części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 06 4.2TDI ] Likwidacja dpf

mariusz0990
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 22 paź 2014, 12:38
Lokalizacja: Gorzów

[D3 06 4.2TDI ] Likwidacja dpf

Post autor: mariusz0990 » 22 paź 2014, 12:51

Witam wszystkich. Posiadam a8 d3 4.2 TDI 326km 2007r i mam parę pytań. Samochodem jeździ moja żona po mieście. Wiadomo kobieta to nie daje mu w pędzel itp, sporadycznie ja wylecę na trasę . Ciągle tel od zony, ze to kontrolka się zapaliła to coś pika itp. W aucie już raz wypalałem dpf'a w warsztacie i po miesiącu po raz drugi się zapchał. Chce się go pozbyć. Ile jest w nim dpf'ow do wycięcia? Panowie załatwiłem już dwa dolne dpf'y ale widzę ze po obu stronach za turbinami siedzą jakieś "bombki" z sondami. To tez dpf? Je tez trzeba wyjąć i wypruć ? Po wszystkim mam podjechać do magika na skasowanie dpf w komputerze.
Ostatnio zmieniony 23 paź 2014, 12:21 przez mariusz0990, łącznie zmieniany 5 razy.

ernesto

Post autor: ernesto » 22 paź 2014, 13:19

[center]mariusz0990,

Proszę o poprawienie tytułu Swojego tematu zgodnie z regulaminem.
Podać tytuł i zastosować odpowiednie tagi wybierając je z zakładki obok napisu temat.[/center]

<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Popraw proszę tytuł tego wątku


Pozdrawiam ernesto.

mariusz0990
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 22 paź 2014, 12:38
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: mariusz0990 » 22 paź 2014, 15:51

Panowie pomozcie...wie ktos cos na ten temat ?

Gość

Post autor: Gość » 22 paź 2014, 16:00

W każdym ASO powinni CI powiedzieć ile i gdzie masz te DPFy a także w lepszym warsztatach co sie serwisem wydechów zajmują. Wywal ze środka te ustrojstwo po czym wstaw zpowrotem puszkę. Katalizatorów nie ruszaj.
Pamiętaj jeszcze o wykodowaniu dziadostwa z obu sterowników(ECU) a tym musi się zając już ktoś kumaty niekoniecznie za wiele tysięcy. Przeprogramowywanie kompów grozi ich posypaniem się.
Ingerencja jest spora ale ja bym sie jej podjął bo serwisowanie zafajdanych DPFów na pewno bedzie z czasem droższe.

mariusz0990
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 22 paź 2014, 12:38
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: mariusz0990 » 22 paź 2014, 16:14

Dzieki za info. Tylko nie wiem wlasnie co to jest...czy to sa za obiema turbinami katalizatory czy dpf...Wydaje mi sie ze gdyby to byl katalizator to nie byloby w nim sond tak jak to jest w przypadku dpf. Oba dpf'y spod spodu juz wybebeszylem sam w kanale bo to latwa robota...nie wiem co robic z tymi zza turbin. Elektryke zostawie kumatemu gosciowi.

Gość

Post autor: Gość » 22 paź 2014, 16:27

Zazwyczaj się powinno robic najpierw elektronikę bo beda cuda się działy. Pierwsze w kolejności sa katy potem DPFy. Szczegółow nie zdradzę bo nie przerabiałem tego w A8 lecz w Peugeocie 607. Tam kat i fap jest w jednej puszce ale pierwszy jest kat(mniejszy jak fap)

mariusz0990
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 22 paź 2014, 12:38
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: mariusz0990 » 22 paź 2014, 16:35

Rozumiem. Kurde ale tak na chlopski rozum to skoro dpfy byly zapchane to te za turbo tez powinny bo filtruja spaliny jako pierwsze. Co mylisz ?

Gość

Post autor: Gość » 22 paź 2014, 20:36

Niech się wypowie ktoś bardziej obeznany. Katalizator sie nie zapcha tak szybko natomiast w DPF sadza gromadzi sie bardzo szybko.
Wracając do wspomnianego peugeota to padł tam system dopalania (Mokry FAP) i widziałem że już w połowie fab był zapchany. A kolega zrobił ok 2tyś km w trasie. Nastepnych tylu by już nie zrobił.

mariusz0990
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 22 paź 2014, 12:38
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: mariusz0990 » 22 paź 2014, 21:28

Rozumiem...tylko gdzie sa Ci ludzie chyba wszyscy spia

Bartek87
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 231
Rejestracja: 09 lip 2012, 20:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Bartek87 » 23 paź 2014, 09:25

Jaki masz przebieg ? Ja u siebie od dłuższego czasu jeżdze tylko po mieście trasy do 10-15 i DPF sie nie odzywa

mariusz0990
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 22 paź 2014, 12:38
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: mariusz0990 » 23 paź 2014, 09:38

270tys przebieg 100% prawdziwy

Bartek87
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 231
Rejestracja: 09 lip 2012, 20:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Bartek87 » 23 paź 2014, 10:18

Mozesz jeszcze sprobowac wypalania z czyszczeniem chemicznym. U mnie rok temu zapalila sie kontrolka dpf, auto w tryb serwisowy przeszlo. Na drugi dzień przegonilem z butem w podlodze auto po S3 do Gorzowa Wlkp. w tą i z powrotem i od tego czasu na szczescie spokój

mariusz0990
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 22 paź 2014, 12:38
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: mariusz0990 » 23 paź 2014, 11:59

Wypalenie przez danie w palnik juz odpada bo juz wycialem dolne dpfy

wafelo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 124
Rejestracja: 13 lut 2012, 11:33
Lokalizacja: Kielce

Post autor: wafelo » 15 cze 2019, 20:04

Witam,
czy po usunięciu dpf samochód kopci ?
Czy sprawdzałeś z ciekawości analizatorem spaliny?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl