[D2 96 4.2PB/LPG ] probelm po wymianie głowic w ABZ
-
- Forum Audi A8
- Posty: 19
- Rejestracja: 17 cze 2015, 22:59
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Chris
- Lokalizacja: Łódź
[D2 96 4.2PB/LPG ] probelm po wymianie głowic w ABZ
Panowie mam problem i proszę o Wasze opinie.
Pacjent: A8 D2 4,2 ABZ Quattro 1996 czerwiec
Wjechał na serwis by wymienić głowice i uszczelki pod nimi oraz przy okazji oczywiście cały rozrząd.
Przed wymianą auto śmigało jak burza . 0-100 poniżej przepisowej 😉 maxymalne również w normie jedynie czas rozrządu się zbliżał i przy okazji głowice i uszczelki bo już ciekło….
Naprawa niby prosta 2-3 dni na spokojnie ale niestety
…. Utknął……
Stoi już miesiąc i nadal nie wiadomo co mu jest.
No więc od początku.
Aby przyspieszyć operację kupiłem gotowy przeszczep tutaj :
https://archiwum.allegro.pl/oferta/glow ... 03219.html
głowice od ABZ numery na głowicach 077103373AE L+P po kapitalnym remoncie.
Numery wałków wydechowe 077109022 AS / AQ ssące 077109021 BP / BR
Czyli wszystko według ETKI.
Głowice założone, uszelki wymienione, wszystko pięknie i ślicznie, … palimy auto i….. ZONK. ( !!! )
Chodzi nierówno, a jak się trochę zagrzeje i odpuści ssanie to wywala błąd na VAG
BRAK SPALANIA CYLINDRY 5-6-7-8
I to jest problem nie do przejścia ……
Sprawdzone / wymienione
1. Wtryski benzyny
2. Czujniki stukowe
3. Sondy lambda
4. Czujnik wału
5. Czujnik położenia wałka
6. Przepływomierz
7. Moduły zapłonowe.
8. Cewki świece dają iskrę tu nie ma problemu. ( i tu uwaga stara głowica pod cewki BOSCH na 2 śruby - nowa na 4 śruby cewki chyba denso czy NGK nie jestem pewien ) na pewno te ciut dłuższe fajki
9. Wymieniona wiązka silnika
10. Wycięty całkowicie LPG ( obecnie tylko PB )
11. Sprawdzony 100x kolektor, wszystkie zawory ciśnieniowe, przepustnica rurki, zawory węgla, ciśnienia gruszki etc.
12. Ciśnienie sprężania na zimnej głowicy 13-14 BAR na gorącej 15-16
13. Wysokość głowicy ( po planowaniu ) taka sama jak starej.
14. Uszczelka przepisowa ciut większa (+0,005 mm) AJUSA defacto lepiej wykonana niż REINZ miałem obie na wymianie reinz się porysował więc poszła fianlnie Ajusa.
15. Śruby głowicy cały rozrząd uszczelki wałki rolki etc. wszystko nowe. Uszczelki kolektorów nowe śrubo nowe wszystko na moment dokręcane.
16. Amortyzator na pasku sprawdzony przepisowa długość.
17. Komputer sprawdzony ( jutro jeszcze dla pewności podepnę drugi )
18. Elektryka cała przepatrzona, napięcia na przepływce ok., przejście na cewki, wtryski, moduły zapłonowe OK. zwarć nigdzie nie namierzyłem.
Co dziwne z objawów jeszcze i co mnie zaniepokoiło :
1. Jak był jeszcze LPG – i patrzyłem parametry w komputerze gazowym ( lovato FAST ) błąd pojawiał się losowo na cylindrze 6 lub 7 i brzmiał tak „BRAK SYGNAŁU WTRYSKIWACZA BENZYNOWEGO” F lub G czyli wywalał spalanie albo na 6 albo na 7
Najwidoczniej komputer PB widzi problem złego spalania na np. 6/7 garze i zwyczajowo odcina wtryskiem PB całą głowicę. Na LPG natomiast ciągnie dalej na 7 garach.
