części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[S8 D2 98 4.2] Przerwa w zapłonie

MeWaPKP

[S8 D2 98 4.2] Przerwa w zapłonie

Post autor: MeWaPKP » 12 kwie 2019, 15:38

Witajcie! <papa>

S8 D2 4.2 V8 AHC 1998 PreFL.

Mam problem z błędem "przerwa w zapłonie"
Remont góry silnika, uszczelki pod głowicami, głowice planowane, nowe zawory i prowadnice zaworów, etc.

Kody błędów
16692 P0308 003 - cylinder 8 Wykrycie przerwy w zapłonie - błąd stały
16684 P0300 003 - Wykrycie przerwy w zapłonie - błąd sporadyczny

Co to może być, czego może być to objaw? Błąd skasuje i już nie wraca przez kilka nawet kilkadziesiąt dni.

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 14 kwie 2019, 15:41

Jak nie ma lpg to logowac i patrzec czy przy gornym zakresie obrotow nie wypadaja zaplony, jak wypadaja to wtryskiwacz siada, swieca ma zla przerwe albo cewka nniedomaga.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 14 kwie 2019, 16:01

tylko koledze dość rzadko to się dzieje więc mało prawdopodobne jest to aby to podpatrzył
Tutaj bardziej trzeba wymieniać

MeWaPKP

Post autor: MeWaPKP » 14 kwie 2019, 21:54

No właśnie, jest to na tyle rzadkie, że ciężko to obserwować.

Do tego doszła paskudna praca (dziwne dźwięki na niskich obrotach) - chyba ma za niskie obroty.
Praca silnika 1
Praca silnika 2
Praca silnika 3
Podejrzewam, że jest to kwestia podciśnienia, silnik AHC, to na szczęście nie polift, ale i tak jest z tym zabawa. Działał ktoś kiedyś przy tym, widzę, że magistrala na górze (pająk sterowania podciśnieniem)

Obrazek


Wymieniłem cewkę na 8 cylindrze, zgodnie z błędem, widzę, że fajki są w stanie... no 20 letnim. Wymiana fajek po 90 PLN nowa, czy jednak wymiana wiązki i cewek na nowsze, od np. 2.0 TFSI?

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 15 kwie 2019, 10:27

Słuchajcie, VAG nie odpali nam checka jak zaplony wypadają ale w jakimś tam limicie. Czyli na vagu zobaczysz ze wypada, ale checka jeszcze ster na desce nie wywali.

Dlatego wlasnie trzeba siadac w auto, dobrze je obciążyć i jechać gdzieś pod jakąś górę i przykotłować na tym 3 biegu od zera do odcinki.

Wtedy może się pokazać 1,2 czy nawet 5 wypadniętych zaplonow na jednym cylindrze co przy jakichś innych warunkach może się zwiększyc do wyższych wartości na tyle ze checka odpali.

Tak czy siak logowanie wedlug mnie przy pelnym obciążeniu na wysokim biegu to klucz do wszystkiego, bez tego bym w ogole nie podchodzil do problemu.

Wymiana fajek obowiązkowa według mnie (Michał mi je załatwiał nie 90 za sztuke tylko chyba po 150 za komplet więc warto go zapytać o szczegóły), tak samo jak wymiana i ustawienie szczelin na świecach (to na początek). Potem dopiero jak by wypadało dalej to bym sie bawił w zamienianie wtryskiwaczy miejscami (i patrzył czy wypadanie nie przenosi sie na inny gar)
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

MeWaPKP

Post autor: MeWaPKP » 15 kwie 2019, 12:28

Bugalon pisze: Wymiana fajek obowiązkowa według mnie (Michał mi je załatwiał nie 90 za sztuke tylko chyba po 150 za komplet więc warto go zapytać o szczegóły), tak samo jak wymiana i ustawienie szczelin na świecach (to na początek). Potem dopiero jak by wypadało dalej to bym sie bawił w zamienianie wtryskiwaczy miejscami (i patrzył czy wypadanie nie przenosi sie na inny gar)
Michał Wruszak?

Wymiana szczelin na świecach? Nie rozumiem. :( wyjaśnisz?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 15 kwie 2019, 12:56

z biegiem czasu przerwa na swiecach się zwiększa bo elektrody się wypalają ale w twym wypadku bym zmienił je na nowe

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 16 kwie 2019, 11:54

Nie napisałem o "wymiana szczelin" :) Wymiana swiec i ustawienie szczelin ....

Chodzi o ustawienie odstępu pomiędzy elektrodami. Czasem jest tak ze wyjmujesz nową świecę z kartonika a on jest w transporcie "zbita" i przerwa jest za mala na przyklad. Trzeba świece dać nowe ale przed włożeniem ustawić szczelinomierzem odstęp pomiędzy elektrodami (około 0,7 mm powinno byc)
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 16 kwie 2019, 16:03

platyny mają większą przerwę niż 0,7

MeWaPKP

Post autor: MeWaPKP » 16 kwie 2019, 18:44

pepi pisze:z biegiem czasu przerwa na swiecach się zwiększa bo elektrody się wypalają ale w twym wypadku bym zmienił je na nowe
świece zmieniam z olejem, czyli co 8-10 kkm.
Teraz mają przelotu 5,5tys.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 16 kwie 2019, 21:33

na poważnie ????
moje w jednym aucie mają 200 tys
w audi pewnie podobnie ja nalatałem 80 tys a wcześniej to raczej nikt nie ruszał :>

MeWaPKP

Post autor: MeWaPKP » 17 kwie 2019, 08:59

pepi pisze:na poważnie?
Tak, na poważnie. Nie jest to duży wydatek, a lepiej pracuje. Nie zmienia to problemu, że dalej nie wiem, jak rozwiązać swój problem... :(

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 17 kwie 2019, 12:02

cewki moduły a dalej może być wtryskiwacz a jak nie to comp miesza bywało już tak nie raz jak woda się dostała

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl