podobnie kiedyś i okazało się że po wyczyszczeniu tych sączków przy składaniu tapicerki jeden się zsunął i woda leciała do środka :(

Truten
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 51
Rejestracja: 29 kwie 2017, 18:36
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Truten » 20 sie 2018, 22:31

Mam pytanie do zdjęć zamieszczonych przez użytkownika Piotr Bocian czy tam gdzie widać tą dziurę pod przewodem ma ona być czy nie? Pytanie być może głupie ale walczę z wodą w aucie. Sączki odpływy itp. wyczyszczone, ale jak mocno poleje to dywanik trochę wilgotnieje (niezły mi rym wyszedł <amasz> )

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 29 sie 2018, 11:18

Te zdjęcia ja kiedyś zrobiłem jak uszczelniałem moją D2
Dziura ma być zaklejona.
Kot też jest Quattro

Truten
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 51
Rejestracja: 29 kwie 2017, 18:36
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Truten » 30 sie 2018, 19:31

To pewnie mam już winowajcę moich kłopotów z wilgotnym dywanikiem. Polecacie jakieś konkretne lepiszcze? To na które są przymocowane plastikowe nakładki progów w D2 lub lampy tylne w niektórych audi (np. w 80tce) wydaje się być niezłe ale nie wiem jak się to nazywa. Czy lepiej to spróbować zaspawać - tylko chyba dostęp trochu słaby?

VAGowner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 607
Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: VAGowner » 31 sie 2018, 22:28

Truten pisze:To pewnie mam już winowajcę moich kłopotów z wilgotnym dywanikiem. Polecacie jakieś konkretne lepiszcze? To na które są przymocowane plastikowe nakładki progów w D2 lub lampy tylne w niektórych audi (np. w 80tce) wydaje się być niezłe ale nie wiem jak się to nazywa. Czy lepiej to spróbować zaspawać - tylko chyba dostęp trochu słaby?
Moim zdaniem nakładki progów w A8 D2 nie są mocowane na ten sam klej co uszczelnienia lamp w Audi 80 B4. O ile się nie mylę to w Audi 80 uszczelnienie jest na klej butylowy, który pozostaje plastyczny.
Obrazek
Natomiast nakładki w A8 D2 są klejone chyba na podobny klej jak szyby - wiem ile się namęczyłem próbując zdemontować nakładki z D2 z aluminiowymi wstawkami. Ten klej w D2 jest tak mocny i twardy, że ciężko go nożem przeciąć - rozbijałem połączenie mocnym wkrętakiem i młotkiem ;)

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 01 wrz 2018, 10:31

Jakikolwiek lepiszcz poliuretanowy. Ja mam w supermarkecie Carbond Soudala i daje radę.
Kot też jest Quattro

Truten
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 51
Rejestracja: 29 kwie 2017, 18:36
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Truten » 28 paź 2018, 10:41

VAGowner pisze:
Truten pisze:To pewnie mam już winowajcę moich kłopotów z wilgotnym dywanikiem. Polecacie jakieś konkretne lepiszcze? To na które są przymocowane plastikowe nakładki progów w D2 lub lampy tylne w niektórych audi (np. w 80tce) wydaje się być niezłe ale nie wiem jak się to nazywa. Czy lepiej to spróbować zaspawać - tylko chyba dostęp trochu słaby?
Moim zdaniem nakładki progów w A8 D2 nie są mocowane na ten sam klej co uszczelnienia lamp w Audi 80 B4. O ile się nie mylę to w Audi 80 uszczelnienie jest na klej butylowy, który pozostaje plastyczny.

Natomiast nakładki w A8 D2 są klejone chyba na podobny klej jak szyby - wiem ile się namęczyłem próbując zdemontować nakładki z D2 z aluminiowymi wstawkami. Ten klej w D2 jest tak mocny i twardy, że ciężko go nożem przeciąć - rozbijałem połączenie mocnym wkrętakiem i młotkiem ;)
Hmm, no to ja miałem odwrotnie - bez problemu odciągnąłem nakładki progów ręcznie i przeciąłem nożykiem do tapet. Trochę się bałem, że pękną bo materiał wydaje się być mocno lichy i ja mam bez aluminiowych wstawek, ale udało się zdjąć je bez strat. No i lepiszcze to ciągle lepiło się po odcięciu tak że brudziło na czarno cokolwiek czym się do niego dotknęło. Może już ktoś u Ciebie je demontował i rzeczywiście skleił na klej do szyb? U mnie raczej na 95% ja po raz pierwszy demontowałem wnętrze, bo wszystko było na swoim miejscu - a nie pogubione śruby i połamane zatrzaski jak to lubi być po różnych rzeźnikach. Nawet takie małe wałeczki z miękkiego tworzywa znajdywałem pod kratkami nawiewu, które mają wyeliminować trzeszczenie tego wszystkiego na nierównościach.
Za to w przypadku lamp w 80 musiałem się sporo namęczyć z tą "plasteliną". Inna sprawa że przy A8 robiłem jak było 20 st C na dworze a przy 80tce jak było koło 5 st C.

Tak czy siak odtłuściłem powierzchnię na tyle ile mogłem dojść psikadłem i szmatą, zakleiłem ta dziurę takim właśnie plastycznym lepiszczem w stylu tego do lamp w 80tce, na razie jest ok, w środku sucho. Co prawda nie było jeszcze jakichś większych ulew ale jesienne deszczyki przetrzymuje. Zobaczymy jak będzie dalej. W sumie jak w B4 do lamp dzięki temu lepiszczu nie dostawał się woda to tu powinno także załatwić sprawę :>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl