części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 94 4.2PB/LPG ] Nierówna praca silnika

pawl011284
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 1
Rejestracja: 06 sty 2011, 21:30
Lokalizacja: Głogów

[D2 94 4.2PB/LPG ] Nierówna praca silnika

Post autor: pawl011284 » 06 sty 2011, 22:33

Witam wszystkich serdecznie. czy moze ktos w koncu mi pomoc ? Od miesiaca mam problem z silnikiem w mojej audi :-( Jak tylko zaczely sie duze mrozy odpalilem ja rano zeby do pracy jechac i poczulem nierowna prace silnika tak jakby nie chodzil na wszystkie cylindry. jadac przekonalem sie ze jednak nie chodzi na wszystkie bo nie ma tej mocy co wczesniej(to samo na lpg) Podlaczylem pod VAg i wykrylo blad na 2,3 cylindrze. pomyslalem moze padly cewki i zamienilem z 7,8 na 2,3 a 2,3 na 7,8. niestety blad wyskakuje dalej na 2,3 cylindrze czyli cewki raczej wyklucza ? swiece oczywiscie wymienilem nic to nie pomoglo. do tego doszlo jeszcze stukanie w silniku tak jakby zawory ale nie jestem pewien co to bo stuka jak odpale silnik i przygazuje czyli na wyzszych obrotach gdy silnik zimny. a jak tylko troche sie zagrzeje stukanie cichnie calkowicie ale nadal nie chodzi na wszystkie cylindry i smierdzi benzyna. na gazie to juz wogole umiera :-( Nie nacieszylem sie nia wiec prosze o jakas rade lub podpowiedz co moze byc powodem




pawl011284 poprawiłem tytuł Twojego wątku - mam nadzieję, że następne które założysz będą nazwane już poprawnie czyli z użyciem odpowiednich tagów i zgodnie z regulaminem: http://www.a8team.pl/topics12/2943.htm

Tzw. [tagów] nie wpisujemy już "z palca" - przy zakładaniu tematu masz tam ich całą rozwijaną listę i z niej należy wybrać odpowiedni.
Pozdrawiam, FOSS
Ostatnio zmieniony 10 mar 2011, 08:31 przez pawl011284, łącznie zmieniany 1 raz.
Pawel

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6026
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 06 sty 2011, 22:50

<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Popraw proszę tytuł tego wątku
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
merc4891
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 65
Rejestracja: 01 gru 2010, 00:10
Lokalizacja: zach-pom ZSZ

Post autor: merc4891 » 06 sty 2011, 23:42

stukanie na zimnym silniku jest najprawdopodobniej spowodowane ;1przepracowany olej(do wymiany) 2 minusowe tęperatury zagęszczają olej i rano gdy odpalasz olej jeszcze nie dostał się na wałki rozrządu.Co do problemów z garami to jeśli cewki sprawne odkręć cewki 2,3 i włóż do nich świece oprzyj o silnik i zakręć(najlepiej 2 osoby jedna patrzy na świece czy pojawi się iskra druga odpala fure).napisz czy jest iskra

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 07 sty 2011, 00:32

poszła uszczelka pod głowicą pomiędzy cylindrami 2-3
Wykręć świecę z 2 lub 3 cylindra i odpal potem odwrotnie jak pokaże się ogień to masz potwierdzenie
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
Peter-s8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 111
Rejestracja: 29 maja 2010, 19:59
Lokalizacja: mazowiecki

Post autor: Peter-s8 » 07 sty 2011, 00:48

A sprawdz jeszcze moduły mocy które znajdują się pod osłoną zbiorniczka spryskiwaczy
"Nigdy do niczego się nie przyznawaj, złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś, znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie, a jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka. Nigdy się nie przyznawaj"

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 07 sty 2011, 09:51

Tak jak kolega napisał wyżej moduły mogą już niedomagać. Jeżeli chodzi o stukanie to przy braku spalania na kilku cylindrach ma prawo wydawać trochę inne dźwięki.
Dążenie do doskonałości.

Awatar użytkownika
Peter-s8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 111
Rejestracja: 29 maja 2010, 19:59
Lokalizacja: mazowiecki

Post autor: Peter-s8 » 07 sty 2011, 11:48

Najlepiej przełożyć moduły miejscami i zobaczyć wtedy gdzie jest brak spalania ..
"Nigdy do niczego się nie przyznawaj, złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś, znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie, a jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka. Nigdy się nie przyznawaj"

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 07 sty 2011, 12:19

Peter-s8, Kolega pisał że zamienił moduły i dalej wywala mu błąd na cylindrach 2,3

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 07 sty 2011, 12:56

mdamian pisze:Peter-s8, Kolega pisał że zamienił moduły i dalej wywala mu błąd na cylindrach 2,3
Cewki są na świecach a moduły obok zbiorniczka od sprysków coś si e Ci pomieszało bo nic nie pisał o modułach . Ja bym jeszcze sprawdził sondy i czy katalizatory są drożne .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Awatar użytkownika
Peter-s8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 111
Rejestracja: 29 maja 2010, 19:59
Lokalizacja: mazowiecki

Post autor: Peter-s8 » 07 sty 2011, 13:17

najpierw cewki potem świece ,i moduły bym sprawdził bo to też u mnie miałem a jak nie pomożę to wtedy bym jeszcze sprawdził sondy i czy katalizatory są drożne .Poco się odrazu w jakieś bajońskie koszty pakować. Przełożyć cewki miejscami a następnie moduły ..
Jeśli pomogłem , kliknij " POMÓGŁ"
"Nigdy do niczego się nie przyznawaj, złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś, znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie, a jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka. Nigdy się nie przyznawaj"

Awatar użytkownika
Szopen
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 141
Rejestracja: 15 mar 2010, 22:52
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: Szopen » 08 sty 2011, 02:57

Kolego miałem pare dni te same objawy. Sprawdziłem, świece, cewki , podmieniłem moduły i BINGO :) Kupiłem używane od jednego z allegrowiczów i auto znów chodzi jak ta lala ;)
No quattro no fun ;)

Awatar użytkownika
DoRuS
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 55
Rejestracja: 20 gru 2010, 02:58
Lokalizacja: Nowy Jork

Post autor: DoRuS » 08 sty 2011, 03:05

a ja bym sprawdzil kompresje na tych cylindrach wtedy by wykluczylo "wydmuchanie uszczelki, oczywiscie po tym jak niepomoze przemiana cewek i modolow

Limbo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 104
Rejestracja: 24 kwie 2010, 20:59
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Limbo » 08 sty 2011, 10:01

Na 99% to są moduły. Przerabiłem to.
Masz instalacje gazową więc łatwo to sprawdzić.
Robisz tak, najpierw odnajdujesz moduły- lokalizujesz. Bierzesz kombinerki i sciskasz przewody ktory idą do każdego z wtrysku. Jeżeli zaciśniesz wtrysk i auto dalej pracuje jak pracowało czyli nie pracuje ten sam cylinder to szukasz dalej, aż po ścicnieciu będzie jeszcze gorzej chodził.
Zamieniasz moduł stronami. Jeżeli nagle ten cylinder ożył a inne cylindry wypadna to na 100% moduł.
Pozdro.

vito555
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 65
Rejestracja: 05 lip 2010, 21:23
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: vito555 » 09 sty 2011, 14:58

DoRuS pisze:a ja bym sprawdzil kompresje na tych cylindrach wtedy by wykluczylo "wydmuchanie uszczelki, oczywiscie po tym jak niepomoze przemiana cewek i modolow
Skoro podmianki osprzętu nie dały rezultatu,to trzeba zacząć od takich podstaw,jak napisał kolega wyżej.

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 11 sty 2011, 19:33

jesli nie pracuje 2 i 3 baniak to moze to byc wina modulu i mysle ze powinienes zamienic moduly miejscami. Modul z czarna wtyczka odpowiada za cylindry: 1,4,6,7 a ten z brazowa za cylindry:2,3,5,8. Jesli zamiana modulow nic nie da i nadal bedzie problem z 2 i 3 baniakiem to posprawdzaj vagiem prace sond bank1 i bank2, zobacz jak przebiega praca na wykresie i jak wystepuja wahania na bloku wartosci. Teoretycznie sprawa prosta do ogarniecia. Skoro zamieniales cewki a swiece masz nowe to teraz sprawdz te moduly i wiazke elektryczna tą co leci od cewek, te wiazki sa dupowate i na nich tez zdarzaja sie przebicia. Skup sie i dzialaj

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl