części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 ALL ] Sprawdzanie hamulca postojowego na krótko

Cypisek1982
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 21 kwie 2018, 14:53
Lokalizacja: Białystok

[D3 ALL ] Sprawdzanie hamulca postojowego na krótko

Post autor: Cypisek1982 » 03 maja 2018, 20:38

Witam.
Jak w temacie następujące pytania i proszę o odpowiedzi.
Czy jest możliwość sprawdzenia podłączając zasilanie z aku (plus minus) do kostki na krótko do zamontowanych na aucie silniczków hamulca postojowego?
Jeśli na tak to w jaki pin/przewód wpinać się w kostkę plus i minus? Nie mogę znaleść nigdzie żadnej rozpiski schematu pinów wtyczki :(.
Na początek czekam na odpowiedz na te 2 pytania przed przystąpieniem do kolejnych prac sprawdzania. Z góry dziękuje za zainteresowanie.
Pozdrawiam
Rozpusta

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 04 maja 2018, 07:53

Schemat:

Obrazek

Można sprawdzić silnik i impulsator ale nie ma to jak założyć
do auta i zobaczyć czy chce poprawnie gadać z autem.

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 04 maja 2018, 08:12

Najłatwiej sprawdzić czy to silniczek jest walnięty zamieniając stronami , są takie same .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Cypisek1982
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 21 kwie 2018, 14:53
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Cypisek1982 » 04 maja 2018, 14:58

Najpierw to chce sprawdzić czy silnik sam w sobie działa, później wiązki na koniec sprawdzić moduł czy nie walniety. Na komputerze wyskakuje błąd napięcia. Najpierw z lewej strony po zabawie z bezpiecznikami sprawdzeniu czy wszystko jest ok i przeczyszczeniu kostek wyskoczyło że prawa strona martwa A lewa zaskoczyła. Próby kasowania błędu nie poszły po próbie adaptacji znowu raz lewy łapach i chodzi a raz prawy i zglupialem. Dlatego chce łopatologicznie wyeliminować poszczególne podzespoły i dojść co tak właściwie jest do naprawy. Mam zapasowy zacisk bo te były robione 4 miesiące temu tylko że zapas ma walniety czujnik halla ale do samego sprawdzenia czy to mówił czy wiązka czy silnik chyba wystarczy przy podłączeniu raz z lewej raz z prawej strony. Mam taka nadzieję że wyjdzie wtedy po błędach jakie będą wyskakiwac co nawala.
Rozpusta

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 04 maja 2018, 16:15

Weź pod uwagę że często i gęsto wiązki które idą do silniczka są utlenione . Trzeba ciąć i wstawiać nowy kawałek .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Cypisek1982
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 21 kwie 2018, 14:53
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Cypisek1982 » 19 maja 2018, 22:16

Właśnie dużo już naczytałem się i to też jakoś muszę sprawdzić. W pierwszych błędach wyskoczyło brak napięcia więc celuje w wiązka. Muszę tylko mechanika jakoś przegadać bo on to od razu do regeneracji chciał wysyłać. Typowe podejście (załamka) a szkoda w przeciągu 3 miesięcy drugi raz żeby padł hamulec skoro były wymieniane. Co najdziwniejsze nie mogę zrozumiec dlaczego na kompie z VAS pokazywali lewy zacisk i jak ruszył spod kompa to przy robieniu nastawow podstawowych przestał działać prawy pod VCDS

[ Dodano: 2018-05-19, 22:16 ]
Sprawdziłem silniczki są ok działają teraz czas na sterownik. Na razie nie podłączyłem drugi sterownik bo nie wiem czy trzeba będzie adoptować czy to Plug&Play będzie i wszystko ruszy????Boję się jedynie że zaciski się zablokują i nie ruszę autem
Rozpusta

bplukaszbp
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 04 wrz 2012, 18:31
Lokalizacja: Pyskowice

Post autor: bplukaszbp » 21 sty 2019, 22:08

Zaopatrz się w miernik, dostań się w górę wiązki i sprawdź, czy podaje napięcia po użyciu przycisku hamulca ręcznego.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3528
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 22 sty 2019, 18:01

bplukaszbp pisze:Zaopatrz się w miernik, dostań się w górę wiązki i sprawdź, czy podaje napięcia po użyciu przycisku hamulca ręcznego.
na górę czyli do samego sterownika (pod akumulator o ile dobrze kojarzę bardziej z tyłu
duża wtyka na 30pin), nie ma łącznika po drodze
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl