części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 98 4.2PB ] nowe cewki zapłonowe

Tom42V8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 13
Rejestracja: 18 gru 2013, 17:43
Lokalizacja: Leszno

[D2 98 4.2PB ] nowe cewki zapłonowe

Post autor: Tom42V8 » 31 maja 2018, 14:26

Witam. czy posiada ktoś z forumowiczów dokładny opis wywalenia modułów zapłonowych i podłaczenia okablowania pod nowe cewki zapłonowe byłbym wdzieczny za pomoc w ogarnięciu tego. pozdrawiam
Kędzia

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 31 maja 2018, 22:12

Co rozumiesz przez dokładny opis?

Chcesz żeby Ci ktoś podał gdzie poprowadzić te wszystki 32 przewody od nowych cewek sztuka po sztuce z wyszczególnieniem pinów cewek, pinów modułów i gdzie położyć dodatkowe przewody ?

Szczerze mówiąc nie chce mi się czegoś takiego pisać jeśli o to Ci chodzi bo bym musial na to poswiecic kilka godzin pewnie (a potem jeszcze nie daj boze bym sie pomylil w jakiejsc cyferce i wiadro pomyj bym na glowe dostal ze ktos cos przeze mnie spalil lub cos mu nie dziala)
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Tom42V8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 13
Rejestracja: 18 gru 2013, 17:43
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Tom42V8 » 31 maja 2018, 22:40

wiem ze nie jest to prosta sprawa i myslalem ze moze jakos to pójdzie wytłumaczyc w prosty sposób, nie wiem czy któryś z elektryków w mojej okolicy zrobił by to

[ Dodano: 2018-05-31, 22:40 ]
Bugalon. moze mi pomorzesz w jakiś sposób byłbym wdzieczny i nawet jakoś bym mógł sie odpłaćić
Kędzia

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 31 maja 2018, 22:50

A to nie można by jakiegoś schematu z kolorami przewodów zrobić?
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 01 cze 2018, 01:02

Można:

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 01 cze 2018, 08:10

Fajne Daniel, problem tylko taki że to nie jest konkret o który kolega zapewne pyta, bo to od czterocylindrowki z innym pinoutem i kolorami z ECU a jak rozumiem kolega chce "konkret" czyli co ma z czym połączyć (poza tym ten schemat według mnie nie jest najlepszy bo łączy całą masę w jeden punkt)

Generalnie w ogólnym obrazku jest tak:

1. Pin 1 nowej cewki to zasilanie po stacyjce - przepinasz je z obecnych cewek bo obecne to mają (na pinie opisanym "15)
2. Pin 2 nowej cewki to masa w wiązce - tu wyciągasz nowy przewód, łączysz do niego piny 2 nowych cewek z jednej głowicy i dajesz na brązowy przewod przy module zapłonowym (robisz tak dla jednej i drugiej głowicy - czyli dwa przewody dajesz jeden na prawa, drugi na lewa czapke i łączysz do nich piny numer 2 nowych aktywnych cewek)
3. Pin 3 nowej cewki To sygnał wyzwalający iskrę. Obecne cewki też go mają (na pinie opisanym "1)" więc po prostu przekładasz pin ze swoich cewek. Dodatkowo musisz wyjać moduły i pomostkować przewody z wtyczek modułów - jak je łączyć wskazuje dokładnie schemat Daniela, który wrzucił tutaj powyżej
4. Pin 4 nowej cewki to wspólna masa na głowicy - obecne cewki tez to mają (na pinie opisanym "4a" więc przepinasz te piny ze swoich starych cewek.

W dużym skrócie tak to trzeba zrobić. Najważniejsze jest zebys sie nie pomylil przy mostkowaniu przewodów po usunięciu modułów.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Maroo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 28
Rejestracja: 04 lip 2016, 08:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Maroo » 01 cze 2018, 09:32

W tym tygodniu powinienem mieć już zrobioną gotową wiązke do 4.2 32V pod cewki z fsi.Robi mi to jeden gość.Jak wyrazi zgodę to podam namiary na niego.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 01 cze 2018, 17:37

Bugalon pisze:Fajne Daniel, problem tylko taki że to nie jest konkret o który kolega zapewne pyta
To tak na szybkiego by zobrazować co należy zrobić, schemat jest od 1,8T czyli praktycznie to samo co silniki w FL, z tym że razy dwa ;)

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 01 cze 2018, 18:54

a ja tak z innej beczki, jakie są korzyści z wyrzucenia modułów??
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 01 cze 2018, 22:14

Nowsze cewki charakteryzuje krótszy czas ładownia, co za tym idzie zapłon jest precyzyjniejszy.
...tak po skrócie to wyczuwalna, znaczna poprawa kultury pracy silnika.

Ilikebiscuit
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 1
Rejestracja: 06 lip 2018, 22:41
Lokalizacja: Kolbuszowa

Post autor: Ilikebiscuit » 22 wrz 2018, 08:44

Maroo pisze:W tym tygodniu powinienem mieć już zrobioną gotową wiązke do 4.2 32V pod cewki z fsi.Robi mi to jeden gość.Jak wyrazi zgodę to podam namiary na niego.
I jak ta twoja wiązka? Dasz namiary na gościa?

lesdud
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 161
Rejestracja: 23 sie 2014, 19:10
Lokalizacja: ololice Inowrocławia

Post autor: lesdud » 10 lis 2018, 15:40

Numer cewek pasujących długościa do ABZ:
06E 905 115 E
Dzięki uprzejmości kolegi Wojtka

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 26 lis 2018, 19:09

A takie pytanie, który moduł odpowiada za jaki cylinder, są wtyczki o kolorze czarnym i brązowym, gdzieś to było ale nie mogę znalesc
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

machul333
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:29
Lokalizacja: Samborowo

Post autor: machul333 » 26 lis 2018, 19:12

Cylindry 1,2,3,4 lewa strona licząc od zderzaka, cylindry 5,6,7,8 prawa strona licząc od zderzaka. Kolejność zapłonu 1-5-4-8-6-3-7-2, a moduły obsługują odpowiednio cylindry
1,4,6,7 - czarna wtyczka,
2,3,5,8 - brązowa wtyczka.

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 26 lis 2018, 19:22

Dzieki <okok>
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl