części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 06 W12 ] Podczas jazdy wieje zimnym powietrzem na post

lucki
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 10 wrz 2017, 10:55
Lokalizacja: Gdańsk

[D3 06 W12 ] Podczas jazdy wieje zimnym powietrzem na post

Post autor: lucki » 23 lis 2017, 02:34

Witam. Od zakupu auta ( sierpień tego roku ) borykam sie z problemem ogrzewania. Wygląda to tak: auto stoi leci ciepło, ruszam zimno.
Wymieniłem:
- termostat główny (nowka aso 1800)
- termostat skrzyni (aso 200zł)
- elektrozawory na podszybiu ( uzywka 100)

i nadal to samo. Temperatura silnika waha sie od 85 do 100 podczas jazdy ( jak jest chłodniej to tak 88c )

Ida mrozy a ja jaetsm w czarnej du..e. Proszę o jakieś sugestie

Jurek22
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 115
Rejestracja: 01 lis 2017, 11:28
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: Jurek22 » 23 lis 2017, 10:55

Wyglada jak uszkodzona nagrzewnica albo coś z klapami bo zapowietrzony układ rozumiem ze nie jest
Najpierw 80 B4, pózniej A4 B5, następnie A6 C5 i w końcu A8 D3

marcin85
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 159
Rejestracja: 19 gru 2009, 16:01
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marcin85 » 23 lis 2017, 17:34

ja może podpowiem mega banalne rozwiązanie ale kiedys w innym aucie mialem podobny problem, narozbierałem sie wszystkiego powymienaiel termostat ( naszczescie nie takie koszta <boisie> ) ale ciagle to samo wszystkie klapy wszystkie weze jak trzeba a problemem okazał się zakamieniony układ chłodzenia i tu mi pomógł ocet, tak ocet złałem cały płyn bo wcześniej ktoś przyoszczędził i woda w układzie była litr octu reszta zalana zwykła woda i póki jeszcze nie ma mrozów to dzień pojeździć i zlać później przepłukać czystą woda zlać i dopiero płyn , ( w moim przypadku po pierwszym czyszczeniu szedł taki szlam że wyglądał jak z kałuży po 3 razie juz czysta woda ) i ogrzewanie było tak mocne że ręki nie mogłem utrzymać przy kratce, kiedyś jeszcze wcześniej miałem żle wpięty reduktor w układ chłodzenia ale widze Ty nie masz lpg więc raczej to nie to bo ponoć jest problem z tym w w12

ahadam
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 309
Rejestracja: 26 lip 2009, 14:16
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: ahadam » 23 lis 2017, 18:03

Miałem podobnie , jeździłem tak parę lat i okazało się że zamienione były węże wodne przy grodzi , przepiąłem je jak należy i po sprawie .
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 23 lis 2017, 18:12

marcin85 pisze:pomógł ocet
To też jest problem z zsyfionymi nagrzewnicami, ale napisał że jak auto stoi to leci ciepłe tak więc to chyba wyklucza zatkane nagrzewnice, jakieś błędy VCDS sprawdzałeś ??

lucki
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 10 wrz 2017, 10:55
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lucki » 24 lis 2017, 10:51

witam, wczoraj się zabrałem za czyszczenie nagrzewnic i ... były czysciutkie. Nic dosłownie nic z nich nie wypłynęło.



Kolego ahadam piszesz o węzach przy grodzi. Miałes tyak w w12 ? Mógłbyś przybliżyć temat ?


aha zapomniałbym znalazłem takie cudo ale nie znam angielskiego na tyle, żeby przetłumaczyć wszystko.
Translator google tłumaczy tak troszkę kiepsko techniczny język.
https://ufile.io/xhnzz

Jurek22
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 115
Rejestracja: 01 lis 2017, 11:28
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: Jurek22 » 24 lis 2017, 11:52

dziwna sprawa z tymi wahaniami temperatury, sprawdź po lewej od filtra kabinowego czy masz taki króciec do odpowietrzania jeśli tak to odkręć i zobacz czy jest w nim płyn
Najpierw 80 B4, pózniej A4 B5, następnie A6 C5 i w końcu A8 D3

lucki
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 10 wrz 2017, 10:55
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lucki » 24 lis 2017, 16:05

Leci woda. Juz kilkqnascie razy odpowietrzalem to

ahadam
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 309
Rejestracja: 26 lip 2009, 14:16
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: ahadam » 24 lis 2017, 17:39

Miałem tak w 3,3tdi ale sama zasada ogrzewania jest podobna , radzę Ci na próbę zamienić węże przy grodzi , nic Cię to nie kosztuje a możesz się zdziwić . U mnie na postoju i do prędkości 120 km/h wiało normalnie , dopiero po przekroczeniu 130 leciało zimne powietrze i wariował klimatronic , po zamianie węży wszystko wróciło do normy , grzeje tak jak ustawię niezależnie od prędkości .Też byłem pewny że węże są dobrze podłączone a jednak nie były .
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 24 lis 2017, 17:49

Ahadam, mowa jest o D3, tam trochę inaczej to wygląda.

Bez pojeżdżenia i popatrzenia co się dzieje z temperaturą silnika, czujników przy
nagrzewnicach nic się nie wymyśli.

Najpierw trzeba zobaczyć czy siada temperatura silnika czy klimatronik wariuje.

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 24 lis 2017, 20:53

A powiedz jeszcze jedno pisałeś że jak auto stoi to leci ciepłe (co wyklucza zapchane nagrzewnice to co pisałem wcześniej) jak ruszysz to zimne, a próbowałeś na postoju przytrzymać na wyższych obrotach ? jeśli tak to co się dzieje ?

marcin85
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 159
Rejestracja: 19 gru 2009, 16:01
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marcin85 » 24 lis 2017, 22:36

Marcin2013 pisze:
marcin85 pisze:pomógł ocet
To też jest problem z zsyfionymi nagrzewnicami, ale napisał że jak auto stoi to leci ciepłe tak więc to chyba wyklucza zatkane nagrzewnice, jakieś błędy VCDS sprawdzałeś ??
u mnie na postoju bylo cieplo tak samo ale w czasie jazdy bylo juz tylko zimno nie byly przytkane tylko mocno zasyfione no ale skoro czysciles to raczej to odpada w tymi wezami moze byc dobry trop a juz wczesniej pytalem lpg nier masz??

ahadam
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 309
Rejestracja: 26 lip 2009, 14:16
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: ahadam » 25 lis 2017, 00:55

Zmień węże to przynajmniej wykluczysz zamianę.
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka

lucki
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 10 wrz 2017, 10:55
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lucki » 25 lis 2017, 03:10

Wlasnie skonczylem i mam problem rozwiazany ;-) teraz jest skwar w srodku juz przy temp 70C. Problemem byl przekaznik sterujacy dodatkowa pompka wymuszajaca obieg. Wsadzilem uniwersalny ( od swiatel z fiata 126p ) i pompka odpala.
<amasz>

[ Dodano: 2017-11-25, 03:10 ]
Aha zqpomnialbym. Moze sie przyda komus taka wiedza. Jest pompka przy webasto. Generalnie ona nie dziala bez uruchomionego silnikq w wersjach PB. W w12 wlasnie wg ELSY musi dzialac. Podmienilem kodowanie w stwrowniku webasta.

Bez tej ingerencji i tak bylo cieplo

maciex90
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 1
Rejestracja: 25 sie 2017, 14:38
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: maciex90 » 22 lis 2018, 13:01

lucki pisze:Wlasnie skonczylem i mam problem rozwiazany ;-) teraz jest skwar w srodku juz przy temp 70C. Problemem byl przekaznik sterujacy dodatkowa pompka wymuszajaca obieg. Wsadzilem uniwersalny ( od swiatel z fiata 126p ) i pompka odpala.
<amasz>

[ Dodano: 2017-11-25, 03:10 ]
Aha zqpomnialbym. Moze sie przyda komus taka wiedza. Jest pompka przy webasto. Generalnie ona nie dziala bez uruchomionego silnikq w wersjach PB. W w12 wlasnie wg ELSY musi dzialac. Podmienilem kodowanie w stwrowniku webasta.

Bez tej ingerencji i tak bylo cieplo
Hej, powiedz mi proszę który to przekaźnik i gdzie go mogę znależć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl