![]() |
![]() |
![]() |
[D3 05 4.2MPI ] Elektryczna klapa bagażnika - nie otwiera
Witam koledzy.
Ja mam problem również z silniczkiem i to o dziwo z tym nowszym w aluminiowej obudowie i mam jedno pytanie i prośbę o wskazówkę jak wypiąć po rozebraniu z płytki od elektroniki tą białą wtyczkę z 3 wiązką od czujnika położenia. Nie chcę odkręcać czujnika żeby nic nie poprzestawiać dlatego wolałbym wypiąć tą wtyczkę a nie bardzo wiem jak żeby nie uszkodzić.
Niestety muszę to zrobić bo obudowa silniczka aluminiowa jest w całości i nie można jej odsunąć bez wypinania tej wtyki.
Ja mam problem również z silniczkiem i to o dziwo z tym nowszym w aluminiowej obudowie i mam jedno pytanie i prośbę o wskazówkę jak wypiąć po rozebraniu z płytki od elektroniki tą białą wtyczkę z 3 wiązką od czujnika położenia. Nie chcę odkręcać czujnika żeby nic nie poprzestawiać dlatego wolałbym wypiąć tą wtyczkę a nie bardzo wiem jak żeby nie uszkodzić.
Niestety muszę to zrobić bo obudowa silniczka aluminiowa jest w całości i nie można jej odsunąć bez wypinania tej wtyki.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Czujnik położenia możesz normalnie odkręcić inaczej go nie wsadzisz bo ma takie spłaszczenie z jednej strony i inaczej nie wejdzie
Ja też mam aluminiowy sprzęgło jest takie samo jak w plastikowym tak więc nic nie zmienili jedynie co to aluminiowy ma inny większy silnik może inne przełożenia w wyniku czego pracuje z większą prędkością w porównaniu z czarnym.
![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Szkoda tylko że po wymianie siłowników efekt jest nadal taki jak przed. Choć poprawa była tylko na chwilę. Zauważyłem że klapa otwiera się w pełni sprawnie gdy silnik samochodu pracuje. Ale i zakładając stary silnik klapy bez znaczenia czy silnik pracuje czy nie. Co prawda w tym starszym trzeba jej mocniej pomagać by się otworzyła.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3528
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
u mnie wyniama siłowników na nowe pomogla
[ Dodano: 2018-12-01, 18:34 ]
grube okładziny, cienkich nigdzie nie widzę
z góry dzięki
[ Dodano: 2018-12-01, 18:34 ]
zajrzyj proszę w emaile informujące co kupiłeś i znajdź tę aukcję... wyszukuję samedrago_o pisze:Wpisałem "okładzina sprzęgła" na allegro i szukałemznalazłem coś takiego podobnego do tego co tam było oryginalnie tylko większe i wycinałem pod wymiar. Była w takiej formie papieru ściernego tylko bardzo sztywnego
grube okładziny, cienkich nigdzie nie widzę
z góry dzięki

Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
No i w końcu przełom oraz pełna satysfakcja. Nabyłem jak że unikatowy silnik w aluminiowej obudowie. Nie dość że jest trochę większy to jest mocniejszy i szybszy zarówno w podnoszeniu jak i w opuszczeniu. Pierwszy jaki był zamontowany w tym aucie ten po lewej był o mocy 168Nm, środkowy 174Nm natomiast świeży nabytek ma aż 203Nm tak więc jest moc. No i wygląda bardzo przyzwoicie.
![Obrazek]()
Jednak tutaj każdy boryka się z problemem tego całego plastikowego silniczka a nikt nie pisze że i metalowy ma jakieś problemy, tak więc chyba jednak został on dopracowany. Wiem chyba o jakim piszesz tym za 1200 na allegro bo i ja się na niego cziałem ale szkoda mi było wydać 1200 i z tego co pamiętam to obudowa była już trochę utleniona, później już go nie było. Ten się pojawił też na allegro za 1500zł i to w dodatku w Szczecinie z którego jestem. Dogadałem się z gościem na odbiór osobisty po za allegro i finalnie za cenę 1300zł. Silnik pochodzi od S8 z roku chyba 2009, obudowa w stanie idealnym. Nie wiem czy to ma znaczenie i wpływ na sprawność silnika ale ja w koncu jestem zadowolony Może i kosztował nie mało ale w końcu mam spokój. Jedyne co mnie wkurza w tej klasie auta to te trzaśnięcie przy otwieraniu klapy i te jebn...cie klapą przy samym zamknięciu. W pierwszej Audi Q7 fajnie zwalnia przy końcu i delikatnie się domyka. Ale i tak jestem zadowolony.
- dice111
- Moderator
- Posty: 6026
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Jest mocniejszy i tyle, ale... po jakimś czasie jego dopada to samo.denveco pisze:Jednak tutaj każdy boryka się z problemem tego całego plastikowego silniczka a nikt nie pisze że i metalowy ma jakieś problemy, tak więc chyba jednak został on dopracowany.
Wymiana amorków kapy, montaż odbojników ze sprężynkami z D4, usunięci narzędzi z przybornika z klapy by ją odciążyć itd to półśrodki, które trochę pomogą, ew wydłuża prace i tak już zmęczonego mechanizmu.
Najpewniejsza opcja to napylanie swojego starego wg instrukcji podanej w tym temacie, bądź po prostu zakup nowego i starczy na lata (D3 raczej nikt z Was tak długo trzymać nie będzie by to powtarzać)
Black Cars Matters
Być może nic przecież wieczne nie jest, ale nikt tutaj nie napisał by komuś odmowił posluszeństwa silnik w metalowej obudowie, a przejrzałem wszystkie 17 stron. Ten metalowy jest mocniejszy to raz a dwa i szybszy w porównaniu do czarnego który po regeneracji będzie wciąż wolny choć w pełni sprawny. Zanim nabyłem cały metalowy to kupiłem nowe oryginalne odbojniki później nowe oryginalne siłowniki. Te dwa zakupy nie poprawiły efektywności jej otwierania. Kolejna sprawa to pozbywanie się narzędzi ze schowka który jest do tego przeznaczony mija się dla mnie z celem. Co by nie było efekt dla mnie jest w końcu zadowalający.
- dice111
- Moderator
- Posty: 6026
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Ja miałem w preFL wstawiona taką używkę (notabene wstawioną przez poprzednika), podziałał parę miesięcy, amorki i odboje wydłużyły jego pracę o dalsze parę, aż w końcu się poddał i trzeba mu było pomagać ręką każdorazowo przy podnoszeniu. Nowy nabywca z tego co wiem napylał to chyba na nowo, więc pewnie działa dalej.denveco pisze:nikt tutaj nie napisał by komuś odmówił posłuszeństwa silnik w metalowej obudowie, a przejrzałem wszystkie 17 stron.
To się zgadza, jeśli bawić się w regeneracje to tylko z tym nowym. Ale wcześniej jego ceny były normalne.denveco pisze:Ten metalowy jest mocniejszy to raz a dwa i szybszy w porównaniu do czarnego który po regeneracji będzie wciąż wolny choć w pełni sprawny.
Black Cars Matters
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Ja mam metalowy kupiłem jakieś 3 lata temu ma identyczne sprzęgło co plastikowy niczym się nie różni, nie wiem po co ta aluminiowa obudowa jest lepszy ponieważ ma większy silnik i w porównaniu z czarnym dużo szybciej otwiera i zamyka, ale tak jak pisałem sprzęgło jest identyczne i u mnie podziałał rok i jest lipa.
[ Dodano: 2018-12-02, 18:30 ]
[ Dodano: 2018-12-02, 18:33 ]
[ Dodano: 2018-12-02, 18:30 ]
Karol coś długo nie może odszukać co kupiłmaciu pisze:u mnie wyniama siłowników na nowe pomogla
[ Dodano: 2018-12-01, 18:34 ]zajrzyj proszę w emaile informujące co kupiłeś i znajdź tę aukcję... wyszukuję samedrago_o pisze:Wpisałem "okładzina sprzęgła" na allegro i szukałemznalazłem coś takiego podobnego do tego co tam było oryginalnie tylko większe i wycinałem pod wymiar. Była w takiej formie papieru ściernego tylko bardzo sztywnego
grube okładziny, cienkich nigdzie nie widzę
z góry dzięki
![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)
[ Dodano: 2018-12-02, 18:33 ]
O kurde nowy w ASO z dobrym rabatem 1800,-denveco pisze:finalnie za cenę 1300zł.