[D3 03 4.0TDI ] Brak wspomagania
[D3 03 4.0TDI ] Brak wspomagania
Witam auto jest mojego przyjaciela. wczoraj wysiadło wspomaganie, stan płynu ok. gdzie szukać pompy wspomagania? może ma elektryczne wspomaganie? Auto to Audi A8 D3 '03. 4.0TDI. z góry dziekuje za pomoc pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2011, 17:58 przez adamaudi, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 110
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 00:05
- Lokalizacja: Katowice
Jeśli chodzi o wspomaganie mogą występować luzy na maglownicy, płyn może delikatnie uciekać dlatego go brakuje. jest to dość częsty problem, a spowodowane to jest rodzajem płynu do wspomagania.
mówiąc krótko, czerwony jest taki problematyczny, jest on znacznie rzadszy od zielonego i nie zapeania takiego smarowania . Wiem coś o tym bo sam to przerabiałem w innym samochodzie.
Poinformował mnie o tym chłopak zajmujący się wyłącznie takimi naprawami w łodzi.
A jeśli chodzi o miejsce to możliwe że w prawym nadkolu
mówiąc krótko, czerwony jest taki problematyczny, jest on znacznie rzadszy od zielonego i nie zapeania takiego smarowania . Wiem coś o tym bo sam to przerabiałem w innym samochodzie.
Poinformował mnie o tym chłopak zajmujący się wyłącznie takimi naprawami w łodzi.
A jeśli chodzi o miejsce to możliwe że w prawym nadkolu
Mercedes Benz E500 V8
Mój "dziodkowóz" nie jedno A8 i 7er nosem wciągnie
Mój "dziodkowóz" nie jedno A8 i 7er nosem wciągnie
Powiem szczerze ze juz mam dość tego autka, stoi u mnie na podnośniku, i szukam i szukam i znalezc nie moge tego zbiorniczka. Jezeli chodzi o to nadkole to w jakim sensie?
Bo tutaj to tak naprawde nie ma co rozebrac, chyba ze pod blotnikiem ukryte, ale zanim zaczne to wszystko demontowac wolałbym byc pewnym.
A czy koledzy moze wiedza jak spuścić stary plyn z maglownicy?
Jak na moje oko to jest nie wykonalne, maglownica jest zaraz za silnikiem i chyba zeby sie do niej dostac ( do korków) to musiałbym silnik wyciagac.
Bo tutaj to tak naprawde nie ma co rozebrac, chyba ze pod blotnikiem ukryte, ale zanim zaczne to wszystko demontowac wolałbym byc pewnym.
A czy koledzy moze wiedza jak spuścić stary plyn z maglownicy?
Jak na moje oko to jest nie wykonalne, maglownica jest zaraz za silnikiem i chyba zeby sie do niej dostac ( do korków) to musiałbym silnik wyciagac.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 110
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 00:05
- Lokalizacja: Katowice
Wiesz co w poprzednim moim samochodzie w nadkol, czyli odkręciłem z prawej strony z nadkola śróby mocujące nadkole do zderzaka i w prawym dolnym rogu był. Czyli jak odsłonsz delikatnie nadkole to odrazu go widziałem.
Jeśli chodzi o wymiane płynu też myślałem że silnik trzeba wyjąć ale ten serwisant ma inny sposób i wyjął ją w 10 minut od dołu.
A jakiś sposób na wymiane mówił że z pompy wspomagania jakiś przewód wyjąć i który pompuje ten płyn i do miski go spuścić przy zapalonym aucie, jednocześnie dolewając nowego.
Nie próbowałem tego robić, bo po zrobieniu zabiegu z malownicą czyli delikatny szlif plus coś tam zrobił i już nic nie uciekało. Wszystko super ale zalał mi go czerwonym płynem.
więcej nie pomogę bo się nie orientuję, napisałem co wiem.
Jeśli chodzi o wymiane płynu też myślałem że silnik trzeba wyjąć ale ten serwisant ma inny sposób i wyjął ją w 10 minut od dołu.
A jakiś sposób na wymiane mówił że z pompy wspomagania jakiś przewód wyjąć i który pompuje ten płyn i do miski go spuścić przy zapalonym aucie, jednocześnie dolewając nowego.
