Słuchajcie, myslalem ze mnie dzisiaj szlag jasy trafi.
Podjechalem na myjnie (wszystko bylo super). Wzialem z myciem podwozia i w ogole jakis super hiper program. Wsiadam do auta po wymyciu, na wyswietlaczu wszystkie biegi i skrzynia w trybie awaryjnym.
Przejechalem do swojego warsztatu (z 10 km mialem) no i zaczalem grzebac zeby zobaczyć co sie stalo. Okazalo sie ze do puszki sterowników na podszybiu dostala sie woda. Bylo jej tyle, że przecieklo do srodka samochodu i zalalo mi kilka wiazek w centralnym ukladzie pod nogami pasazera.
Wszystko zdemontowalem wysuszylem specjalnymi opalarkami do zera. Jest teraz aja, bezpieczniki wszystkie cale, niestety dwa problemy zostaly:
1. VAG zero komunikacji ze sterownikami (jestem slepy - nie moge sie polaczyc z zadnym sterownikiem)
2. Skrzynia po przekreceniu kluczyka zachowuje sie jak bym mial ciagle wcisniety pedal hamulca. Moge zmieniac biegi gora dol (bez wcisnietego hebla) no i dodatkowo z zegarów zniknęły mi biegi (jest pusty pasek tak jak bym mial manuala).
Podejrzewam czujnik pedału hamulca ale nie chce zmieniac tego w ciemno. Najpierw chce uruchomić diagnozę bo bez niej jest lipa nie robota.
Na dzis mi juz zapalu zbraklo. Jakies sugestie oprócz sleczenia godzinami ze schematami i miernikiem w lapie?
![]() |
![]() |
[D2 98 4.2PB/LPG ] Gruba walka z elektryka (skrzynia w try
[D2 98 4.2PB/LPG ] Gruba walka z elektryka (skrzynia w try
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
- dice111
- Moderator
- Posty: 6034
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
W D2 jak masz TIPa nie myje się podwozia (chyba, że ręcznie) ani nie wjeżdża z impetem w kałuże, bardzo często właśnie potem wpada w tryb awaryjny póki "nie wyschnie" elektryka (pisałem o tym nie raz).
Wysusz porządnie, użyj dodatkowo do kostek gdzie tylko masz dostęp kontaktu w sprayu. Pewnie wszystko wróci do normy. Przy jakimkolwiek zwarciu pierwsze co to bezpieczniki powinno szlag trafić.
Wysusz porządnie, użyj dodatkowo do kostek gdzie tylko masz dostęp kontaktu w sprayu. Pewnie wszystko wróci do normy. Przy jakimkolwiek zwarciu pierwsze co to bezpieczniki powinno szlag trafić.
Black Cars Matters
-
- Forum Audi A8
- Posty: 107
- Rejestracja: 23 mar 2017, 15:41
- Moje auto: 80 B4
- Rocznik: 1994
- Silnik: Inne
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: XXXX
- Lokalizacja: Reda
Ja mam ten sam problem na podszybiu. Niby "ścieki" drożne a dalej mi tam woda stoi (5-7mm). Tak jak dice111 wspomniał, ostrożność z myciem auta bo elektronika dostaje bzika. Choć pozycjoner biegów mógł oberwać jak myłeś podwozie. Warto też go dobrze przedmuchać pomimo, że hermetycznie zamknięty u mnie woda się dostała.
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest