Panowie, od kilku dni wywala mi błąd P0547 - "czujnik temperatury spalin, elektryczna usterka". Błąd nie objawia się zapaleniem kontrolki silnika, zauważyłem go podczas skanowania samochodu w module "Elektronika silnika 2". Chyba troche ogranicza mi moc autka, a może sam sobie to wkręciłem odkąd go zauważyłem
Pomożecie mi go "fizycznie" zlokalizować ? Chodzi mi o dokładniejszą wskazówke dla laika, bo sama informacja, że jest to czujnik po stronie "kierowcy" niewiele mi pomaga
Zaraz święta i cięzko z terminami u mechaników a może to tylko błaha elektryczna usterka - problem z wtyczką/okablowaniem, którą uda mi się samemu usunąć...
Niestety nie wygląda to dobrze - jeśli ten czujnik jest wkręcony w turbosprężarke, to dojścia do niego od góry prawdopodobnie nie ma żadnego... Ewentualnie ma ktoś jakieś pomysły jak zabrać się do sprawdzenia samej wtyczki / zlokalizowania gdzie jest podłaczona ? Zdjęcie nadkola / obudowy filtra powietrza ?
Znalazłem też kilka tematów dotyczących takiego czujnika w innym samochodzie - podobno czujnik często jest sprawny a siada jakaś elektronika "na wtyczce". Czy coś takiego (oddzielna elektronika "w kostce") występuje też w A8 D4 ?
[ Dodano: 2018-11-05, 13:16 ]
Napisze jak całą historia się zakończyła, może ktoś skorzysta
Problem dotyczył czujnik temperatury spalin wkręconego w turbine po stronie kierowcy - zdjęcie w załączeniu. Usterka nie objawiała się zapaleniem kontrolki check engine, czego szczerze mówiąc nie jestem w stanie zrozumieć W przypadku tego błędu komputer przyjmuje maksymalną temperature spalin (z tego co pamiętam 1000 stopni) i ogranicza moc silnika. Błąd prowadzi jednak do dalszych, poważniejszych komplikacji.
W moim przypadku doprowadziło to do przytkania DPF (nagromadzenia sadzy), który przez wspomniany błąd czujnika temperatury nie był automatycznie przepalany podczas jazdy. Serwisowe wypalenie DPFu również nie było możliwo. A efektami przytkanego DPF'u są migająca kontrolka świec i zupełny brak mocy.
Historia miała jednak szczęśliwe zakończenie. Czujnik został wymieniony "od góry", chociaż do całej operacji podobno pare rzeczy trzeba było zdemontować. Następnie DPF sam się przepalił podczas jazdy i tym samym problem został rozwiązany
Bo nie ma możliwości załączenia wypalania DPF skoro jedne z czujników, który jest do kontroli tego wypalania nie działa, a dzięki niemu kontroluje prawidłowe wypalanie, aby ci się fura nie spaliła.
Sprawa z DPFem była dla mnie oczywista, wiem że się nie wypalał ze względów bezpieczeństwa.
Tak jak pisałem - dziwi mnie tylko brak kontrolki check engine w przypadku statycznego błędu czujnika temperatury w module elektroniki silnika. Nie każdy "z nudów" robi sobie pełne skany z auta a brak takiej kontrolki daje użytkownikowi mylne wrażenie, że wszystko jest ok. A do czego to prowadzi napisałem już wyżej.