części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 00 4.2PB/LPG ] Tylne zaciski - co jest nie tak

Wszystko dotyczące układu hamulcowego.
Awatar użytkownika
Druss
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 530
Rejestracja: 19 sie 2011, 13:54
Lokalizacja: Grodzisk Maz

[D2 00 4.2PB/LPG ] Tylne zaciski - co jest nie tak

Post autor: Druss » 08 lip 2019, 20:33

Siema.
Od jakiego czasu walczę z tylnym prawym zaciskiem. Na początku roku zauważyłem że nierównomiernie ścina mi klocki na tylnej osi. Prawy zacisk zjechał całe klocki, lewy nie.
Z kumplem najprostsza diagnoza - regeneracja. No to bach, kupione wszystkie uszczelki i nowy tloczek.
Pierwsze 3 uszczelki tłoczka przycieliśmy i ciekło z niego. Za czwartym udało się. Ciężko wchodziło ale wszedł cały. Założyliśmy klocki i koniec kilku dniowej walki.

Znów zauważyłem że mocno wcięło klocki (minelo moze z 4 miechy ) chciałem dziś zmienić sam klocki i znów tloczek stoi. Korzystałem z prasek, nawet tel z lewym gwintem - skręciłem minimalnie i dupa.
WTF !! Co może być nie tak że mam taki problem ?!
Co teraz ??
wymiana zacisku mnie czeka czy co ??

Recę i cycki opadają...
<bezradny>

PAlllUCH
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 106
Rejestracja: 26 cze 2010, 11:21
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: PAlllUCH » 08 lip 2019, 20:48

Hej. Przerabiałem temat.
U mnie Regeneracja zacisków pomogła ale nie za pierwszym razem he. Tzn tłoczki muszą chodzić delikatnie, ja jestem w stanie wyjąć tłoczki praktycznie "ręką" bez żadnych kluczy itp. Spr wyciągnąć jeszcze raz tłoczki z zacisków i wyczyść bardzo dokładnie miejsce uszczelnienia tłoczka, u mnie tam leżał problem.

Obrazek

Chodzi mi o ten uszczelniacz i to co jest pod nim.
Tłoczek musi wchodzić i wychodzić płynnie i lekko.

(Skoro jak sam napisałeś załatwiłeś 3 uszczelki i za 4 razem jakoś fuksem , na siłę się udało to na bank tu leży problem :P )

VAGowner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 607
Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: VAGowner » 09 lip 2019, 00:08

Za nierównomierne zużywanie klocków może być również odpowiedzialne zużycie prowadnic
Obrazek
Przykład montażu tutaj chociaż zewnętrzną uszczelkę montuję inaczej niż Chris

Awatar użytkownika
Beretti
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 305
Rejestracja: 28 maja 2016, 21:45
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Tylne zaciski - co jest nie tak

Post autor: Beretti » 09 lip 2019, 16:40

Druss pisze:Siema.
Od jakiego czasu walczę z tylnym prawym zaciskiem. Na początku roku zauważyłem że nierównomiernie ścina mi klocki na tylnej osi. Prawy zacisk zjechał całe klocki, lewy nie.
Z kumplem najprostsza diagnoza - regeneracja. No to bach, kupione wszystkie uszczelki i nowy tloczek.
Pierwsze 3 uszczelki tłoczka przycieliśmy i ciekło z niego. Za czwartym udało się. Ciężko wchodziło ale wszedł cały. Założyliśmy klocki i koniec kilku dniowej walki.Znów zauważyłem że mocno wcięło klocki (minelo moze z 4 miechy ) chciałem dziś zmienić sam klocki i znów tloczek stoi. Korzystałem z prasek, nawet tel z lewym gwintem - skręciłem minimalnie i dupa.
WTF !! Co może być nie tak że mam taki problem ?!
Co teraz ??
wymiana zacisku mnie czeka czy co ??
Recę i cycki opadają...
<bezradny>
Miałem tak samo 3.3 TDI 2001 . z jednej strony prawie nowe z drugiej już blach została .
2 razy zakładałem reperatuki , i było OK nie ciekło niby brało z 2 stron brało tak samo nie ściągało .... jak się okazuje te tłoczki jakoś ,,puchną ,, w zacisku i to jest problem .
Wysłałem na regenerację najpierw przód , poźniej tył i jestem bardzo zadowolony <brawo>
<brawo> zobacz mój wątek tu : https://www.a8team.pl/a8-d2-01-33-tdi-r ... t26755.htm i polecam ich z całej mocy bo Panowie wiedza co robią !!!
Szkoda Twojego zdrowia i czasu <bezradny>
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Druss
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 530
Rejestracja: 19 sie 2011, 13:54
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Post autor: Druss » 10 lip 2019, 11:12

Hej.
Niestety musiałem oddać auto do najbliższego mechanika...
Jak robił prawą stronę to powiedział że tutaj też uszczelka była przycięta ( a nie ciekło nic ), wymienił wszystkie uszczelki i założył klocki.
Zrobił też tak z lewej strony.
Mam nadzieję że teraz będzie wszystko ok. Będę obserwował to.

Wziął za to 300 zł <bezradny>

Ehhh :(

Awatar użytkownika
Beretti
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 305
Rejestracja: 28 maja 2016, 21:45
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: Beretti » 10 lip 2019, 12:27

Druss pisze:Hej.
Niestety musiałem oddać auto do najbliższego mechanika...
Jak robił prawą stronę to powiedział że tutaj też uszczelka była przycięta ( a nie ciekło nic ), wymienił wszystkie uszczelki i założył klocki.
Zrobił też tak z lewej strony.
Mam nadzieję że teraz będzie wszystko ok. Będę obserwował to.
Wziął za to 300 zł <bezradny>
Ehhh :(
Niestety będę pesymistą i myślę że nic to nie da , wydane pieniądze w błoto .... <bezradny> <bezradny> <bezradny> .

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 10 lip 2019, 13:33

Beretti pisze:wydane pieniądze w błoto ....
A jak wyślesz do regeneracji to oni tam niby jakieś cuda robią inne? Pomijam piękny lakier czy może nawet ocynk.
Kot też jest Quattro

Awatar użytkownika
Druss
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 530
Rejestracja: 19 sie 2011, 13:54
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Post autor: Druss » 10 lip 2019, 16:05

To wrócę z reklamacją :)

Ukaniu - widzę że Ty też WGM :)

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 660
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 10 lip 2019, 23:16

Jeśli masz aluminiowy zacisk to niestety jest to częsta przypadłość. Korpus puchnie głównie pod uszczelką przeciwpyłową (rzadziej oringiem). Jak spuchnie to wypycha gumę a ona zaczyna blokować tłoczek. Jedyny sposób w domowych warunkach to dremel z tarczą tnącą i oczyszczenie rowka dla uszczelki a przy montażu nie żałowanie pasty. To samo zjawisko jest w D3 na łączeniu silnika z zaciskiem - puchnie zacisk i pęka obudowa silnika.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl