Jakiś czas temu w mojej ósemce pojawił się problem dotyczący falowania wolnych obrotów. Nie było żadnych symptomów silnik nie szarpał, nie miał problemów z odpaleniem ale jak zgasiłem go i po ok 40 min odpaliłem (byłem na zakupach - silnik dalej był ciepły) obroty zaczęły falować i pojawiły się odczuwalne drgania.
Od razu podłączyłem się pod OBD i wyskoczył błąd:
17748 - P1340 Czujnik położenia wałka korbowego (Błędna lokalizacja)
Obroty 700 RPM +/- 50 (falowanie). Do czasu gdy chodzi na ssaniu to nie jest to aż tak mocno odczuwalne. Na zimnym i na ciepłym silniku zachowuje się tak samo. Nie stracił mocy, odpala normalnie, na wyższych obrotach pracuje prawidłowo.
Czujnik G28 został wymieniony i sytuacja bez zmian. Napęd rozrządu sprawdzony - stoi na znakach.
Dolot szczelny, poduszki silnika zdrowe, świece wymienione olej i filtry przy okazji też (akurat się zbiegło). Była nieszczelność na wydechu ale została usunięte.
Zastanawiam się jeszcze czy któraś z cewek nie kuleje (w polifcie nie pokazuje na OBD niestety


Intryguje mnie jednak dlaczego w takim wypadku 17748 nie znika po wymianie czujnika. W opisie błędu na ross-tech jest jeszcze podany G40. Czy to jest ten z tyłu głowic?