![]() |
![]() |
![]() |
[D2 94 4.2PB/LPG ] Nierówna praca silnika
-
- Forum Audi A8
- Posty: 1
- Rejestracja: 06 sty 2011, 21:30
- Lokalizacja: Głogów
[D2 94 4.2PB/LPG ] Nierówna praca silnika
Witam wszystkich serdecznie. czy moze ktos w koncu mi pomoc ? Od miesiaca mam problem z silnikiem w mojej audi :-( Jak tylko zaczely sie duze mrozy odpalilem ja rano zeby do pracy jechac i poczulem nierowna prace silnika tak jakby nie chodzil na wszystkie cylindry. jadac przekonalem sie ze jednak nie chodzi na wszystkie bo nie ma tej mocy co wczesniej(to samo na lpg) Podlaczylem pod VAg i wykrylo blad na 2,3 cylindrze. pomyslalem moze padly cewki i zamienilem z 7,8 na 2,3 a 2,3 na 7,8. niestety blad wyskakuje dalej na 2,3 cylindrze czyli cewki raczej wyklucza ? swiece oczywiscie wymienilem nic to nie pomoglo. do tego doszlo jeszcze stukanie w silniku tak jakby zawory ale nie jestem pewien co to bo stuka jak odpale silnik i przygazuje czyli na wyzszych obrotach gdy silnik zimny. a jak tylko troche sie zagrzeje stukanie cichnie calkowicie ale nadal nie chodzi na wszystkie cylindry i smierdzi benzyna. na gazie to juz wogole umiera :-( Nie nacieszylem sie nia wiec prosze o jakas rade lub podpowiedz co moze byc powodem
pawl011284 poprawiłem tytuł Twojego wątku - mam nadzieję, że następne które założysz będą nazwane już poprawnie czyli z użyciem odpowiednich tagów i zgodnie z regulaminem: http://www.a8team.pl/topics12/2943.htm
Tzw. [tagów] nie wpisujemy już "z palca" - przy zakładaniu tematu masz tam ich całą rozwijaną listę i z niej należy wybrać odpowiedni.
Pozdrawiam, FOSS
pawl011284 poprawiłem tytuł Twojego wątku - mam nadzieję, że następne które założysz będą nazwane już poprawnie czyli z użyciem odpowiednich tagów i zgodnie z regulaminem: http://www.a8team.pl/topics12/2943.htm
Tzw. [tagów] nie wpisujemy już "z palca" - przy zakładaniu tematu masz tam ich całą rozwijaną listę i z niej należy wybrać odpowiedni.
Pozdrawiam, FOSS
Ostatnio zmieniony 10 mar 2011, 08:31 przez pawl011284, łącznie zmieniany 1 raz.
Pawel
stukanie na zimnym silniku jest najprawdopodobniej spowodowane ;1przepracowany olej(do wymiany) 2 minusowe tęperatury zagęszczają olej i rano gdy odpalasz olej jeszcze nie dostał się na wałki rozrządu.Co do problemów z garami to jeśli cewki sprawne odkręć cewki 2,3 i włóż do nich świece oprzyj o silnik i zakręć(najlepiej 2 osoby jedna patrzy na świece czy pojawi się iskra druga odpala fure).napisz czy jest iskra
A sprawdz jeszcze moduły mocy które znajdują się pod osłoną zbiorniczka spryskiwaczy
"Nigdy do niczego się nie przyznawaj, złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś, znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie, a jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka. Nigdy się nie przyznawaj"
Najlepiej przełożyć moduły miejscami i zobaczyć wtedy gdzie jest brak spalania ..
"Nigdy do niczego się nie przyznawaj, złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś, znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie, a jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka. Nigdy się nie przyznawaj"
Peter-s8, Kolega pisał że zamienił moduły i dalej wywala mu błąd na cylindrach 2,3
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

- pioter
- Moderator
- Posty: 2294
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
Cewki są na świecach a moduły obok zbiorniczka od sprysków coś si e Ci pomieszało bo nic nie pisał o modułach . Ja bym jeszcze sprawdził sondy i czy katalizatory są drożne .mdamian pisze:Peter-s8, Kolega pisał że zamienił moduły i dalej wywala mu błąd na cylindrach 2,3
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
najpierw cewki potem świece ,i moduły bym sprawdził bo to też u mnie miałem a jak nie pomożę to wtedy bym jeszcze sprawdził sondy i czy katalizatory są drożne .Poco się odrazu w jakieś bajońskie koszty pakować. Przełożyć cewki miejscami a następnie moduły ..
Jeśli pomogłem , kliknij " POMÓGŁ"
Jeśli pomogłem , kliknij " POMÓGŁ"
"Nigdy do niczego się nie przyznawaj, złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś, znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie, a jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka. Nigdy się nie przyznawaj"
Na 99% to są moduły. Przerabiłem to.
Masz instalacje gazową więc łatwo to sprawdzić.
Robisz tak, najpierw odnajdujesz moduły- lokalizujesz. Bierzesz kombinerki i sciskasz przewody ktory idą do każdego z wtrysku. Jeżeli zaciśniesz wtrysk i auto dalej pracuje jak pracowało czyli nie pracuje ten sam cylinder to szukasz dalej, aż po ścicnieciu będzie jeszcze gorzej chodził.
Zamieniasz moduł stronami. Jeżeli nagle ten cylinder ożył a inne cylindry wypadna to na 100% moduł.
Pozdro.
Masz instalacje gazową więc łatwo to sprawdzić.
Robisz tak, najpierw odnajdujesz moduły- lokalizujesz. Bierzesz kombinerki i sciskasz przewody ktory idą do każdego z wtrysku. Jeżeli zaciśniesz wtrysk i auto dalej pracuje jak pracowało czyli nie pracuje ten sam cylinder to szukasz dalej, aż po ścicnieciu będzie jeszcze gorzej chodził.
Zamieniasz moduł stronami. Jeżeli nagle ten cylinder ożył a inne cylindry wypadna to na 100% moduł.
Pozdro.
jesli nie pracuje 2 i 3 baniak to moze to byc wina modulu i mysle ze powinienes zamienic moduly miejscami. Modul z czarna wtyczka odpowiada za cylindry: 1,4,6,7 a ten z brazowa za cylindry:2,3,5,8. Jesli zamiana modulow nic nie da i nadal bedzie problem z 2 i 3 baniakiem to posprawdzaj vagiem prace sond bank1 i bank2, zobacz jak przebiega praca na wykresie i jak wystepuja wahania na bloku wartosci. Teoretycznie sprawa prosta do ogarniecia. Skoro zamieniales cewki a swiece masz nowe to teraz sprawdz te moduly i wiazke elektryczna tą co leci od cewek, te wiazki sa dupowate i na nich tez zdarzaja sie przebicia. Skup sie i dzialaj