[D2 97 3.7PB/LPG ] Wywalanie płynu chłodzącego, ciśnienie.
[D2 97 3.7PB/LPG ] Wywalanie płynu chłodzącego, ciśnienie.
Witam Panowie. Otóż mam problem. Zakupiłem a8d2 3.7q w LPG, wiadomo jak w każdym aucie jest trochę do zrobienia. Otóż jest to egzemplarz "do do inwestowania" ale swoje problemy będę opisywać w odpowiednich działach w odrębnych tematach.
Tutaj chciałbym opisać swój problem z układem chłodzenia, w aucie kiedy wziąłem podciekal płyn z chłodnicy, o czym dowiedziałem się dopiero na miejscu a autem miałem do przejechania 500km spowrotem.. Poprzedni właściciel kiedy go o tym poinformowałem dosypal jakiś proszek do chłodnicy (zbiorniczka) dolal 5l wody (uprzednio był czerwony płyn) i po zrobieniu kilku testowych km, nie cieklo, nie grzalo, postanowiłem zabrać auto. Dojechałem tak do domu. Zaś zaczęło wyrzucać płyn tym samym miejscem. Znów musiałem dolać wody. (spod pompy oleju zaczął lecieć olej) od tamtej pory nastąpiła dziwna sytuacja.
Auto grzeje się do 90* wszystko fajnie, stoi 15 minut odpalona na biegu jałowym i zbiorniczkiem wyrownawczym zaczęło wywalac wodę z układu.
Oczywiście korek był odkrecony
Kiedy zaczęliśmy spuszczac płyn (wodę z chłodnicy,) najpierw leciała zimna po czym zaczęła lecieć gorąca. Co jest tego powodem? Że było zimna /ciepła
teraz moje pytanie brzmi następująco.
Przez olej spod pompy oleju która ciekla na pasek rozrządu (był cały zaolejony) mogła slizgac się na tyle pompa wody żeby woda się grzala na tyle aby powstało ciśnienie w układzie i wywalalo płyn zbiorniczkiem po dłuższym czasie pracy na biegu jałowym?
Brak tłustych oczek w wodzie, brak wody w oleju, brak masła na korku oleju, auto nie dymi, obawiałem się uczelki, ale zanim zrzuce głowice wolałbym jednak się upewnić.
W aucie i tak robię rozrząd I uszczelniacze więc i pompa wody do wymiany (bo nadal siedzi oryginał) myślicie że będzie wszystko okej?
Tutaj chciałbym opisać swój problem z układem chłodzenia, w aucie kiedy wziąłem podciekal płyn z chłodnicy, o czym dowiedziałem się dopiero na miejscu a autem miałem do przejechania 500km spowrotem.. Poprzedni właściciel kiedy go o tym poinformowałem dosypal jakiś proszek do chłodnicy (zbiorniczka) dolal 5l wody (uprzednio był czerwony płyn) i po zrobieniu kilku testowych km, nie cieklo, nie grzalo, postanowiłem zabrać auto. Dojechałem tak do domu. Zaś zaczęło wyrzucać płyn tym samym miejscem. Znów musiałem dolać wody. (spod pompy oleju zaczął lecieć olej) od tamtej pory nastąpiła dziwna sytuacja.
Auto grzeje się do 90* wszystko fajnie, stoi 15 minut odpalona na biegu jałowym i zbiorniczkiem wyrownawczym zaczęło wywalac wodę z układu.
Oczywiście korek był odkrecony
Kiedy zaczęliśmy spuszczac płyn (wodę z chłodnicy,) najpierw leciała zimna po czym zaczęła lecieć gorąca. Co jest tego powodem? Że było zimna /ciepła
teraz moje pytanie brzmi następująco.
Przez olej spod pompy oleju która ciekla na pasek rozrządu (był cały zaolejony) mogła slizgac się na tyle pompa wody żeby woda się grzala na tyle aby powstało ciśnienie w układzie i wywalalo płyn zbiorniczkiem po dłuższym czasie pracy na biegu jałowym?
Brak tłustych oczek w wodzie, brak wody w oleju, brak masła na korku oleju, auto nie dymi, obawiałem się uczelki, ale zanim zrzuce głowice wolałbym jednak się upewnić.
W aucie i tak robię rozrząd I uszczelniacze więc i pompa wody do wymiany (bo nadal siedzi oryginał) myślicie że będzie wszystko okej?
Czyli zrzucac czapki? Aktualnie auto rozebrane a nie miałem na tamtą chwilę testera i teraz w sumie szkoda robić 2x tą samą robotę i tak się zastanawiam czy wywalilo upg czy jednak po zalaniu płynem i wymianie pompy i termostatu będzie spoko
Edit : Bo przed rozebraniem przejechałem ze 2 km było normalnie 90* stała trochę przed garażem chodziła nadal było ok, wjechalem do garażu stała tak z dodatkowe 15 min i dopiero taka sytuacja. Jeszcze się tak zastanawiam - chłodnica jest nie szczelna może tamtędy się układ zapowietrza dlatego taka sytuacja? Bo z zakręconym korkiem po około 30 min tamtędy wywalalo płyn.
Edit : Bo przed rozebraniem przejechałem ze 2 km było normalnie 90* stała trochę przed garażem chodziła nadal było ok, wjechalem do garażu stała tak z dodatkowe 15 min i dopiero taka sytuacja. Jeszcze się tak zastanawiam - chłodnica jest nie szczelna może tamtędy się układ zapowietrza dlatego taka sytuacja? Bo z zakręconym korkiem po około 30 min tamtędy wywalalo płyn.
Ukaniu pisze:No żesz do k. nędzy. To jest układ ciśnieniowy, jak nie ma ciśnienia bo jest dziura to się zagotuje.
Remontowanie silnika i diagnoza z dziurą w układzie chłodzenia jest zupełnie od d. strony.
Taka odpowiedź jest dla mnie bardzo pomocna Panowie da radę wymienić samo łożysko pompy olejowej?😱
PrzykładowoSebaAce pisze:Bo nigdzie nie mogę znaleźć samego łożyska ani nawet jego wymiarów...pb41ns pisze:No da radę a dlaczego nie
Chodzi mi raczej o to czy idzie wymienić bez tego trójkąta. A w sumie nawet z tym trójkątem nie mogę dostać ani znaleźć.. Chyba że pasuje te od wiskozy?
https://allegro.pl/listing?string=077%2 ... i-1-2-1123
Wypłucz syf z układu, nigdy nie używajcie preparatów uszczelniających układ chłodzenia - zaleczanie to nie naprawa.
Możesz smiało użyć odkamieniacza, tudzież preparatu do czyszczenia układu chłodzenia np. LIQUI MOLY 2699 Oczyszczacz chłodnicy.
Następnie usunąć nieszczelności w układzie i użyj: TESTER SZCZELNOŚCI USZCZELKI GŁOWICY CO2
Koniecznie na rozgrzanym do pracy roboczej silniku.
Powodem dziwnych zachowań układu chłodzenia są:
nieszczelności, zanieczyszczenia, uszkodzenie pompy, niesprawny termostat, etc.
Możesz smiało użyć odkamieniacza, tudzież preparatu do czyszczenia układu chłodzenia np. LIQUI MOLY 2699 Oczyszczacz chłodnicy.
Następnie usunąć nieszczelności w układzie i użyj: TESTER SZCZELNOŚCI USZCZELKI GŁOWICY CO2
Koniecznie na rozgrzanym do pracy roboczej silniku.
Powodem dziwnych zachowań układu chłodzenia są:
nieszczelności, zanieczyszczenia, uszkodzenie pompy, niesprawny termostat, etc.