Witam,
byłem na hamowni żeby sprawdzić co tam jeszcze w staruszce esce drzemie. Wersja manual.
Zastanawia mnie gwałtowny spadek mocy i momentu w okolicach 4700 obr/min.
Czym to może być spowodowane ?
Koleś na hamowni mi coś sugerował że może klapy w kolektorze ale też bez przekonania.
Pytanie też czy ta moc jest akceptowalna ? Słyszałem i czytałem że eski i ereski wollnossaki w Audi w ogóle nie trzymają serii.
Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam.
![]() |
![]() |
![]() |
[S8 D2 00 ] Spadek mocy i momentu - wykres z hamowni
[S8 D2 00 ] Spadek mocy i momentu - wykres z hamowni
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez qruku, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzięki za linka.machul333 pisze:https://www.a8team.pl/s8-d2-98-prawidlo ... t26462.htm
W tych okolicach kolektor się przestawia
Rozumiem że się przestawia, ale w takim razie czy poprawnie skoro taki uskok się robi ?
Znalazłem jeszcze "niby" wykres ori i tam moc idzie bez spadku.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Może paliwa brakuje i zapłon jest słabszy w tym zakresie obrotów
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Tak , logi z pracy nastawnika + kontrola wypadania zapłonu , pomiar cisnienia paliwa tylko z manometrem - komputerem nie da sie sprawdzić
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
-
- Forum Audi A8
- Posty: 107
- Rejestracja: 23 mar 2017, 15:41
- Moje auto: 80 B4
- Rocznik: 1994
- Silnik: Inne
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: XXXX
- Lokalizacja: Reda
Podobny uskok miałem w ANK (S6 C5) i sprawcą był wężyk podciśnienia od skracania dolotu (czyli wysterowanie klap). Po uszczelnieniu wykres się "wyprostował".
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
jutro jestem umówiony na logi także wrzucę później infopepi pisze:gruszka a nastawniki jak sie maja
[ Dodano: 2019-03-15, 08:53 ]
Z silnikiem wszystko oki, brak wypadania zapłonów, katy nie zapchane, przepływy w normie, ciśnienie paliwa w porządku, rozrząd dobrze ustawiony, lambdy idealne, przepustnica działa bardzo dobrze

Wszystko w takim razie wskazuje na przycinające się klapy w kolektorze.