części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 01 3.7PB ] Sprężyny przód - dobór zamienników

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

[D2 01 3.7PB ] Sprężyny przód - dobór zamienników

Post autor: krisker » 27 cze 2019, 20:53

Cześć. Padła mi sprężyna z przodu i mam problem z doborem zamienników. Jak szukam po aucie w katalogach sklepów internetowych to wychodzi m.in Sachs 998 436. Jak szukam według numeru OE, który ustaliłem w ETCE po VINIE (4D0411105DE), to ww. Sachs już nie pasuje, a pojawia się Kayaba RH1800, przy której jednak nie ma mojego 3.7 AKC.

Zapewne fizycznie pasować będzie jedna i druga, ale nie chciałbym sterczącego przodu.

Zmieniał ktoś już sprężyny w 3.7 40V?


EDIT: Wziąłem Sachsy 998436. