Witam. Posiadam problem z automatyczną skrzynią biegów w Audi A8 D3 TIPTRONIC. Jadę samochodem 100km/h i mam 2000 obrotów na piątym biegu. Biorę nogę z gazu i obroty powoli spadają auto zwalnia i spadają do 1000 obrotów skrzynia Przerzuca na czwarty bieg obroty wzrastają do 1500 obrotów i powoli spadają auto zwalnia i przy 1000 obrotów zmienia na trzeci bieg i obroty momentalnie spadają do 600 obrotów. Mam pytanie Czy to normalne że tak na wyższych biegach trzyma obroty i blokuje a uto a na niższych biegach obroty momentalnie spadają ?
Dziękuję za Pomoc pozdrawiam
![]() |
![]() |
![]() |
[D3 04 4.0TDI ] TIP- Problem ze skrzynią
[D3 04 4.0TDI ] TIP- Problem ze skrzynią
Ostatnio zmieniony 12 mar 2011, 15:04 przez Skarpel92, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 257
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 17:00
- Lokalizacja: Radom / Reading, UK
na wyższych biegach i przy wyższych prędkościach biegi "zapiete" są bezpośrednio i jak zwalniasz to auto hamuje silnikiem. Przy niskich biegach i prędkościach (tez zależy to od tego, czy np. jedziesz pod góre, z góry...) skrzynia zmienia biegi, ale nie koła nie napędzają już silnika, a przynajmniej nie na tyle, żebyś to odczuł jako hamowanie silnikiem, widać to nawet na kompie-jak hamuje silnikiem i obroty maleją proporcjonalnie do prędkości, to pokazuje zerowe spalanie, potem, jak już napęd nie jest sztywno spięty, to widać, że silnik zaczyna pobierać paliwo.
i dzięki koledze szoszon1983, dowiedziałem się czegoś nowego na temat hamowania silnikiem , ponieważ dość często to robię 

Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

-
- Forum Audi A8
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 mar 2010, 18:24
- Lokalizacja: Częstochowa
u mnie dzieje się tak samo np [uszczam noge z gazu obroty spadają powoli do 2000 a jak już jest np 1500 to podskakują na 1900 na chwilke potem znowu tak jaby skrzynia redukowała wcześniej tego nie odczuwałem poziom oleju w skrzyni jest ok błędów żadnych na sterowniku nie ma mało tego przy zrzucaniu z 2 na jedynke przy bardzo wolnej jeździe czuć jakby się bieg ześlizgiwał tj, już ma zrzucić i dodaje gazu a tu same obroty idą w górę a po chwili załapuje jedynke odczuwa się to dosyć nauczyłem się z tym jeździć i unikać takich syutuacji ale wkurza mnie to . Wracając do początkowego postu kolegi który zaczął wątek podejrzewam że mamy podobny problem czy ktoś się z tym spotkał naprawiiał????