2. Wskazania przepływek ( podmienioe 3 sztuki ) na wolnych obrotach to 6/10 do 16/22 g/s czyli dużo za dużo ( podobno ma być 6-10 ) czyli wskazuje na to że jest problem z powietrzem - i prawidłowym składem mieszanki
3. Autem od zimnego telepie…… i potwornie wali spalinami ( najprawdopodobniej za duża dawka paliwa )
Co jeszcze podejrzewam.
Nowe głowice jak wspomniałem Numery wałków wydechowe 077109022 AS / AQ ssące 077109021 BP / BR
A stare głowice które dzisiaj przepatrzyłem mają numery
Wydechowe AT / BE i teraz uwaga ZAGADKA >>> wałki ssące z końcówką BF / BG ( !!! )
Wpisując zgodnie z zasadą ETKI numer w google czyli 077109021 ( bo 021 to ssący a 022 wydechowy ) i końcówkę BF/BG czyli 077109021BF lub 077109021BG znajdujemy WIELKIE NIC !!! wałki takie nie istnieją.
Panowie zapraszam do dyskusji…. I podzielenie się wskazówkami.
a… i jeszcze popychacze stara głowica 33,5mm nowa głowica 35 mm czyli zawory też inne najprawdopodobniej 6mm vs 7mm
rozbierając głowice i uszczelki wyglądało tak jak by nikt tego nie ruszał od czasów złożenia w fabryce.... wszystko oryginał AUDI
Panowie, będę wdzięczny za uwagi i wskazówki.
dziękuję za pomoc
Pacjent: A8 D2 4,2 ABZ Quattro 1996 czerwiec
Wjechał na serwis by wymienić głowice i uszczelki pod nimi oraz przy okazji oczywiście cały rozrząd.
Przed wymianą auto śmigało jak burza . 0-100 poniżej przepisowej 😉 maxymalne również w normie jedynie czas rozrządu się zbliżał i przy okazji głowice i uszczelki bo już ciekło….
Naprawa niby prosta 2-3 dni na spokojnie ale niestety
…. Utknął……
Stoi już miesiąc i nadal nie wiadomo co mu jest.
No więc od początku.
Aby przyspieszyć operację kupiłem gotowy przeszczep tutaj :
https://archiwum.allegro.pl/oferta/glow ... 03219.html
głowice od ABZ numery na głowicach 077103373AE L+P po kapitalnym remoncie.
Numery wałków wydechowe 077109022 AS / AQ ssące 077109021 BP / BR
Czyli wszystko według ETKI.
Głowice założone, uszelki wymienione, wszystko pięknie i ślicznie, … palimy auto i….. ZONK. ( !!! )
Chodzi nierówno, a jak się trochę zagrzeje i odpuści ssanie to wywala błąd na VAG
BRAK SPALANIA CYLINDRY 5-6-7-8
I to jest problem nie do przejścia ……
Sprawdzone / wymienione
1. Wtryski benzyny
2. Czujniki stukowe
3. Sondy lambda
4. Czujnik wału
5. Czujnik położenia wałka
6. Przepływomierz
7. Moduły zapłonowe.
8. Cewki świece dają iskrę tu nie ma problemu. ( i tu uwaga stara głowica pod cewki BOSCH na 2 śruby - nowa na 4 śruby cewki chyba denso czy NGK nie jestem pewien ) na pewno te ciut dłuższe fajki
9. Wymieniona wiązka silnika
10. Wycięty całkowicie LPG ( obecnie tylko PB )
11. Sprawdzony 100x kolektor, wszystkie zawory ciśnieniowe, przepustnica rurki, zawory węgla, ciśnienia gruszki etc.
12. Ciśnienie sprężania na zimnej głowicy 13-14 BAR na gorącej 15-16
13. Wysokość głowicy ( po planowaniu ) taka sama jak starej.
14. Uszczelka przepisowa ciut większa (+0,005 mm) AJUSA defacto lepiej wykonana niż REINZ miałem obie na wymianie reinz się porysował więc poszła fianlnie Ajusa.
15. Śruby głowicy cały rozrząd uszczelki wałki rolki etc. wszystko nowe. Uszczelki kolektorów nowe śrubo nowe wszystko na moment dokręcane.
16. Amortyzator na pasku sprawdzony przepisowa długość.
17. Komputer sprawdzony ( jutro jeszcze dla pewności podepnę drugi )
18. Elektryka cała przepatrzona, napięcia na przepływce ok., przejście na cewki, wtryski, moduły zapłonowe OK. zwarć nigdzie nie namierzyłem.
Co dziwne z objawów jeszcze i co mnie zaniepokoiło :
1. Jak był jeszcze LPG – i patrzyłem parametry w komputerze gazowym ( lovato FAST ) błąd pojawiał się losowo na cylindrze 6 lub 7 i brzmiał tak „BRAK SYGNAŁU WTRYSKIWACZA BENZYNOWEGO” F lub G czyli wywalał spalanie albo na 6 albo na 7
Najwidoczniej komputer PB widzi problem złego spalania na np. 6/7 garze i zwyczajowo odcina wtryskiem PB całą głowicę. Na LPG natomiast ciągnie dalej na 7 garach.
2. Wskazania przepływek ( podmienioe 3 sztuki ) na wolnych obrotach to 6/10 do 16/22 g/s czyli dużo za dużo ( podobno ma być 6-10 ) czyli wskazuje na to że jest problem z powietrzem - i prawidłowym składem mieszanki
3. Autem od zimnego telepie…… i potwornie wali spalinami ( najprawdopodobniej za duża dawka paliwa )
Co jeszcze podejrzewam.
Nowe głowice jak wspomniałem Numery wałków wydechowe 077109022 AS / AQ ssące 077109021 BP / BR
A stare głowice które dzisiaj przepatrzyłem mają numery
Wydechowe AT / BE i teraz uwaga ZAGADKA >>> wałki ssące z końcówką BF / BG ( !!! )
Wpisując zgodnie z zasadą ETKI numer w google czyli 077109021 ( bo 021 to ssący a 022 wydechowy ) i końcówkę BF/BG czyli 077109021BF lub 077109021BG znajdujemy WIELKIE NIC !!! wałki takie nie istnieją.
Panowie zapraszam do dyskusji…. I podzielenie się wskazówkami.
a… i jeszcze popychacze stara głowica 33,5mm nowa głowica 35 mm czyli zawory też inne najprawdopodobniej 6mm vs 7mm
rozbierając głowice i uszczelki wyglądało tak jak by nikt tego nie ruszał od czasów złożenia w fabryce.... wszystko oryginał AUDI
Panowie, będę wdzięczny za uwagi i wskazówki.
dziękuję za pomoc
Najpierw napisz jeszcze jakie masz sprężanie cylindrach z głowicy pracującej poprawnie. Cisnienia, które podałeś są ok więc raczej nie w rozrządzie bym szukał (ale to się potwierdzi jak pomiary cisnienia sprężania podasz).
Głowice w silnikach ABZ różniły się pomiędzy silnikami (pomimo tego ze kod silnika jest dokładnie ten sam). Zmiana nastąpiła właśnie na przełomie roku modelowego 96/97. Inne były zawory, inne były prowadnice i sprężynki podwójne zlikwidowali po 96. Bardzo ladnie możesz to sobie prześledzić w ETCE. Popychacze również były inne. Nie powinno to jednak mieć żadnego znaczenia jeśli o poprawność pracy motoru chodzi pod warunkiem, że nie pomieszałeś osprzętu nowych głowic ze starymi i na odwrót.
Do sprawdzenia przede wszystkim jest szczelność dolotu. Gumki na wtryskach, gumki uszczelniające cięgno od gruszek, ezektor i poprawność jego połączeń z kolektorem. To jednak malo prawdopodobne jeśli wcześniej wszystko poprawnie chodziło. Ja tutaj stawiam wyraźnie na cewki i układ zapłonowy. Nie wiem co za cewki tam masz ale jeśli Twój stary układ chodził ok, to wrzuć na silnik swoje poprzednie pokrywy/swiece/cewki. Bedziesz przynajmniej mieć pewność że z układem zapłonowym wszystko ok. Acha i koniecznie sprawdź masę cewek. Powinna być przykręcona do głowicy (do jej boku od strony grodzi silnika)
Głowice w silnikach ABZ różniły się pomiędzy silnikami (pomimo tego ze kod silnika jest dokładnie ten sam). Zmiana nastąpiła właśnie na przełomie roku modelowego 96/97. Inne były zawory, inne były prowadnice i sprężynki podwójne zlikwidowali po 96. Bardzo ladnie możesz to sobie prześledzić w ETCE. Popychacze również były inne. Nie powinno to jednak mieć żadnego znaczenia jeśli o poprawność pracy motoru chodzi pod warunkiem, że nie pomieszałeś osprzętu nowych głowic ze starymi i na odwrót.
Do sprawdzenia przede wszystkim jest szczelność dolotu. Gumki na wtryskach, gumki uszczelniające cięgno od gruszek, ezektor i poprawność jego połączeń z kolektorem. To jednak malo prawdopodobne jeśli wcześniej wszystko poprawnie chodziło. Ja tutaj stawiam wyraźnie na cewki i układ zapłonowy. Nie wiem co za cewki tam masz ale jeśli Twój stary układ chodził ok, to wrzuć na silnik swoje poprzednie pokrywy/swiece/cewki. Bedziesz przynajmniej mieć pewność że z układem zapłonowym wszystko ok. Acha i koniecznie sprawdź masę cewek. Powinna być przykręcona do głowicy (do jej boku od strony grodzi silnika)
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
-
- Forum Audi A8
- Posty: 19
- Rejestracja: 17 cze 2015, 22:59
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Chris
- Lokalizacja: Łódź
Ciśnienie sprężania na lewej głowicy sprawdzałem jedynie na zimnym
I jest odpowiednio 12 na 1/2/3/ i 12,5 na 4 czyli podobnie jak na lewej
Na gorącym dobije do 15 zapewne tak jak lewą więc ciśnienia raczej w normie.
Masa na glowicach sprawdzona - jest poprawnie dokrecona zresztą zmieniałem wiazke
Ciśnienie na listwie jest poprawne zresztą problem był ten sam na lpg
Kolektor przejrzany lewego powietrza nie ciągnie posprawdzam jeszcze ezektor i zawory od przepustnicy podmienie komputer
Jeśli to nie pomoże trzeba rozbierać rozrząd i rwać głowice.
.
Jest jeszcze jedna teoria o zbyt mocno splanowanej głowicy
Może po prostu ktoś ją spierdzielil i nie pracuje tak jak powinna...
Teoretycznie mierzylem że starą przed założeniem ale może tu jest problem
Na dodatek w ELZIE jest błąd bo podają niewłaściwą wartość wysokości głowicy założoną chyba nawet o 10 cm
Jeśli ktoś posiada wartość prawidłową chętnie się dowiem i sprawdzę.
Cewki świece te same bosch
Pokrywy dla pewności podmienie
I jest odpowiednio 12 na 1/2/3/ i 12,5 na 4 czyli podobnie jak na lewej
Na gorącym dobije do 15 zapewne tak jak lewą więc ciśnienia raczej w normie.
Masa na glowicach sprawdzona - jest poprawnie dokrecona zresztą zmieniałem wiazke
Ciśnienie na listwie jest poprawne zresztą problem był ten sam na lpg
Kolektor przejrzany lewego powietrza nie ciągnie posprawdzam jeszcze ezektor i zawory od przepustnicy podmienie komputer
Jeśli to nie pomoże trzeba rozbierać rozrząd i rwać głowice.
.
Jest jeszcze jedna teoria o zbyt mocno splanowanej głowicy
Może po prostu ktoś ją spierdzielil i nie pracuje tak jak powinna...
Teoretycznie mierzylem że starą przed założeniem ale może tu jest problem
Na dodatek w ELZIE jest błąd bo podają niewłaściwą wartość wysokości głowicy założoną chyba nawet o 10 cm
Jeśli ktoś posiada wartość prawidłową chętnie się dowiem i sprawdzę.
Cewki świece te same bosch
Pokrywy dla pewności podmienie
Nie wiem jak konkretnie wygląda to w przypadku tej v8 ale znajomy przy kapitalce głowic zamienił wałek z lewej głowicy dał do prawej walczyli 3 tygodnie i 2 krotnie zrzucali głowice zanim ktoś doradził przyjzeć sie krzywką i okazało sie po wyjeciu wałków i porùwnaniu rózniły sie między sobą bład mieli podobny i brak spalania na kilku cylindrach po zamianie auto ożyło pacjentem byl e65 745i
-
- Forum Audi A8
- Posty: 19
- Rejestracja: 17 cze 2015, 22:59
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Chris
- Lokalizacja: Łódź
No i niestety kolejny dzień porażek.....
Zmieniony komputer - bez rezultatu
Podmieniony pierścień na wałku rozrządu - bez rezultatu
Sprawdzone oscyloskopem koło zamachowe - sprawne bez rezultatu przy okazji sprawdzony oscyloskopem rozrząd i tu dziwne.... :
Na Pierścieniu z jednym otworem ( taki był na nowych glowicach) rozrząd w punkt
Na pierscieniu z wieloma otworami ( tak był na starych glowicach) rozrząd rozjechany....
Dziwne bo na wszystkich 4 punktach kontrolnych rozrząd idealnie ustawiony
Przy okazji posprawdzane ponownie podcisnienia zawór węgla serwo wszystko ok
Sprawdzona przeplywka vcdsem 6-8 g/S na gorącym tu uwaga ❕ polski VAG przeklamuje wartości i daje prawie 2x więcej stąd podejrzenie przeplywki
Pozostało już tylko sprawdzić długości krzywek na walkach, podmienić wałki i jeśli to nie pomoże rwać głowice i robić stare...... Ehhhh
Podejrzenie inaczej nabijanych zębatek na walkach lub długości krzywek
Ich geometria raczej 90% ta sama - sprawdzane Optycznie że starą głowicą
No i może jeszcze coś z zaworami..... Albo głowica za bardzo spilowana???
Ma ktoś może PRAWIDLOWA wartość minimalną wysokości głowicy?
Ten z elzy jest błędny od razu mówię...
Jeśli ktoś by znał i podrzucił będę wdzięczny
[ Dodano: 2018-11-08, 00:57 ]
A... I jeszcze jedno
Na starej głowicy były inne dekle te pod cewki Boscha natomiast na tych nowych założonych są dekle na cewki pod 4 śruby beru bosch uprzedzam pytanie sprawdziłem fajki długość od cewki do świecy niby trochę dłuższa ale wszystko gra I wszystko Styka może cholera cewki mają jakąś inną charakterystykę pracy???
Zmieniony komputer - bez rezultatu
Podmieniony pierścień na wałku rozrządu - bez rezultatu
Sprawdzone oscyloskopem koło zamachowe - sprawne bez rezultatu przy okazji sprawdzony oscyloskopem rozrząd i tu dziwne.... :
Na Pierścieniu z jednym otworem ( taki był na nowych glowicach) rozrząd w punkt
Na pierscieniu z wieloma otworami ( tak był na starych glowicach) rozrząd rozjechany....
Dziwne bo na wszystkich 4 punktach kontrolnych rozrząd idealnie ustawiony
Przy okazji posprawdzane ponownie podcisnienia zawór węgla serwo wszystko ok
Sprawdzona przeplywka vcdsem 6-8 g/S na gorącym tu uwaga ❕ polski VAG przeklamuje wartości i daje prawie 2x więcej stąd podejrzenie przeplywki
Pozostało już tylko sprawdzić długości krzywek na walkach, podmienić wałki i jeśli to nie pomoże rwać głowice i robić stare...... Ehhhh
Podejrzenie inaczej nabijanych zębatek na walkach lub długości krzywek
Ich geometria raczej 90% ta sama - sprawdzane Optycznie że starą głowicą
No i może jeszcze coś z zaworami..... Albo głowica za bardzo spilowana???
