witam
Z uwagi na fakt, ze moje audi odpalam tylko i wyłącznie ja mam do przejechania długie dystansy często stoi tydzień, dwa tyg. a nawet zdaża sie ze kilka miesięcy mój pobór prądu jest na poziomie 0,70 - 0,80mA muszę dbać o akumulator i zaglądac tam częściej niż w aucie używanym na co dzień
Chaciałem się podzielić wskazówkami przy montażu prostego i predewszystkim taniego gadgetu który przynajmniej mi przydaje się i pozwala zaosczędzić nieco czasu na pomiar napięcia akumulatora
potrzebny będzie najtanszy wskażnik napięcia 12V np taki https://imged.pl/wskaznik-napiecia-wolt ... 71077.html
dowolny przekażnik 12v o małej wydajności prądowej np taki https://www.piekarz.pl/pl/img/offer/2/4/f_24510.jpg
trochę cieńkich przewodów, lutownica, cyna, pilnik, otwornica, taśma izolacyjna/rurki thermokurczliwe, klej tzw. "gorący" w sztyfcie i około 2-3h czasu
miejsce do montażu wskaznika wybrałem nieprzypadkowo, po pierwsze łatwy dostęp w razie awari , po drugie możliwość precyzyjnego i łatwego wycięcia otworu
do montażu nalezy zdemontować listwę ozdobną plastikową która znajduje się nad materialowym "boczkiem" oraz plastik belki tam gdzie znajduje się podswietlenie bagażnika
jak że klema plusowa posiada możliwośc przykręcenia dodatkowego "oczka" wykorzystałem własnie te miejsce. masę znajdziecie po niewielkim odsunięciu boczka od karoserii pod lampą z kierunkowskazem tam gdzie jest przykręcona klema - do nadwozia
Do zasilania przekaznika wybrałem przewody podswietlenia lampki bagażnika
zaletą jest to że zasilanie płynie wyłącznie w momencie otworzenia pokrywy bagażnika a nawej jak "zapomnimy" jej zamknąc po upływie ok. 5 minut sterownik i tak odlączy zasilanie automatycznie co spowoduje wyłączenie voltomierza
Zdecydowałem sie na ten mod z uwagi na fakt że nie zawsze mammy pod ręką multimetr a jesli już go będziemy pamiętać zabrac to i tak w moim przypadku wnęka nad akumulatorem jest zawsze pełna "różności" które wożę zawsze ze sobą i często zniechęcało mnie częste opróżnianie tego miejsca w celu dostania się do klem akumulatora
koszta okolo 25-35zl , jesli nie posiadacie gdzieś uzywanego dowolnego przekażnika, wtyki cinche maiłem w domu i wykorzystałem je jako wtyczka do odłączenia kabli w razie potrzeby calkowitego zdemontowania zaslepki w której znajdujs się voltomierz
wadą tego moda jest to ze nie będzemy widzeć napiecia ładowania akumulatora podczas jazdy
natomiast zaleta niewątpliwie jest fakt szybkiego bezproblemowego montazu oraz minimalizację zniszczenia waznych elementów wyposażenia auta (taką zaslepkę chyba można zanlezc na kazdym szrocie za piwko moze dwa;)
Link do Filmu
![]() |
![]() |
[D2 ALL ] Prosty tani Voltomierz w bagażniku
[D2 ALL ] Prosty tani Voltomierz w bagażniku
Ostatnio zmieniony 17 lut 2019, 13:28 przez karhu, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak byś miał pobór 0,7 - 0,8 mA to byś się w ogóle nie musiał tym interesować. Jeśli masz pobór 70 - 80 mA to już troszkę dużo. Mimo to, sprawny akumulator 85 Ah, powinien leciutko miesiąc wytrzymać i nie rozładować się przy tym do zera. Gadżecik fajny dla kogoś kto musi często napięcie na akumulatorze mierzyć 

tak miałem na myśli 80mAszary824 pisze:Jak byś miał pobór 0,7 - 0,8 mA to byś się w ogóle nie musiał tym interesować. Jeśli masz pobór 70 - 80 mA to już troszkę dużo. Mimo to, sprawny akumulator 85 Ah, powinien leciutko miesiąc wytrzymać i nie rozładować się przy tym do zera. Gadżecik fajny dla kogoś kto musi często napięcie na akumulatorze mierzyć
Ten akumulator który tutaj widac został zainstalowany na czas ładowania mojej nowej 105 amperowej ukrainskiej A-megi z serii 7

gdzieś czytałem w postach na forum że pobór prądu w tych autach chyba już z racji wieku wynosi 50mA , być może był mniejszy 20 lat temu...
Ja mam dużo swoich zainstalowanych "dodatków" (min.zegarek analogowy, dodatkowy imobilajzer, moduł swiateł drogowych, bluetooth, zmieniarka mp3, LPG) to razem je mi około 30mA wiecej na postoju niesttey...
-
- Forum Audi A8
- Posty: 107
- Rejestracja: 23 mar 2017, 15:41
- Moje auto: 80 B4
- Rocznik: 1994
- Silnik: Inne
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: XXXX
- Lokalizacja: Reda
Też zamówiłem taki wyświetlacz tyle, że go wrzucę w kieszonkę pod kierą aby nie był aż tak oczojebny.
Czy przekaźnik jest potrzebny jeśli chcę się podpiąć "po stacyjce"?
Co do poboru prądu to u mnie na starcie jest to 130mA i po około 15 minutach spada do 60mA. Jako, że aku jest 100Ah to raczej nic mu nie będzie
Czy przekaźnik jest potrzebny jeśli chcę się podpiąć "po stacyjce"?
Co do poboru prądu to u mnie na starcie jest to 130mA i po około 15 minutach spada do 60mA. Jako, że aku jest 100Ah to raczej nic mu nie będzie

Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest