[S8 D2 02 LPG] Problem z za bogata mieszanką
Ja na twoim miejscu bym sprawdził lewiznę , u mnie uszczelki kolektora ssącego rozpadały się w rękach i ciągnęło przy śrubach lewe.
Objawy = drgania delikatne na wolnych , błąd za bogatej mieszanki , i rozjazd między bankami
Błąd też raz się pokazywał a nie raz i przez kilkaset kilometrów go nie było, rok tak jeździłem i skończyło się na wypalonej uszczelce pod głowice razem z blokiem.
Objawy = drgania delikatne na wolnych , błąd za bogatej mieszanki , i rozjazd między bankami
Błąd też raz się pokazywał a nie raz i przez kilkaset kilometrów go nie było, rok tak jeździłem i skończyło się na wypalonej uszczelce pod głowice razem z blokiem.
To tak, polatałem na samej benzynie i nie ma checka. Normalnie po mieście jak jeżdżę to cyklicznie po skasowaniu błędu 30km i wyskakuje za bogata mieszanka. Zrobiłem ponad 100km i żadnych błędów, przełączyłem na LPG zobaczymy czy błąd się pojawi, jak tak to ewidentnie wina będzie po stronie instalacji.
A to już po spocie hahahaha
[ Dodano: 2019-08-01, 23:01 ]
To tak podsumowując, na benzynie nie pojawia się check. Na lpg pojawił się standardowo po 40 km. Na analizatorze spalin na lpg i pb skład mieszanki wzorowy. Auto w trasie spala przy spokojnej jeździe 140-160km/h 16,8l przy dynamicznej 180-240km/h 19l. Nic nie szarpie, żadnych problemów z mocą czyt zapierdala jak trzeba Instalacja gazowa zamontowana 20 tyś temu Optima (wtryski baraccuda, reduktor romano itp). Przy montażu gazu nowe świece + nowe cewki NGK. Nieszczelności w dolocie nie znalazłem, błędy jakie cały czas wywala to za bogata mieszanka bank 1 i 2.
Z instalacją jeden feler jaki zauważyłem to to że gość co zakładał ją, zamontował reduktor za mały bo do 300km. W sumie lata dobrze ale jak jest zimno, zima przy małej ilosci gazu w zbiorniku przyspieszając z gazem w podłodze potrafi się przełączyć na pb.
Ale bede wywalał ten reduktor i zakładał duży do 450km i będzie spokój.
Ciekawi mnie że wywala błąd bogatej mieszanki a analizator spalin pokazuje spalizy książkowe tak na pb jak na lpg.
To chyba tyle
[ Dodano: 2019-08-01, 23:01 ]
To tak podsumowując, na benzynie nie pojawia się check. Na lpg pojawił się standardowo po 40 km. Na analizatorze spalin na lpg i pb skład mieszanki wzorowy. Auto w trasie spala przy spokojnej jeździe 140-160km/h 16,8l przy dynamicznej 180-240km/h 19l. Nic nie szarpie, żadnych problemów z mocą czyt zapierdala jak trzeba Instalacja gazowa zamontowana 20 tyś temu Optima (wtryski baraccuda, reduktor romano itp). Przy montażu gazu nowe świece + nowe cewki NGK. Nieszczelności w dolocie nie znalazłem, błędy jakie cały czas wywala to za bogata mieszanka bank 1 i 2.
Z instalacją jeden feler jaki zauważyłem to to że gość co zakładał ją, zamontował reduktor za mały bo do 300km. W sumie lata dobrze ale jak jest zimno, zima przy małej ilosci gazu w zbiorniku przyspieszając z gazem w podłodze potrafi się przełączyć na pb.
Ale bede wywalał ten reduktor i zakładał duży do 450km i będzie spokój.
Ciekawi mnie że wywala błąd bogatej mieszanki a analizator spalin pokazuje spalizy książkowe tak na pb jak na lpg.
To chyba tyle
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Robiłeś Konrad diagnostykę sterownika LPG czy tam nie ma zapisanych błędów ?
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
Pytanie jeszcze, jakie wartości powinny wykazywać sprawne sondy w blokach pomiarowych. Jutro sprawdzę...
[ Dodano: 2019-08-01, 23:11 ]
[ Dodano: 2019-08-01, 23:11 ]
Byłem u Kolegi "Gazownika" on stwierdził że są różnice w czasie wtrysków a reszta niby ok.michalwruszak pisze:Robiłeś Konrad diagnostykę sterownika LPG czy tam nie ma zapisanych błędów ?