Nie próbowałem tego robić, bo po zrobieniu zabiegu z malownicą czyli delikatny szlif plus coś tam zrobił i już nic nie uciekało. Wszystko super ale zalał mi go czerwonym płynem.
więcej nie pomogę bo się nie orientuję, napisałem co wiem.
Mercedes Benz E500 V8
Mój "dziodkowóz" nie jedno A8 i 7er nosem wciągnie
Mój "dziodkowóz" nie jedno A8 i 7er nosem wciągnie
Kolego nie bardzo po stronie pasażera, nie wprowadzaj w błąd.
Wcześnej kolega też napisał ze jest w prawym nadkolu i ... i nadarmo tamtą część auta rozbierałem, ale docenić trzeba że chciał pomóc.
Zbiornik ten mieści się pod lewą lampą ( patrząc z perspektywy kierowcy).
Najlepiej to zdjąć filtr powietrza wraz z obudową. Ale dolna część obudowy nei jest łatwa do demontażu ponieważ jedna ze śrub zakrywa część aluminiowa od klimatyzacji.
Mój sprawdzony sposób:
1) zdjąć lewe koło
2) zdjąć błotnik lewego koła ( jak większość ludzi błędnie nazywa to nadkolem)
3) usunąć górną obudowę lewego filtra powietrza wraz z filtrem
Po tych czynnościach mamy dostęp utrudniony ale jest, do zbiorniczka.
Korek ja osobiście odkręciłem kluczem plaskim 27, ponieważ nie ma siły aby ręką coś tam zdziałać. I śmiało można za pomocą wężyka dolać płyn.
Jego poziom widać od strony koła, tzn po zdjęciu blotnika wskażnik MIN i MAX.
U mnie maglownica zgrzytała, okazało się że zbiornik pusty jak pieprz, dolałem płynu pokręciłem kołami w prawo i lewo kilkakrotnie dolałem jeszcze płynmu i jak narazie jest GIT.
Wcześnej kolega też napisał ze jest w prawym nadkolu i ... i nadarmo tamtą część auta rozbierałem, ale docenić trzeba że chciał pomóc.
Zbiornik ten mieści się pod lewą lampą ( patrząc z perspektywy kierowcy).
Najlepiej to zdjąć filtr powietrza wraz z obudową. Ale dolna część obudowy nei jest łatwa do demontażu ponieważ jedna ze śrub zakrywa część aluminiowa od klimatyzacji.
Mój sprawdzony sposób:
1) zdjąć lewe koło
2) zdjąć błotnik lewego koła ( jak większość ludzi błędnie nazywa to nadkolem)
3) usunąć górną obudowę lewego filtra powietrza wraz z filtrem
Po tych czynnościach mamy dostęp utrudniony ale jest, do zbiorniczka.
Korek ja osobiście odkręciłem kluczem plaskim 27, ponieważ nie ma siły aby ręką coś tam zdziałać. I śmiało można za pomocą wężyka dolać płyn.
Jego poziom widać od strony koła, tzn po zdjęciu blotnika wskażnik MIN i MAX.
U mnie maglownica zgrzytała, okazało się że zbiornik pusty jak pieprz, dolałem płynu pokręciłem kołami w prawo i lewo kilkakrotnie dolałem jeszcze płynmu i jak narazie jest GIT.
Ups przepraszam mój błąd to wszystko z pośpiechu. chciałem napisać po stronie kierowcy ale wyszło jak wyszło. A8 znajomego jak narazie stoi na serwisie nie mogą dojść co jest grane z tym wspomaganiem.
A może ktoś sie orientuje jak jest z wyjęciem maglownicy w D2' 99 4.2 ? Ciężka sprawa? tak sie ostatnio zastanawiałem jak bym musiał u siebie wyciągać ile to roboty?.Przerabiał już ktoś ten temat?
A może ktoś sie orientuje jak jest z wyjęciem maglownicy w D2' 99 4.2 ? Ciężka sprawa? tak sie ostatnio zastanawiałem jak bym musiał u siebie wyciągać ile to roboty?.Przerabiał już ktoś ten temat?