Ma ktoś może PRAWIDLOWA wartość minimalną wysokości głowicy?
Ten z elzy jest błędny od razu mówię...
Jeśli ktoś by znał i podrzucił będę wdzięczny
[ Dodano: 2018-11-08, 00:57 ]
A... I jeszcze jedno
Na starej głowicy były inne dekle te pod cewki Boscha natomiast na tych nowych założonych są dekle na cewki pod 4 śruby beru bosch uprzedzam pytanie sprawdziłem fajki długość od cewki do świecy niby trochę dłuższa ale wszystko gra I wszystko Styka może cholera cewki mają jakąś inną charakterystykę pracy???
- karol208
- Super Klubowicz
- Posty: 1085
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1994
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Ja u siebie wymieniałem to oba łańcuchy były takie same. bo tam nie ma żadnego napinacza do nich.Lechu pisze:Czyli rozrząd się rozjeżdża ?Chris75 pisze:Na pierscieniu z wieloma otworami ( tak był na starych glowicach) rozrząd rozjechany....
Czy w preFL łańuch na kołach też jest z różnicą jednego ogniwa między głowiacami ?
-
- Forum Audi A8
- Posty: 19
- Rejestracja: 17 cze 2015, 22:59
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Chris
- Lokalizacja: Łódź
co do ustawienia rozrządu nie do końca "się rozjeżdża"
chodzi o to że podpinając oscyloskop mamy różne odczyty w zależności od pierścienia użytego na wałku rozrządu na lewej głowicy.
ten z jednym otworem - oscyloskop pokazuje rozrząd ustawiony w punkt.
ten z wieloma otworami - oscyloskop pokazuje niezgodność ustawienia wałków w stosunku do dołu silnika.
o tyle dziwne że ten z jednym otworem przyjechał razem z głowicami
a ten z wieloma otworami była na starych głowicach na samochodzie
looknijcie tutaj
http://theprojectpad.com/viewtopic.php? ... 9&start=11
wskazywało by na to że mogą się różnić wałki między sobą w jakiś sposób ( dziwne bo sprawdzane naocznie )
ale może coś nie tak z nabiciem zębatki na wałek bo tam jest klin.
druga rzecz to to czy krzywki wałków są jednakowej wysokości w S8 były inne..... a po numerach wałków z mojej starej głowicy nie mogę ich namierzyć nigdzie. stąd też podejrzenie o głowice z S8 bo auto coś podejrzanie zbyt szybko jeździło... a hybrydy też się zdarzały o czym mówił m.in. Marek.
no ale jak by ktoś coś TUNINGOWAŁ przede mną to by po zmianie komputera wyskoczyło.
pozostaje podmiana wałków i jeśli to nie pomoże to tak jak mówi kolega wyżej może coś się dziać z zaworami że np. za ciasno chodzą - źle spasowane etc. tym bardziej że ta głowica ma zawory 7 nie 6
może też inna średnica główki zaworu.... ???
pozostaje ściągać wałki...
ale to już w przyszłym tygodniu.
chodzi o to że podpinając oscyloskop mamy różne odczyty w zależności od pierścienia użytego na wałku rozrządu na lewej głowicy.
ten z jednym otworem - oscyloskop pokazuje rozrząd ustawiony w punkt.
ten z wieloma otworami - oscyloskop pokazuje niezgodność ustawienia wałków w stosunku do dołu silnika.
o tyle dziwne że ten z jednym otworem przyjechał razem z głowicami
a ten z wieloma otworami była na starych głowicach na samochodzie
looknijcie tutaj
http://theprojectpad.com/viewtopic.php? ... 9&start=11
wskazywało by na to że mogą się różnić wałki między sobą w jakiś sposób ( dziwne bo sprawdzane naocznie )
ale może coś nie tak z nabiciem zębatki na wałek bo tam jest klin.
druga rzecz to to czy krzywki wałków są jednakowej wysokości w S8 były inne..... a po numerach wałków z mojej starej głowicy nie mogę ich namierzyć nigdzie. stąd też podejrzenie o głowice z S8 bo auto coś podejrzanie zbyt szybko jeździło... a hybrydy też się zdarzały o czym mówił m.in. Marek.
no ale jak by ktoś coś TUNINGOWAŁ przede mną to by po zmianie komputera wyskoczyło.
pozostaje podmiana wałków i jeśli to nie pomoże to tak jak mówi kolega wyżej może coś się dziać z zaworami że np. za ciasno chodzą - źle spasowane etc. tym bardziej że ta głowica ma zawory 7 nie 6
może też inna średnica główki zaworu.... ???
pozostaje ściągać wałki...
ale to już w przyszłym tygodniu.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 19
- Rejestracja: 17 cze 2015, 22:59
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Chris
- Lokalizacja: Łódź
czujnik wałka w prelift ( tylko 1 wspólny dla dwóch głowic) znajduje się na lewym wałku wydechowych głowicy 5-6-7-8
wałki wydechowe napędzane są kołami zębatymi i spięte łańcuszkami z wałkami ssącymi które z kolei są napedzane za pomocą tych łańcuszków właśnie przez wałki wydechowe m.in. właśnie ten wałek wydechowy na lewej głowicy 5-6-7-8 na którego stopce ( z tyłu za głowicą ) jest pierścień podający sygnał położenia wałka do czunika halla
i ten sygnał właśnie ma się zgrać z czujnikiem na wale na kole zamachowych. ( 58 zębów + 2 puste )
dodatkowo znaki optyczne czyli:
koło pasowe TDC
Koło zamachowe ( fasolki - dziupla od dołu silnika pomiędzy silnikiem i skrzynią chyba lewa z tego co pamiętam)
do tego dwa znaczniki na zębatkach wałków które muszą się zgrać parami.
i tak jak mówiłem jest to o tyle dziwne że na pierścieniu z jednym otworem oscyloskop pokazuje zejście w punkt natomiast na tym z wieloma otworami już nie ......
tak jak by było przewalenie z godziny 3/4 na 5:30
widać to też na tym zdjęciu.
wpust pierścienia wchodzi w wałek na 6 a dziury na sygnał są inne.
lecz to ma znaczenie wtróne bo nawet z odpietmy lub uszkodzonym czujnikiem wałka auto powinno bez najmniejszych problemów jeździć .
http://photobucket.com/gallery/user/gri ... anBn/?ref=
wałki wydechowe napędzane są kołami zębatymi i spięte łańcuszkami z wałkami ssącymi które z kolei są napedzane za pomocą tych łańcuszków właśnie przez wałki wydechowe m.in. właśnie ten wałek wydechowy na lewej głowicy 5-6-7-8 na którego stopce ( z tyłu za głowicą ) jest pierścień podający sygnał położenia wałka do czunika halla
i ten sygnał właśnie ma się zgrać z czujnikiem na wale na kole zamachowych. ( 58 zębów + 2 puste )
dodatkowo znaki optyczne czyli:
koło pasowe TDC
Koło zamachowe ( fasolki - dziupla od dołu silnika pomiędzy silnikiem i skrzynią chyba lewa z tego co pamiętam)
do tego dwa znaczniki na zębatkach wałków które muszą się zgrać parami.
i tak jak mówiłem jest to o tyle dziwne że na pierścieniu z jednym otworem oscyloskop pokazuje zejście w punkt natomiast na tym z wieloma otworami już nie ......
tak jak by było przewalenie z godziny 3/4 na 5:30
widać to też na tym zdjęciu.
wpust pierścienia wchodzi w wałek na 6 a dziury na sygnał są inne.
lecz to ma znaczenie wtróne bo nawet z odpietmy lub uszkodzonym czujnikiem wałka auto powinno bez najmniejszych problemów jeździć .
http://photobucket.com/gallery/user/gri ... anBn/?ref=