części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 ALL ] Czujnik spalania stukowego.

Prezes-Artek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 178
Rejestracja: 02 kwie 2017, 16:13
Lokalizacja: Sosnowiec

[D2 ALL ] Czujnik spalania stukowego.

Post autor: Prezes-Artek » 13 mar 2019, 17:42

Witam szanowne grono mam pytanie związane z czujnikiem spalania stukowego jak wiadomo auta już leciwe i plastik/kostki kruszą się jak cholera i tu pytanie czy można uciąć taką wtyczkę i gniazdo i zarobić na innej uniwersalnej kostce, np. takiej ze zdjęcia?
Lepiej lutować czy tylko zacisnąć?

Nie będzie to wprowadzało jakiś zakłóceń albo innych niepożądanych zdarzeń w instalacji czy komputerze sterującym?
Ostatnio zmieniony 02 lip 2019, 16:15 przez Prezes-Artek, łącznie zmieniany 4 razy.

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 13 mar 2019, 19:30

Co do połączeń to koniecznie lutować, a jeśli chodzi o kostkę to myślę że nie będzie to miało jakiś nigatywnych skutków,. Ale polecam wymianę czujników na nowe i spokój
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 13 mar 2019, 19:51

Dokładnie - wymiana na nowe - koszta nie są dramatycznie duże w przypadku nawet zakupu 2szt
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Prezes-Artek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 178
Rejestracja: 02 kwie 2017, 16:13
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Prezes-Artek » 14 mar 2019, 16:24

W zasadzie racja bez sensu odcinać oryginalne złącze bo później nawet jak padnie czujnik trzeba będzie ciąć nowy przy ewentualnej wymianie.

Ale i tak na razie się wstrzymam bo już czekam przeszło tydzień na napinacz :| i za cholerę nie chce nawet myśleć o ściąganiu kolektora żeby dobrać się do czujników muszą poczekać.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 14 mar 2019, 21:44

Four rings to rule them all

Prezes-Artek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 178
Rejestracja: 02 kwie 2017, 16:13
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Prezes-Artek » 02 lip 2019, 16:30

gtfan, Wczoraj nie dawało mi to spokoju, grzebałem, szukałem i znalazłem takie wtyczki, zamówiłem i czekam na przesyłkę :D
Wziąłem od razu 10 bo było taniej w pakiecie więc jak by ktoś chciał to jak przyjdą mogę się podzielić o ile będą dobrze pasować <boisie>



[ Dodano: 2019-07-02, 16:30 ]
Wtyczki już dawno do mnie dotarły ale z ciągłego braku czasu zwlekałem z wymianą u siebie ale w końcu się za to zabrałem.

Potrzebne rzeczy:
1 &#8211; Wtyczki + 3 konektorki
2 &#8211; taśma izolacyjna
3 &#8211; uszczelka termokurczliwa ok. 20mm
4 &#8211; lutownica, cyna, kalafonia
5 &#8211; szczypce, kombinerki i nóż

No więc do roboty, na początku odsuwamy gumową osłonę z gniazda, ukazują się na numery 1, 2, 3 na wtyczce tak samo mamy oznaczenie 1, 2, 3 i najważniejsze żeby nie pomylić się przy lutowaniu i umieszczeniu konektorów we wtyczce.
Ja nie odciąłem wtyczki tylko skruszyłem ją kombinerkami żeby sprawdzić jaki kolor przewodu do jakiego nr. przypisać a i po skruszeniu wtyczki okazało się że jest w niej zalany opornik który jest przylutowany między białym a czerwonym przewodem. Multimetr pokazywał coś ok. 4,6 Mohm.
(Nie sugerować się ułożeniem przewodów na zdjęciu)

Obrazek
Obrazek

Osobiście uciąłem przewody przy samych konektorach żeby zaoszczędzić długość przewodu i zalutowałem nowe. I teraz mamy dwie opcję do wyboru albo lutujemy stary opornik odzyskany ze starej wtyczki albo nowy ja jedną wtyczkę zrobiłem na starym oporniku ale musiałem wycinać miejsce żeby opornik schował się wewnątrz wtyczki trochę mi to nie pasowało i do drugiej kupiłem nowy opornik 4,7 Mohm nowe mają długie nóżki i można dopasować tak żeby opornik był na zewnątrz nowej wtyczki.

Obrazek
Obrazek

Po przylutowaniu opornika na wszelki wypadek zaizolowałem goły przewód a na całość naciągnąłem kawałek uszczelki termokurczliwej później można umieścić konektory we wtyczce zwracając uwagę na odpowiednie ułożenie w moim przypadku powinno to wyglądać tak jak na zdjęciu poniżej, czyli jedna wypustka na wtyczce u góry i płaskie grzbiety konektorów do góry wtedy ładnie się blokują i sztywną siedzą we wtyczce.

Obrazek

Po dobrym dopasowaniu konektorów powinny być one ułożone równo we wtyczce i po naciśnięciu palcem nie mogą się chować do wewnątrz gwarantuje to dobre połączenie z gniazdem bo wchodzi to dość ciasno.

Obrazek

Na koniec zaciskamy uszczelkę termo i cieszymy się dobrym połączeniem na czujnikach i estetycznym wyglądem pod maską.

Obrazek
Obrazek

Osobiście przez jakiś czas nawet nie wsuwałem metalowych zabezpieczeń i kontrolowałem sytuację wszystko ładnie się trzyma.

Jak by ktoś był zainteresowany nowymi wtyczkami to zapraszam na PW. zostało 6 szt. do wtyczek dorzucam nowe oporniki i kawałek uszczelki termokurczliwej.

tomkar5
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 28
Rejestracja: 17 maja 2017, 13:05
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomkar5 » 05 lip 2019, 22:21

Poszło PW

lewmichal
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 07 gru 2021, 16:51
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: lewmichal » 16 mar 2022, 14:27

Masz jeszcze te wtyczki?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl