Witam,
mam proablem z webasto (model Z/C-D 5kw)- było jako dogrzewacz i ogarnoałem kodowanie, w menu climatronica sie pokazało, programowanie działa ale po chwili zaczyna sie gotowac płyn w piecu jakby pompka nie chodziła. Nie moge zmienic w module 18 adaptacji kanału 7 , zmieniam z 0 na 1 robie test jest ok robie zapisz i jak odczytuje to wraca z 1 na 0- za co odpowiada ta wartosc? czy jest to pompka wody?
robiłem wg tej instrukcji wszystko inne poszło tylko nie ta adaptacja
1. Sprawdzenie czy webasto jest zablokowane
Modul [18] Adaptacja [10] Kanal 7 - mialem 0 i zmienilem na 1
2.
Modul [08] Kodowanie [07] i dodalem "2" do kodowania, zamkykamy vcds, wylaczyc i wlaczyc zaplon
3.Wybor/ rodzaj pracy niekorzy pisali timer?
Modul [08] Adaptacja [10] Kanal 21 - mialem 0 i zmienilem na 1
4. Niby cos z pompa/zaworem (V55)
Modul [18] Adaptacja [10] kanal 10 - trzeba zmienic niby z 0 na 3. W moim przypaku juz mialem 3.
I niby wszysto mialem ale widzialem tez wzmianke o zielnym menu wiec tez zrobilem ale nie wiem po co:)
5. Zielone menu
a. wchodzimy w zielone menu (car+setup - razem)
b. Diag settings
c. Wchodzimy w APK 0x01 0x0B 0x0C
d na dole szukamy Auxility heating i zaznaczamy (ptaszek)
e. na samym dole akceptujemy i potwierdzam
Czy trzeba dołozyc dodatkowa pompke wody? jesli tak to gdzie sie wpiac w weze i gdzie wpiac w instalacje ?
Z góry WIELKIE dzieki za podpowiedz
[D3 04 4.0TDI ] Webasto zmiana z dogrzewania na pełne
[D3 04 4.0TDI ] Webasto zmiana z dogrzewania na pełne
Ostatnio zmieniony 05 lis 2018, 14:47 przez a.wesolek, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie pamiętam, która adaptacja za co odpowiada, ale adaptacja to inaczej zmiana ustawień mmi tak w skrócie. Trzeba było ustawić dobrze kodowanie przede wszystkim. Pompki wody mają takie same wtyczki, ważne tutaj jest ułożenie wejścia i wyjścia by można było ją wpiąć w istniejącą instalację wodną (oryginalna będzie trudna z zamontowaniem bo jest inny układ węży w pełnej opcji ogrzewania, jest dodatkowo zawór N275 i dodatkowe rurki metalowe. Najlepsze byłaby taka z wejściem i wyjściem na przeciw siebie. Ale moim zdaniem jak już robić, to robić tak jak fabryka, dołoży też zawór, węże do nagrzewnicy. Inaczej będzie Ci grzalo silnik i kabinę razem, przez co po 30 minutach pracy nadal będzie kiepski efekt. Poczytaj gdzieś mój wątek tam wszystko opisałem.
Nr pompy wody 4E0261431 o aktualny nr zapytaj w ASO ale cena nowej 1000zł Ewentualnie szukaj w necie używkę przeważnie sprzedają po ok 300zł w komplecie z piecem np nr 4E0265081 i dogadaj się tylko o sama pompkę ;-)
Ja w swoim nie kombinowałem z rurami tylko webasto jednocześnie grzało bude i silnik. Minus taki że dłużej musi być włączone webasto (wcześniej był jako zwykły dogrzewacz) ale duży plus jest taki że ruszając z miejsca masz już lekko ciepły silnik. W środku cieplutko a silnik po 2km ma 90'C Przy -10'C włączam webasto na 30 minut przed wyjazdem i jest j/w
Ja w swoim nie kombinowałem z rurami tylko webasto jednocześnie grzało bude i silnik. Minus taki że dłużej musi być włączone webasto (wcześniej był jako zwykły dogrzewacz) ale duży plus jest taki że ruszając z miejsca masz już lekko ciepły silnik. W środku cieplutko a silnik po 2km ma 90'C Przy -10'C włączam webasto na 30 minut przed wyjazdem i jest j/w
W pierwszej wersji też tak miałem zrobione, ale nie szło zagrzac auta wewnątrz nawet po 30 minutach pracy webasto. Po zamontowaniu zaworu po 10 minutach lód z szyb znika całkiem a wewnątrz jest wyraźnie ciepło (oszczędność paliwa, akumulatora, oraz czasu).cichy^kk pisze:Nr pompy wody 4E0261431 o aktualny nr zapytaj w ASO ale cena nowej 1000zł Ewentualnie szukaj w necie używkę przeważnie sprzedają po ok 300zł w komplecie z piecem np nr 4E0265081 i dogadaj się tylko o sama pompkę ;-)
Ja w swoim nie kombinowałem z rurami tylko webasto jednocześnie grzało bude i silnik. Minus taki że dłużej musi być włączone webasto (wcześniej był jako zwykły dogrzewacz) ale duży plus jest taki że ruszając z miejsca masz już lekko ciepły silnik. W środku cieplutko a silnik po 2km ma 90'C Przy -10'C włączam webasto na 30 minut przed wyjazdem i jest j/w