![]() |
![]() |
[D3 08 4.2FSI/LPG ] Odpala-gaśnie, brak kumunikacji ECU
[D3 08 4.2FSI/LPG ] Odpala-gaśnie, brak kumunikacji ECU
Witam
No i mam znowu problem ;/
Ogólnie od jakiegoś czasu mam problemy z odpalaniem, (żadnej reakcji na próbę odpalenia tylko cykcnięcie dzieje się tak raczej tylko w niskich temperaturach jak jest ciepło nie ma problemu, ale to jest raczej inny temat, raczej rozrusznika...
Jednak wczoraj było inaczej, ładnie odpalał przejechałem 25km zgasiłem, (aku nie doładowany ale zwykle mam krótkie odcinki 1..2km i nie zdąży się naładować).
po ok. 3..4h odpalam i odpalił tak jak zwykle trochę musi pokręcić... odpalił po czym zaczął nierówno pracować trochę przygazowałem ale obroty i tak spadły i zgasł... po kolejnej próbie to samo odpalił i po 5..7s zgasł. dziś chciałem do chociaż do garażu przestawić ale nie da rady go odpalić tzn. od razu po odpaleniu gaśnie...
Błędy i tu jest kolejny problem, bo niema komunikacji ze sterownikiem silnika...
Z tego co wstępnie się rozeznałem to podobne objawy są przy awarii pompy paliwa, ale czy wtedy może być problem z komunikacją z ECU?
Drugą prawdopodobną przyczynę jaką znalazłem to zasilanie sterownika tzn. przekaźnik załączając zasilanie sterownika, tylko nie wiem gdzie tego przekaźnika szukać? Pod kierownica, po stronie pasażera, pod ECU, w bagażniku? gdzie?
A może to jeszcze coś innego?
Ktoś ma jakieś sugestie?
No i mam znowu problem ;/
Ogólnie od jakiegoś czasu mam problemy z odpalaniem, (żadnej reakcji na próbę odpalenia tylko cykcnięcie dzieje się tak raczej tylko w niskich temperaturach jak jest ciepło nie ma problemu, ale to jest raczej inny temat, raczej rozrusznika...
Jednak wczoraj było inaczej, ładnie odpalał przejechałem 25km zgasiłem, (aku nie doładowany ale zwykle mam krótkie odcinki 1..2km i nie zdąży się naładować).
po ok. 3..4h odpalam i odpalił tak jak zwykle trochę musi pokręcić... odpalił po czym zaczął nierówno pracować trochę przygazowałem ale obroty i tak spadły i zgasł... po kolejnej próbie to samo odpalił i po 5..7s zgasł. dziś chciałem do chociaż do garażu przestawić ale nie da rady go odpalić tzn. od razu po odpaleniu gaśnie...
Błędy i tu jest kolejny problem, bo niema komunikacji ze sterownikiem silnika...
Z tego co wstępnie się rozeznałem to podobne objawy są przy awarii pompy paliwa, ale czy wtedy może być problem z komunikacją z ECU?
Drugą prawdopodobną przyczynę jaką znalazłem to zasilanie sterownika tzn. przekaźnik załączając zasilanie sterownika, tylko nie wiem gdzie tego przekaźnika szukać? Pod kierownica, po stronie pasażera, pod ECU, w bagażniku? gdzie?
A może to jeszcze coś innego?
Ktoś ma jakieś sugestie?
Ostatnio zmieniony 06 sty 2019, 11:45 przez joy_pl, łącznie zmieniany 2 razy.
Pompa zamówiona...
ale mam pytanie troche OT, akumulator... gdy jeżdżę duzo na krótkich odcinkach lepiej dać mniejszy czy większy tzn. bardziej w strone 90ah czy 110ah ?
Wczesniej myślałem żeby dać 110ah, ale teraz wydaje się mi że odpowiedniejszy będzie 90ah....
[ Dodano: 2019-01-09, 10:51 ]
edit:
myślałem o:
Tuborg GOLD 105 AH
lub
Tuborg GOLD 82 AH - ale czy nie będzie za mały?
ale mam pytanie troche OT, akumulator... gdy jeżdżę duzo na krótkich odcinkach lepiej dać mniejszy czy większy tzn. bardziej w strone 90ah czy 110ah ?
Wczesniej myślałem żeby dać 110ah, ale teraz wydaje się mi że odpowiedniejszy będzie 90ah....
[ Dodano: 2019-01-09, 10:51 ]
edit:
myślałem o:
Tuborg GOLD 105 AH
lub
Tuborg GOLD 82 AH - ale czy nie będzie za mały?
Tuborg kojarzy mi się z piwem tylko
Ja założyłem 105 i zakodowałem jako 110 i jest malina jak do tej pory

Ja założyłem 105 i zakodowałem jako 110 i jest malina jak do tej pory

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Raczej fakt, że jest zakodowany jako większy. Podobno większy prąd lądowania więc na krótkim dystansie Powinien się szybciej doładować.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Takie pytanie.
Teoretycznie żeby wymienić pompę wysokiego ciśnienia należy najpierw obniżyć ciśnienie, ale żeby to zrobić silnik musi być uruchomiony...
I tu rodzi się pytanie czy można odkręcać przewody wysokiego ciśnienia bez wstępnego obniżenia ciśnienia?
Czy jest to bezpieczne? Coś niespodziewanego może się wydarzyć?
Czy podczas wymiany pompy wysokiego ciśnienia trzeba odłączyć aku? Czy wystarczy tylko wypiąć przekaźnik od pomp w baku?
[ Dodano: 2019-01-17, 15:59 ]
Witam
Pompa wymieniona.
Akumulator wymieniony (Tuborg GOLD 105 Ah - zakodowany jako 110Ah)
Auto zapala, jeździ.
Wielkie dzięki Marku za pomoc tutaj i na telefonie...
Teoretycznie żeby wymienić pompę wysokiego ciśnienia należy najpierw obniżyć ciśnienie, ale żeby to zrobić silnik musi być uruchomiony...
I tu rodzi się pytanie czy można odkręcać przewody wysokiego ciśnienia bez wstępnego obniżenia ciśnienia?
Czy jest to bezpieczne? Coś niespodziewanego może się wydarzyć?
Czy podczas wymiany pompy wysokiego ciśnienia trzeba odłączyć aku? Czy wystarczy tylko wypiąć przekaźnik od pomp w baku?
[ Dodano: 2019-01-17, 15:59 ]
Witam
Pompa wymieniona.
Akumulator wymieniony (Tuborg GOLD 105 Ah - zakodowany jako 110Ah)
Auto zapala, jeździ.
Wielkie dzięki Marku za pomoc tutaj i na telefonie...