[D2 98 4.2PB] AHC - bierze olej
[D2 98 4.2PB] AHC - bierze olej
Pacjent S8 D2 AHC.
Zbliża się przegląd olejowy i mam pytanie.
Silnik pracuje równo, ale lubi chlapnąć sobie olej, powiedzmy tak pół literka na tysiąc km. Zalany MOTUL 8100 X-CESS 5W40.
Odmy ok, góra ok, dół ok, płyn chłodniczy bez śladów oleju, a jednak olej gdzieś znika. Auto nie dymi przy żadnych obrotach, ani prędkościach. Co to może być? Na co wymienić ten olej? Czy lać 5W40?
Silnik 10tys. km po kapitalnym remoncie...
Zbliża się przegląd olejowy i mam pytanie.
Silnik pracuje równo, ale lubi chlapnąć sobie olej, powiedzmy tak pół literka na tysiąc km. Zalany MOTUL 8100 X-CESS 5W40.
Odmy ok, góra ok, dół ok, płyn chłodniczy bez śladów oleju, a jednak olej gdzieś znika. Auto nie dymi przy żadnych obrotach, ani prędkościach. Co to może być? Na co wymienić ten olej? Czy lać 5W40?
Silnik 10tys. km po kapitalnym remoncie...
-
- Forum Audi A8
- Posty: 19
- Rejestracja: 17 cze 2015, 22:59
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Chris
- Lokalizacja: Łódź
Umyj dokładnie silnik i Poszukaj najpierw czy nie masz wyciekow
Pokrywy rozrządu
Tył głowic przy walkach
Gniazda świec
Same głowice zwykle lewą tył prawa przód ale to raczej nie 10 tys od remontu...
Obejrzyj też chłodnice oleju później górna i dolną miskę
I tylny uszczelniacz
Jak suchy jak pieprz to masz problem w silniku lub głowicy tj. Uszczelniacze lub Pierścienie
Oby nie
Jest jeszcze jedno magiczne miejsce ale obyś tam nie dotarł ;-)
Na samym silniku jest jeszcze mnóstwo uszczelnień które jak xle zrobione to ciekna
Oblukaj w etce
Często mechanicy oszczędzają na takich niebieskich uszczelkach co są po 200 PLN
A o olejach to można książkę napisać
Pokrywy rozrządu
Tył głowic przy walkach
Gniazda świec
Same głowice zwykle lewą tył prawa przód ale to raczej nie 10 tys od remontu...
Obejrzyj też chłodnice oleju później górna i dolną miskę
I tylny uszczelniacz
Jak suchy jak pieprz to masz problem w silniku lub głowicy tj. Uszczelniacze lub Pierścienie
Oby nie
Jest jeszcze jedno magiczne miejsce ale obyś tam nie dotarł ;-)
Na samym silniku jest jeszcze mnóstwo uszczelnień które jak xle zrobione to ciekna
Oblukaj w etce
Często mechanicy oszczędzają na takich niebieskich uszczelkach co są po 200 PLN
A o olejach to można książkę napisać
0,5 l na 1000km to 5l na 10000 Mysle ze jakby cieklo gdzies na zewnatrz to to przy takim silnym wyplywie byloby widac w okolicy gdzie jezdzisz... Podejrzewam ze uszczelnien zaworowych Ci nie wymienili albo pierscienie olejowe powiedzialy papa ... Ogolnie jesli nie ma zewnetrznych wyciekow a olej sie traci... To innej opcji nie widze jak tylko spalanie go w komorze
-
- Forum Audi A8
- Posty: 19
- Rejestracja: 17 cze 2015, 22:59
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Chris
- Lokalizacja: Łódź
wymyj silnik PB i obserwuj gdzie leci.
jeśli nigdzie nie leci i nie miesza się z płynem pozostaje spalanie w komorze.
popatrz jak się rozgrzewa na zimnym - zobaczysz ;-)
to są kolego NIEBIESKIE uszczelki
077103487 i 077103487A
2 x tył i 2 x przód. 80% mechaniorów co robią tanie remonty w życiu tego nie wymienia tylko wali silikon i cieknie.
do tego kupa simmeringów i innych uszczelek, ( miska 1 miska 2 dekle świece, wałki wał pompa etc. do tego magiczna chłodnica oleju, i niespodzianka pod rozrządem o której wtajemniczeni wiedzą ;-) jak się tego na spokojnie i dokładnie nie poskłada to nie ma siły żeby nie leciało. zawsze będzie lecieć. oby nie z tyłu silnika bo wtedy musisz cały wywalać żeby uszczelnić ( Elring 728.880 się kłania )
na pierścienie zrób pomiar kompresji, a uszczelniacze zaworowe na upartego możesz zdjąć kolektor i oblukać zawory - czy nie wali Ci tam olejem - zobaczysz szczególnie na tych zamkniętych. tylko kup sobie od razu uszczelki pod kolektor. inaczej musisz zwalać wałki i rozpinać rozrząd żeby się tam dobrać od góry. kupa roboty....
motul mocno przereklamowany.
http://www.wykop.pl/ramka/3926451/najle ... stawienie/
do esy lej tylko syntetyk tak jak fabryka nakazuje nawet w instrukcji to masz napisane.
jak ściągałem ostatnio głowice to przysiągłem sobie że nigdy w życiu do tego silnika nie wleją żadnego gówna po za czystą syntezą.
na dodatek tam jest dość "dziwna" konstrukcja kanałów olejowych i UPG - jak będziesz kiedyś rozbierał - zobaczysz.... o co kaman. ;-)
czysta synetza+częsta wymiana do tego ja płucze dokładnie co wymianę np tym
https://images-na.ssl-images-amazon.com ... SY741_.jpg
i żadnych kleistych dodatków !!!
V8 generalnie są wymagające jesli chodzi o smarowanie i różne dziwne rzeczy potrafią się dziać jak się o to nie dba
w poliftach z napinaczami to dopiero jest zabawa :-DDD
jeśli nigdzie nie leci i nie miesza się z płynem pozostaje spalanie w komorze.
popatrz jak się rozgrzewa na zimnym - zobaczysz ;-)
to są kolego NIEBIESKIE uszczelki
077103487 i 077103487A
2 x tył i 2 x przód. 80% mechaniorów co robią tanie remonty w życiu tego nie wymienia tylko wali silikon i cieknie.
do tego kupa simmeringów i innych uszczelek, ( miska 1 miska 2 dekle świece, wałki wał pompa etc. do tego magiczna chłodnica oleju, i niespodzianka pod rozrządem o której wtajemniczeni wiedzą ;-) jak się tego na spokojnie i dokładnie nie poskłada to nie ma siły żeby nie leciało. zawsze będzie lecieć. oby nie z tyłu silnika bo wtedy musisz cały wywalać żeby uszczelnić ( Elring 728.880 się kłania )
na pierścienie zrób pomiar kompresji, a uszczelniacze zaworowe na upartego możesz zdjąć kolektor i oblukać zawory - czy nie wali Ci tam olejem - zobaczysz szczególnie na tych zamkniętych. tylko kup sobie od razu uszczelki pod kolektor. inaczej musisz zwalać wałki i rozpinać rozrząd żeby się tam dobrać od góry. kupa roboty....
motul mocno przereklamowany.
http://www.wykop.pl/ramka/3926451/najle ... stawienie/
do esy lej tylko syntetyk tak jak fabryka nakazuje nawet w instrukcji to masz napisane.
jak ściągałem ostatnio głowice to przysiągłem sobie że nigdy w życiu do tego silnika nie wleją żadnego gówna po za czystą syntezą.
na dodatek tam jest dość "dziwna" konstrukcja kanałów olejowych i UPG - jak będziesz kiedyś rozbierał - zobaczysz.... o co kaman. ;-)
czysta synetza+częsta wymiana do tego ja płucze dokładnie co wymianę np tym
https://images-na.ssl-images-amazon.com ... SY741_.jpg
i żadnych kleistych dodatków !!!
V8 generalnie są wymagające jesli chodzi o smarowanie i różne dziwne rzeczy potrafią się dziać jak się o to nie dba
w poliftach z napinaczami to dopiero jest zabawa :-DDD
Silnik jest suchy, nigdzie nie ma nawet kropli oleju.
Więc musi go palić - co do pierścieni na tłokach - wymienione.
Niebieskie uszczelki - muszę zajrzeć do dokumentacji zdjęciowej.
Niespodzianka za rozrządem - tzn.?
[ Dodano: 2018-11-10, 21:01 ]
czy zmieniasz oleje na sezon zima i na sezon lato?
[ Dodano: 2018-11-12, 08:24 ]
Po za tym trzeba też spojrzeć na parowanie oleju, bo to też ma znaczenie.
Dodatkowo soft start przy ujemnych temperaturach.
Więc musi go palić - co do pierścieni na tłokach - wymienione.
Niebieskie uszczelki - muszę zajrzeć do dokumentacji zdjęciowej.
Niespodzianka za rozrządem - tzn.?
