części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 ALL ] Filtry (pyłkowe i powietrza)

Awatar użytkownika
JuniorPoznan
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 107
Rejestracja: 01 wrz 2010, 00:25
Lokalizacja: Poznań

[D2 ALL ] Filtry (pyłkowe i powietrza)

Post autor: JuniorPoznan » 12 sty 2011, 18:53

Panowie... wymiana filtrów... kabinowe 2x węglowe czy zwykłe ? i jakiej firmy... proponują mi valeo i nie wiem czy dobre... slyszalem, ze lepiej zalozyc zwykle papierowe niz weglowe to prawda ?

i jeszcze jedna sprawa... filt powietrza ? K&N ? co sadzicie o tej firmie i tym filtrze ?

Pozdr.
Ostatnio zmieniony 08 lip 2011, 15:59 przez JuniorPoznan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 12 sty 2011, 19:59

Teoretycznie weglowe filtry sa polecane do samoochodów z klimatyzacją. Pochłania on rownież wilgoć i nieprzyjemne zapachy. Zazwyczaj 2x drozszy i 2x szybciej nalezaloby go wymieniać. Natknalem się rowneż niedawno na dyskusje dotyczaca wyzszosci zwyklego filtru nad weglowkami, ale nie majace nic wspolnego z rzeczywistoscia pseudo argumenty do mnie nie przemawiaja. Co do firm - zazwyczaj stosuję MANNa (czy to powietrze, paliwo, czy kabinówki)
O filtrze K&N poczytasz na forum, bo temat był ten omawiany.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
JuniorPoznan
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 107
Rejestracja: 01 wrz 2010, 00:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: JuniorPoznan » 12 sty 2011, 20:22

no wlasnie nie moge tego znalezc... wiec stad ten post... czytalem wiele o tym ale na innych stronach www, wiele pozytywnych opini o filtrze powietrza k&N a chcialbym taka opinie uzyskac od uzytkownikow audi :) co do filtru kabinowego cena weglowego jest o wiele wyzsza niz zwyklego... hmm ktos ma jakies doswiadczenia ?

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 12 sty 2011, 20:27

Myślę, że filtr powietrza k&n to najlepszy wybór, bo nie trzeba wymieniać tylko czyścić i smarować :) a kabinowe można i zwykłe i węglowe. Podobno węglowe lepsze, ja mam obecnie zwykłe, ale teraz przy wymianie będę zmieniał już na węglowe :)
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 12 sty 2011, 21:45

kupiłem węglowe BOSCHa, wymieniłem nawet uszczelkę na wejściu do modułu do nagrzewnicy
i nic, dalej czuje się różne zapachy z zewnątrz

albo uszczelnienie samych filtrów daje ciała albo to wogóle jest do dupy
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
JuniorPoznan
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 107
Rejestracja: 01 wrz 2010, 00:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: JuniorPoznan » 12 sty 2011, 23:06

hmm mysle ze jednak weglowe niz papierowe... papierowe pewnie nabieraja szybciej wilgoci i innych takich, jednak co weglowe to weglowe... chyba :D:D:D

martab99
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 186
Rejestracja: 24 wrz 2009, 10:23
Lokalizacja: Kraków

Post autor: martab99 » 12 sty 2011, 23:07

Wymieniam te dwa filtry w masce na zwykłe papierowe MANN'a co przegląd, czyli 12-15 tys km. Wcześniej były założone węglowe- nie odczuwam żadnej różnicy.

Filtr powietrza tez zwykły MANN'a. Wkładki K&N to dość sprytne czary mary, absolutnie nie wpływające na nic poza samopoczuciem właściciela, jego portfelem oraz wiadomo, dodają z 10 km :mrgreen: W silnikach atmosferycznych i bez modyfikacji dolot jest zazwyczaj tak policzony, że więcej da pilnowanie czystości filtra niż tuningowe patenty, skąd inąd zdające egzamin silnikach doładowanych (szczególnie pomodzonych), gdzie kwestia zapotrzebowania na powietrze jest kluczowa

Podsumowując:
:arrow: filtry kabinowe: zwykłe papierowe,markowe, wymieniaj co przegląd
:arrow: filtr powietrza: zwykły papierowy, markowy
Marcin

4WD + 1WD

Awatar użytkownika
JuniorPoznan
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 107
Rejestracja: 01 wrz 2010, 00:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: JuniorPoznan » 12 sty 2011, 23:18

Kolego... zastanawiam sie nad tym K&N nie ze wzgledu na podnoszenie mocy, ale zeby tez sprawdzic jakie bedzie spalanie... bo filtr powietrza ma podobno na to tez jakis wplyw wiec jak mam cos wlozyc mysle ze zaryzykuje raz i wloze k&n... podnoszenie mocy czy tuningowanie, nie w moim stylu... wystarczajaco mam narazie pod maską ;)

martab99
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 186
Rejestracja: 24 wrz 2009, 10:23
Lokalizacja: Kraków

Post autor: martab99 » 12 sty 2011, 23:23

Gwarantuje Ci że czysty, markowy filtr w zupełności spełni swoje zadanie
Marcin

4WD + 1WD

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 12 sty 2011, 23:46

co do kabinowych lepszy zwykły niż nic - to oczywiste :-) oczywiście zawsze stosuje wyłącznie węglowe :-D
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 16 sty 2011, 20:59

nie wiem ile kosztują zwykłe kabinowe filtry, ale ja za dwie sztuki węglowe płaciłem niecałe 100zł dlatego uważam że warto dołożyć

odnośnie filtrów K&N, powiedz, jakiego rzędu różnicy w spalaniu się spodziewasz? osobiście uważam, że będzie to niezauważalne, przy takim dużym silniku wiele czynników ma wpływ na spalanie.

Sam jeżdżę z motorem 2,8 V6, niby styl mam ten sam a spalanie zawsze trochę się różni. Czasem człowiek chce trochę rozkręcić motor od tak, innym razem w korku się stanie dłuższym niż zazwyczaj i tak można wymieniać bez końca...

Jeżeli nawet przynosi on oszczędności to nie wierzę w to aby pokryły one koszt zakupu.

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 17 sty 2011, 23:53

sebos17 pisze:nie wiem ile kosztują zwykłe kabinowe filtry, ale ja za dwie sztuki węglowe płaciłem niecałe 100zł
coś bardzo bardzo tanio... Włoskie Aster ?

Awatar użytkownika
DoRuS
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 55
Rejestracja: 20 gru 2010, 02:58
Lokalizacja: Nowy Jork

Post autor: DoRuS » 18 sty 2011, 02:51

ok to teraz odpowiedzcie na pytanie... co by spowodowalo albo co ten filter k&n ma takiego w sobie ze niby ma dodac koni albo zmniejszyc zurzycie..?
lepiej te pieniadze wydajcie na cukierki dla dziecka albo kwiatki dla zony bedzie lepszy pozytek :evil:

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 18 sty 2011, 11:17

colln pisze: coś bardzo bardzo tanio... Włoskie Aster ?
jutro spojrzę w fakturę i napiszę

tomekzabrze
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 352
Rejestracja: 06 paź 2009, 15:08
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: tomekzabrze » 18 sty 2011, 17:44

DoRuS pisze:ok to teraz odpowiedzcie na pytanie... co by spowodowalo albo co ten filter k&n ma takiego w sobie ze niby ma dodac koni albo zmniejszyc zurzycie..?
lepiej te pieniadze wydajcie na cukierki dla dziecka albo kwiatki dla zony bedzie lepszy pozytek :evil:
np przeplwy powietrza............. zrob sobie test i zatkaj otwor powietrza :) da ci troche dfo myslenia ze to istotna sprawa.....

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl