Mam zarówno letnie jak i zimowe koła, ale na początku jak kupiłem auto były całoroczne.FachurMirek pisze:Przy aucie tej klasy i z taką mocą opony całoroczne nie są dobrym rozwiązaniem, szczególnie że część z nich ma bieżnik kierunkowy. Jeśli ta opona będzie asymetryczna to nie sprawdzi się dobrze zimą. Jeśli będzie kierunkowa to rewelacja zimą, ale latem będzie sprawdzała się nieco gorzej. Crossclimate są świetnymi oponami, na podstawie opinii znajomego, który ich używa mogę powiedzieć, że jest z nich zadowolony dopóki nie zrobi się na prawdę zimno. Kiedyś wspomniał, że auto stało przez cały weekend kiedy temperatury były blisko -15. W poniedziałek wyjeżdżając do pracy jechał jak na kołach kwadratowych. Opony mocno stwardniały. Umówmy się więc, że są to opony - fakt - na zimę, ale na delikatną. Zawsze lepszym rozwiązaniem będzie podział na LATO i ZIMĘ, a jeśli zdecydujesz się na zimowe opony to Hankooki są rewelacyjne.
W USA większość opon to całoroczne, których tutaj nie kupisz np.ContiProContact.
Opony sprawdzają się rewelacyjnie zarówno w głębokim śniegu jak i na deszczu. i sprawdziłem to więc nie lansuj teorii, że całoroczne są słabe i koniecznie trzeba mieć letnie i zimowe.