[D2 96 4.2PB ] Naprawa skrzyni 4.2
lozyska reszte mozan tez wymienic bo to tez pare groszy co do pompy ro rozebrac i wyczyscic plus zmiana uszczelniacza na gorze tego co wchodzi w niego konwerter oem 30pln, jedyne co to trzeba obejrzec zębatke w srodku jak zeby wyszczerbione albo nadruszone to koniecznie do zmiany jak nie to tam ciezko cos popsuc, najczesciej wlasnie przy montazu konwertera ludzie ułamują zeby
Manuala do wersji A nie widziałem, krąży po sieci tylko do Dżaga z wersją 22/24. Może ktoś ma i udostępni? Generalnie robotę da się zrobić z tym papierem co jest.
Jednak nie ma w nim opisu kawałka czyniącego z niej napęd do quattro, czyli właśnie wersję A.
A co do zakupu części to najważniejszy jest numer skrzyni, w czasie produkcji były zmiany.
Jednak nie ma w nim opisu kawałka czyniącego z niej napęd do quattro, czyli właśnie wersję A.
A co do zakupu części to najważniejszy jest numer skrzyni, w czasie produkcji były zmiany.
Kot też jest Quattro
Witam
Podzielę się moją przygodą z 5hp24. Generalnie auto od nowego roku więcej stoi w serwisie skrzyń niż jezdzi.
Po zakupie audi 4 lata temu skrzynia miała drgania po rozgrzaniu podczas przełanczamia z 2 na 3 oraz wyciek oleju miedzy dyfrem centralnym. Skonczylo sie na "kompletnej regeneracji" jak twierdził specjalista za 6.5 tys. Co sie później okazało gość wymienił mi tylko konwerter na zregenerowany, uszczelnienia i oczywiscie olej. Ale dostalem gwarancje na rok bez limitu.
Potem przejechalem bezawaryjnie ponad 3 lata jakies 40 tys km.
Pod koniec ubieglego roku pojawil sie ponownie wyciek w tym samym miejscu, i skrzynia podczas jazdy w gorach zaczela ślizgać na 4 i 5 biegu.
Nastepnie pewnego razu jadąc coś strzeliło i jak sie okazalo poszedl kosz forwardu. Auto na lawete i Oddalem do niby najleprzego specjalisty na podkarpaciu w Sędziszowie. Po 3 tygodniach odebrałem zadowolony 5300 zl za wymiane kosza, tarczek uszczelnień i oleju oczywiście. Skrzynia nadal po rozgrzaniu ślizgała na 4 i 5 biegu. Dodatkowo pojawil sie wyciek tam gdzie był przed oddaniem. Zadzwonilem do tego gościa i oddalem na reklamacje. Nastepnie odebrałem po 2 tyg zapłacilem tylko 100 zl bo twierdził że jakaś tulejka była wytarta przy uszczelniaczu i dlatego ciekło. W tym czasie kupiłem już inne auto bo musialem czyms jezdzić do pracy. A w sprawie ślizgania 4 i 5 biegu nic nie zrobil bo twierdzil ze to pewnie olej sie przegrzewa i bym sprawdził chłodnice czy drożna.
Po dokładnie 3 tyg, chciałem sie przejechać w weekend a tu bach brak wstecznego . Ku...ica mnie wzieła niesamowita, dzwonie do mechanika ponownie i mowie co sie dzieje. On że pewnie kosz wstecznego padł i że on nie mógł tego zauważyć pęknięcia jal rozbierał skrzynie, i że może mi wymienić za 1200 zł. Zawiozlem auto i kazalem mu zrobić tak bym 4 raz nie musiał auta oddawać. Wymienil kosz wstecznego a to ślizganie uznał że to konwerter nie trzyma lock-up i trzeba wymienić.
Tak że czekam już miesiąc i mam nadzieje że jutro w koncu odbiorę to przeklęte auto.
W sumie to na samą skrzynie wydałem od zakupu auta 6500 +5400+??? Okaże się jutro. Suma bedzie pewnie około 80%wartości auta i nadal nie wiem czy bedzie wszystko ok.
Dodatkowo ostatnio jadąc w nocy swoim "nowym" nabytkiem przywalilem w sarne tak że autko stoi rozwalone u lakiernika a mi pozostał stary rower w którym pedał "wylata". Taki zajebisty Niefart.
Sory że się tak rozpisałem ale jakoś musiałem
Podzielę się moją przygodą z 5hp24. Generalnie auto od nowego roku więcej stoi w serwisie skrzyń niż jezdzi.
Po zakupie audi 4 lata temu skrzynia miała drgania po rozgrzaniu podczas przełanczamia z 2 na 3 oraz wyciek oleju miedzy dyfrem centralnym. Skonczylo sie na "kompletnej regeneracji" jak twierdził specjalista za 6.5 tys. Co sie później okazało gość wymienił mi tylko konwerter na zregenerowany, uszczelnienia i oczywiscie olej. Ale dostalem gwarancje na rok bez limitu.
Potem przejechalem bezawaryjnie ponad 3 lata jakies 40 tys km.
Pod koniec ubieglego roku pojawil sie ponownie wyciek w tym samym miejscu, i skrzynia podczas jazdy w gorach zaczela ślizgać na 4 i 5 biegu.
Nastepnie pewnego razu jadąc coś strzeliło i jak sie okazalo poszedl kosz forwardu. Auto na lawete i Oddalem do niby najleprzego specjalisty na podkarpaciu w Sędziszowie. Po 3 tygodniach odebrałem zadowolony 5300 zl za wymiane kosza, tarczek uszczelnień i oleju oczywiście. Skrzynia nadal po rozgrzaniu ślizgała na 4 i 5 biegu. Dodatkowo pojawil sie wyciek tam gdzie był przed oddaniem. Zadzwonilem do tego gościa i oddalem na reklamacje. Nastepnie odebrałem po 2 tyg zapłacilem tylko 100 zl bo twierdził że jakaś tulejka była wytarta przy uszczelniaczu i dlatego ciekło. W tym czasie kupiłem już inne auto bo musialem czyms jezdzić do pracy. A w sprawie ślizgania 4 i 5 biegu nic nie zrobil bo twierdzil ze to pewnie olej sie przegrzewa i bym sprawdził chłodnice czy drożna.
Po dokładnie 3 tyg, chciałem sie przejechać w weekend a tu bach brak wstecznego . Ku...ica mnie wzieła niesamowita, dzwonie do mechanika ponownie i mowie co sie dzieje. On że pewnie kosz wstecznego padł i że on nie mógł tego zauważyć pęknięcia jal rozbierał skrzynie, i że może mi wymienić za 1200 zł. Zawiozlem auto i kazalem mu zrobić tak bym 4 raz nie musiał auta oddawać. Wymienil kosz wstecznego a to ślizganie uznał że to konwerter nie trzyma lock-up i trzeba wymienić.
Tak że czekam już miesiąc i mam nadzieje że jutro w koncu odbiorę to przeklęte auto.
W sumie to na samą skrzynie wydałem od zakupu auta 6500 +5400+??? Okaże się jutro. Suma bedzie pewnie około 80%wartości auta i nadal nie wiem czy bedzie wszystko ok.
Dodatkowo ostatnio jadąc w nocy swoim "nowym" nabytkiem przywalilem w sarne tak że autko stoi rozwalone u lakiernika a mi pozostał stary rower w którym pedał "wylata". Taki zajebisty Niefart.
Sory że się tak rozpisałem ale jakoś musiałem
Moim skromnym zdaniem za takie kwoty to już dawno można byłoby zrobić swap na manual i zakupić 10 używanych skrzyń na zapasvanos2012 pisze:Witam
Podzielę się moją przygodą z 5hp24. Generalnie auto od nowego roku więcej stoi w serwisie skrzyń niż jezdzi.
...
W sumie to na samą skrzynie wydałem od zakupu auta 6500 +5400+??? Okaże się jutro. Suma bedzie pewnie około 80%wartości auta i nadal nie wiem czy bedzie wszystko ok.
...
Sory że się tak rozpisałem ale jakoś musiałem
I zapomnieć o koszach, tulejach, a "forward" byłby zawsze po naciśnięciu "akceleratora" i puszczeniu sprzęgła ...
Jak bym wiedział że tak bedzie to napewno bym przerobil na manuala.VAGowner pisze:Moim skromnym zdaniem za takie kwoty to już dawno można byłoby zrobić swap na manual i zakupić 10 używanych skrzyń na zapasvanos2012 pisze:Witam
Podzielę się moją przygodą z 5hp24. Generalnie auto od nowego roku więcej stoi w serwisie skrzyń niż jezdzi.
...
W sumie to na samą skrzynie wydałem od zakupu auta 6500 +5400+??? Okaże się jutro. Suma bedzie pewnie około 80%wartości auta i nadal nie wiem czy bedzie wszystko ok.
...
Sory że się tak rozpisałem ale jakoś musiałem
I zapomnieć o koszach, tulejach, a "forward" byłby zawsze po naciśnięciu "akceleratora" i puszczeniu sprzęgła ...
Ale myślałem że jak zrobie jeden remont asb to będzie spokój do końca życia tego auta. W każdym razie tak się zraziłem do automatów że już chyba nigdy nie kupie takiego auta, chyba że nowe z salonu z gwarancą.
Tutaj przykład swapu manuala do S8
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 697&type=3
A tu zestaw do wymiany na sprzedaż
https://sprzedajemy.pl/przekladka-z-aut ... nr55571895
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 697&type=3
A tu zestaw do wymiany na sprzedaż
https://sprzedajemy.pl/przekladka-z-aut ... nr55571895
Czyli już za 5 tys da się zrobić? Kiedyś czytałem że ktoż zrobił i grubo ponad 10 wyszło tak że odpuściłem temat.VAGowner pisze:Tutaj przykład swapu manuala do S8
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 697&type=3
A tu zestaw do wymiany na sprzedaż
https://sprzedajemy.pl/przekladka-z-aut ... nr55571895
Nawet i taniej - tu za 3700 zł - ale własna praca:
http://www.racingforum.pl/Przekadka-man ... 38190.html
http://www.racingforum.pl/Przekadka-man ... 38190.html