[ Dodano: 2018-11-10, 21:01 ]
A zatem napisz proszę co wlewasz do silnika?Chris75 pisze:do esy lej tylko syntetyk tak jak fabryka nakazuje nawet w instrukcji to masz napisane.
jak ściągałem ostatnio głowice to przysiągłem sobie że nigdy w życiu do tego silnika nie wleją żadnego gówna po za czystą syntezą.
na dodatek tam jest dość "dziwna" konstrukcja kanałów olejowych i UPG - jak będziesz kiedyś rozbierał - zobaczysz.... o co kaman. ;-)
czysta synetza+częsta wymiana do tego ja płucze dokładnie co wymianę
i żadnych kleistych dodatków !!!
V8 generalnie są wymagające jesli chodzi o smarowanie i różne dziwne rzeczy potrafią się dziać jak się o to nie dba
czy zmieniasz oleje na sezon zima i na sezon lato?
[ Dodano: 2018-11-12, 08:24 ]
Powiedz mi proszę w tej ramce, co tam są za jednostki, 0,01 do 0,04 tj?Chris75 pisze: http://www.wykop.pl/ramka/3926451/najle ... stawienie/
do esy lej tylko syntetyk tak jak fabryka nakazuje nawet w instrukcji to masz napisane.
jak ściągałem ostatnio głowice to przysiągłem sobie że nigdy w życiu do tego silnika nie wleją żadnego gówna po za czystą syntezą
Po za tym trzeba też spojrzeć na parowanie oleju, bo to też ma znaczenie.
Dodatkowo soft start przy ujemnych temperaturach.
wiesz gdzie znajdę te uszczelki w normalnej cenie? w ASO pewnie kilka stówek będą chcieli za nie.Chris75 pisze:to są kolego NIEBIESKIE uszczelki
077103487 i 077103487A
2 x tył i 2 x przód. 80% mechaniorów co robią tanie remonty w życiu tego nie wymienia tylko wali silikon i cieknie.
Z numeru wychodzi mi ze do mojej takie będą pasować --> A8 d2 4,2 v8 1997r
Lubie placki
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Wycofane w ASO już
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
Jak nie posmarujesz jakimś uszczelniaczem, cienka warstwą, to będzie leciało, czy nowe uszczelki
czy stare.
czy stare.
Ostatnio zmieniony 31 sty 2019, 06:35 przez marekp750, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 107
- Rejestracja: 23 mar 2017, 15:41
- Moje auto: 80 B4
- Rocznik: 1994
- Silnik: Inne
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: XXXX
- Lokalizacja: Reda
Firma paserotti czy jakoś tak w Gdyni robi pod wszelkie potrzeby uszczelnienia. Jak szukałem do ANK to u nich znalazłem za 15 PLN komplet uszczelnień, które w ASO były po 120 PLN/szt.Marko pisze:Czyli zostaje dorabianie na zamówienie , bo drutować silikonem tego nie będe
Czasami warto się pokręcić po mieście w poszukiwaniu tego typu firm.
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
A srednicowka zmierzyles cylindry przed remontem? Co średnicówka pokazała?
Poza tym ciekawi mnie skad miales nowe pierscienie do tego silnika
Jak pierscienie sa wymienione, owalizacja cylindrow jest w normie i całe głowice zrobione po nowości (z prowadnicami włącznie), to trzeba dać motorowi chwilę, żeby się ułożył.
Pierscionki muszą się dotrzeć teraz do cylindrów a to nie takie proste jak masz cylindry gładziutkie po poprzednim zestawie.
Jeśli po 5k km dalej będziesz miał nadmierne zużycie oleju to albo remont został wykonany niewłaściwie albo zostałes oszukany w warsztacie (powiedziano Ci ze zrobiono cos czego w rzeczywistosci nie zrobiono)
Mój ABZ chlal pol litra na 1k km. Po remoncie pobiera w tej chwili litr pomiędzy wymianami, które robię co 12-15k km a wierz mi, motor nie ma u mnie latwego zycia
Poza tym ciekawi mnie skad miales nowe pierscienie do tego silnika
Jak pierscienie sa wymienione, owalizacja cylindrow jest w normie i całe głowice zrobione po nowości (z prowadnicami włącznie), to trzeba dać motorowi chwilę, żeby się ułożył.
Pierscionki muszą się dotrzeć teraz do cylindrów a to nie takie proste jak masz cylindry gładziutkie po poprzednim zestawie.
Jeśli po 5k km dalej będziesz miał nadmierne zużycie oleju to albo remont został wykonany niewłaściwie albo zostałes oszukany w warsztacie (powiedziano Ci ze zrobiono cos czego w rzeczywistosci nie zrobiono)
Mój ABZ chlal pol litra na 1k km. Po remoncie pobiera w tej chwili litr pomiędzy wymianami, które robię co 12-15k km a wierz mi, motor nie ma u mnie latwego zycia
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"