[D2 98 4.2PB ] Wibracje, odgłosy z silnika lub napędu
[D2 98 4.2PB ] Wibracje, odgłosy z silnika lub napędu
Witam. Od pół roku trwa moja przygoda z a8. Egzemplarz sprowadzony z CH, przebieg ok 100 000 km, raczej prawdziwy. Pakiet stratowy zrobiony , oleje, filtry, rozrząd, olej w skrzyni i dyfrze. Przejechane 5 000 km. Od początku ma dziwną przypadłosć, którą zdecydowałem się opisać, gdyż jezdze od mechanika do mechanika a oni nie bardzo wiedzą gdzie leży przyczyna.
Opis problemu: Niezależnie czy silnik ciepły czy zimny, na P podczas zwiększania obrotów miękkie lecz mocne wibracje (bujanie) tylko pomiędzy 1500 a 2500 obr. Kiedy silnik ciepły to wchodząc na te obroty przy 1500 obr dodatkowo basowe buczenie z silnika.. tylko przy 1500.
W czasie jazdy na zimnym wszystko jest ok. Po przejchaniu kilku km zaczyna się problem: w trakcie przyspieszania na kazdym biegu w zakresie 1400-1600 obr buczenie silnika (takie samo jak na P), najmocniej odczuwlane gdzy nastąpi redukcja na niższy bieg i akurat wskoczy w ten przedział obrotów, odczuwalne również przy utrzymywaniu stałej prędkosci w tym przedziale.
Do tego dochodzi jeszcze jeden objaw : gdy jade np. na manualu i przy niższych obrotach tj np 1300-1600 wcisne mocno gaz to słychac takie jakby dudnienie, łomotanie podczas wkrecania się na obroty, rosnące wzrast ze wzrostem prędkoci, słyszalne tylko przez chwile, chyba w momencie największego obciążenia silnika. Słychać to chyba mocnej w trakcie ruszania, rozpędzania na skęconych kołach.
Nie wiem czy to wszystko jest ze sobą związane, ale może ktos podsunie jakis pomysł, dodam ze komputer nie wykazuje wypadania zapłonów, łożyska kół przednich już wymieniłem żeby je wykluczyć. Co radzilibysie zrobić dalej?
Opis problemu: Niezależnie czy silnik ciepły czy zimny, na P podczas zwiększania obrotów miękkie lecz mocne wibracje (bujanie) tylko pomiędzy 1500 a 2500 obr. Kiedy silnik ciepły to wchodząc na te obroty przy 1500 obr dodatkowo basowe buczenie z silnika.. tylko przy 1500.
W czasie jazdy na zimnym wszystko jest ok. Po przejchaniu kilku km zaczyna się problem: w trakcie przyspieszania na kazdym biegu w zakresie 1400-1600 obr buczenie silnika (takie samo jak na P), najmocniej odczuwlane gdzy nastąpi redukcja na niższy bieg i akurat wskoczy w ten przedział obrotów, odczuwalne również przy utrzymywaniu stałej prędkosci w tym przedziale.
Do tego dochodzi jeszcze jeden objaw : gdy jade np. na manualu i przy niższych obrotach tj np 1300-1600 wcisne mocno gaz to słychac takie jakby dudnienie, łomotanie podczas wkrecania się na obroty, rosnące wzrast ze wzrostem prędkoci, słyszalne tylko przez chwile, chyba w momencie największego obciążenia silnika. Słychać to chyba mocnej w trakcie ruszania, rozpędzania na skęconych kołach.
Nie wiem czy to wszystko jest ze sobą związane, ale może ktos podsunie jakis pomysł, dodam ze komputer nie wykazuje wypadania zapłonów, łożyska kół przednich już wymieniłem żeby je wykluczyć. Co radzilibysie zrobić dalej?
Przedmówca dobrze sugeruje. Sprawdziłbym wszystkie poduszki silnika i skrzyni oraz tuleje wózka.
Ja jednak bym jeszcze posprawdzał cewki, bo to też może być ich objaw. Pomimo, że komp nie wywala missfire to mogą lekko nie domagać.
Ja jednak bym jeszcze posprawdzał cewki, bo to też może być ich objaw. Pomimo, że komp nie wywala missfire to mogą lekko nie domagać.
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
Dzięki za te opinie, własciwie to pokrywa sie z tym co myslę. Tyle, że po wizycie u 2 mechaników i stacji diagnostycznej na szarpakach od wszystkich usłuszałem mniej więcej to samo: te wszystkie poduszki i tuleje wygladaja jak nowe, wszystko pierwszy motaż, lepiej nie ruszać, po co się ładować w koszta, jeździć i obserwować
Czy ktos z doswiadczenia potrafi powiedzieć które elemenety zawieszenia silnika, skrzyni, wózka zuzywaja sie najszybciej, czyli wlasciwie od ktorych należałoby zacząć wymianę w ciemno?
Czy ktos z doswiadczenia potrafi powiedzieć które elemenety zawieszenia silnika, skrzyni, wózka zuzywaja sie najszybciej, czyli wlasciwie od ktorych należałoby zacząć wymianę w ciemno?
Duży piec, obraca się akurat tak że nacisk idzie na lewą stronę. Najczęściej lewa jest bardziej "uklepana" niż prawa. Taką samą zależność napotkałem w S6 C5. Długo szukałem informacji bo nie mogłem w to uwierzyć, że kierunek obrotu silnika może mieć znaczenie zważywszy, że przednia poduszka trzyma prawą stronę.
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
Rozumie, nie wziąłem pod uwagę że ta z allegro to tylko ta mała przednia poduszka. Czyli zamienniki nie isnieją. Ok, podjadę po weekendzie do ASO, zobaczymy co zaproponują.
[ Dodano: 2019-02-27, 11:00 ]
Tak więc byłem w aso i sprawa wygląda tak: poduszek silnika do d2 4.2 nie ma już w systemie i nie będzie. Można je zamówić tylko przez VW Classic we Wrocławiu we własnym zakresie. A więc nici z rabatu w aso Zadzwoniłem do Wrocławia, u nich cena sztywna 1040zł/szt
Chciałem zacząc od poduszek ale w tej sytuacji wolałbym najpierw wykluczyć inne przyczyny takiego zachowania silnika w moim d2. Mysle, że zrzucę jeszcze pasek i zobaczę jak silnik bedzie pracował.
[ Dodano: 2019-02-27, 11:00 ]
Tak więc byłem w aso i sprawa wygląda tak: poduszek silnika do d2 4.2 nie ma już w systemie i nie będzie. Można je zamówić tylko przez VW Classic we Wrocławiu we własnym zakresie. A więc nici z rabatu w aso Zadzwoniłem do Wrocławia, u nich cena sztywna 1040zł/szt
Chciałem zacząc od poduszek ale w tej sytuacji wolałbym najpierw wykluczyć inne przyczyny takiego zachowania silnika w moim d2. Mysle, że zrzucę jeszcze pasek i zobaczę jak silnik bedzie pracował.
Wrocław właśnie od nich bierze. Czasami na grupie A6 C5 na FB ogłasza się chłopaczek co robi grupowe zamówienia - wtedy jakiś tam rabat jest. Jak go przyuważę to wrzucę tu info.pb41ns pisze:Na,, Audi Tradition,, są po ok 200 euro za sztukę nówki Ori poduszki
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest