Witam
Od jakiegoś czasu staram się u ojca wyregulować instalację prins. Główny problem to podczas przełączania na zimny lubi zgasnąć:/ Ustawiłem rmp_min na 1200obr ale to nie rozwiązanie problemu. Double MiX nie pomagał ustawiony nawet na 35%. Reduktor po postoju trzyma ciśnienie. Najmniejsze jakie zauważyłem po całej nocy było 2.05
Skierowałem się więc ku regulacji parametru RC_inj i OFF_inj.
Podczas jazdy z vagiem zauważyłem że aby uzyskać korekty sonda lamb podczas przyspieszania w skali ,,-25"!!![przy większych ustawieniach RC krótkoterminowe wskakują na -25 i nic się nie zmienia] parametr RC_INJ musiałem ustawić na 102. Dziwi mnie to bo w większości kart regulacyjnych jest to 115-130.
Jak to wygląda w waszych Prinsach?
Samochód to A8 D2 3.7 AQG 260km. Reduktor oczywiście wyczyszczony i złożony na ori zestawie naprawczym. Ustawiony jest na 2.2bara. Wtryskiwacze Keihin żółte również wyczyszczone w wanience ultradźwiękowej i nie wskazują oznak zużycia.
Wiem że Prins to trochę zacofana instalacja, ale chyba da się to wyregulować aby chodziło jak należy.
![]() |
![]() |
![]() |
[D2 00 3.7PB/LPG ] Parametry Prins
Prins jest ogólnie słabo wyposażony w jakiekolwiek dodatkowe ustawienia, ale w sumie rzadko miałem styczną z tą instalacją.
Problemem może być brak ustawienia wcześniejszego otwarcia zaworów gazowych ...tak np. 5 do 10 sekund przed przełączeniem.
Poza tym, o ile dobrze pamiętam to w Prinsie ciśnienie robocze gazu powinno wynosić ca. 2,5 bara ...a może to było coś innego?
Problemem może być brak ustawienia wcześniejszego otwarcia zaworów gazowych ...tak np. 5 do 10 sekund przed przełączeniem.
Poza tym, o ile dobrze pamiętam to w Prinsie ciśnienie robocze gazu powinno wynosić ca. 2,5 bara ...a może to było coś innego?

Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez danishow, łącznie zmieniany 1 raz.
No właśnie nie wiem jak z tym ciśnieniem. Prins zaleca ciśnienie 2.2 i przy takim ciśnieniu parametr LPG_cor oscyluje w granicy 0. Na elektrodzie znalazłem temat o ciśnieniu zalecanym również 2.2 a dla mniejszych pojemności można ustawić 2.0.
Nie wiem czy w drugą stronę działa to podobnie. Większe pojemności=większe ciśnienie.
Chciałem zobaczyć czy ktoś ma podobna instalacje i na jakich parametrach jeździ bo już wymiękam.
A nie wiem czy da radę zmienić w tej instalacji komputer na np. QBOX bez kapitalnego przerabiania wszystkiego i pozostawieniu wtryskiwaczy oraz reduktora.
Stare Keihiny ojca w porównaniu do moich prawie nowych Hana to niebo a ziemia. Hana chodzą jak traktor przy nich.
Nie wiem czy w drugą stronę działa to podobnie. Większe pojemności=większe ciśnienie.
Chciałem zobaczyć czy ktoś ma podobna instalacje i na jakich parametrach jeździ bo już wymiękam.
A nie wiem czy da radę zmienić w tej instalacji komputer na np. QBOX bez kapitalnego przerabiania wszystkiego i pozostawieniu wtryskiwaczy oraz reduktora.
Stare Keihiny ojca w porównaniu do moich prawie nowych Hana to niebo a ziemia. Hana chodzą jak traktor przy nich.
Wtryskiwacze, reduktor, węże wodne i gazowe mogą oczywiście zostać, wymienić należy całą elektrykękozi135 pisze:A nie wiem czy da radę zmienić w tej instalacji komputer na np. QBOX bez kapitalnego przerabiania wszystkiego i pozostawieniu wtryskiwaczy oraz reduktora.
(sterownik, wiązka elektryczna, MAP sensor i przełącznik w środku).
Ja mam prinsa na tych samych wtryskach i u mnie parametry są takie
psys-2.2bar
RC_INJ-96%
OFF_inj-0
Double MiX-0
Doświadczalnie takie dobrałem i na razie jest okk
korekty lambda-długoterminowe +/- 2.5%
krótkie cały czas oscylują przy normalnej jeździe
U mnie zmianę czuć tylko na jałowych obrotach jeśli nagrzewa się od 0, przygaśnie delikatnie na 2s gdzieś.
Będę testował teraz system właśnie otwierania wcześniej elektrozaworów tylko brak czasu pociągnać kable - mam zewnętrzny przekaźnik który po przekręceniu stacyjki załączy mi elektrozawory na zadany czas i się rozłączy do następnego włączenia zasilania .
Jak już się przełączy na gaz to nie powinno już być wtedy skoku ciśnienia w reduktorze .
psys-2.2bar
RC_INJ-96%
OFF_inj-0
Double MiX-0
Doświadczalnie takie dobrałem i na razie jest okk
korekty lambda-długoterminowe +/- 2.5%
krótkie cały czas oscylują przy normalnej jeździe
U mnie zmianę czuć tylko na jałowych obrotach jeśli nagrzewa się od 0, przygaśnie delikatnie na 2s gdzieś.
Będę testował teraz system właśnie otwierania wcześniej elektrozaworów tylko brak czasu pociągnać kable - mam zewnętrzny przekaźnik który po przekręceniu stacyjki załączy mi elektrozawory na zadany czas i się rozłączy do następnego włączenia zasilania .
Jak już się przełączy na gaz to nie powinno już być wtedy skoku ciśnienia w reduktorze .
O to spróbuje zejść z RC poniżej 100. I chyba jestem dobrze doinformowany. Im Mniejszy ten parametr tym bogatsza mieszkanka LPG.
Jakoś miałem przekonanie, że 100 to max i nawet nie próbowałem mniej:P
Na sondach podczas jazdy mam w miarę normalnie jednak podczas przyspieszania brakuje czasami skali. Wskazuje -25 to mieszanka jest zbyt uboga jeśli dobrze rozumiem.
Starałem się postępować według instrukcji z elektrody. Parametry OFF i double mix na 0 a potem stroić pod obciążeniem RC ale potem korygując jałowe obroty OFFem miałem wrażenie, że to wszystko się mieszało i kalibracja nie była udana.
Po dłuższych trasach zdarzały się błędy za bogatej mieszanki. Oraz samochód z rana na PB robił wrażenie zamulonego.
Jakoś miałem przekonanie, że 100 to max i nawet nie próbowałem mniej:P
Na sondach podczas jazdy mam w miarę normalnie jednak podczas przyspieszania brakuje czasami skali. Wskazuje -25 to mieszanka jest zbyt uboga jeśli dobrze rozumiem.
Starałem się postępować według instrukcji z elektrody. Parametry OFF i double mix na 0 a potem stroić pod obciążeniem RC ale potem korygując jałowe obroty OFFem miałem wrażenie, że to wszystko się mieszało i kalibracja nie była udana.
Po dłuższych trasach zdarzały się błędy za bogatej mieszanki. Oraz samochód z rana na PB robił wrażenie zamulonego.
To co pokazują ci korekty sondy -25 to mieszanka za bogata .ECU benzynowe nie ma już zakresu regulacji chociaż i tak lepiej że jest za dużo niż za ubogo . Podaj jakie masz korekty długoterminowe Kanał 010
Rc_inj
Procentowe dopasowanie czasu wtrysku gazu w stosunku do benzyny
Najprościej to tak
115=115%
Wtrysk Gazu = 115 % czasu Wtrysku Benzyny
Mniejsze od 100- czas wtrysku gazu krótszy niż benzyny
Równy 100- identyczny czas wtrysku i gazu benzyny
Większy od 100- czas wtrysku gazu dłuższy niż benzyny
Sterownik prinsa bazuje na tym plus korekcję ciśnienia i temperatury gazu . Które przy dobrze ustawionym ciśnieniu powinieneś mieć na 0.
U ciebie są już pewnie totalnie rozjechane mapy i musialbys stroić od nowa .
Odłącz akumulator i wyzeruj korekty w ECU benzynowym
Później musisz stroic w czasie jazdy ustaw sobie na tempomacie jakieś 110km/h i wtedy dostrajaj RC inj . Musisz tak go skorygować żeby zmiana z LPG/pb pb/LPG nie powodowała zmiany czasu wtrysku który jest w ECU benzynowym .
Ja stroiłem 2 tyg jeżdżąc do pracy żeby uzyskać jak najniższe korekty długoterminowe .
Jeśli ECU w twoim silniku ustawia adaptacje tak samo jak w abz to co jakieś 10-15 km normalnej jazdy wprowadza korektę adaptacji długoterminowych na podstawie krótkich . Sama korekta trwa około 1m.
Rc_inj
Procentowe dopasowanie czasu wtrysku gazu w stosunku do benzyny
Najprościej to tak
115=115%
Wtrysk Gazu = 115 % czasu Wtrysku Benzyny
Mniejsze od 100- czas wtrysku gazu krótszy niż benzyny
Równy 100- identyczny czas wtrysku i gazu benzyny
Większy od 100- czas wtrysku gazu dłuższy niż benzyny
Sterownik prinsa bazuje na tym plus korekcję ciśnienia i temperatury gazu . Które przy dobrze ustawionym ciśnieniu powinieneś mieć na 0.
U ciebie są już pewnie totalnie rozjechane mapy i musialbys stroić od nowa .
Odłącz akumulator i wyzeruj korekty w ECU benzynowym
Później musisz stroic w czasie jazdy ustaw sobie na tempomacie jakieś 110km/h i wtedy dostrajaj RC inj . Musisz tak go skorygować żeby zmiana z LPG/pb pb/LPG nie powodowała zmiany czasu wtrysku który jest w ECU benzynowym .
Ja stroiłem 2 tyg jeżdżąc do pracy żeby uzyskać jak najniższe korekty długoterminowe .
Jeśli ECU w twoim silniku ustawia adaptacje tak samo jak w abz to co jakieś 10-15 km normalnej jazdy wprowadza korektę adaptacji długoterminowych na podstawie krótkich . Sama korekta trwa około 1m.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
BRC też piszczy, i zmusza to przełączenie na PB mimo, że na niej auto jedzie. Po zatankowaniu LPG już nie .Marcin2013 pisze:Panowie trochę odkopię z inne beczki, czy w Prins jest możliwość ustawienia żeby po braku LPG nie piszczało cały czas ? czasami mam tak że jak braknie LPG to przełączam centralkę na PB żeby nie piszczało i po zatankowaniu LPG zdarza mi się zapomnieć załączyć LPG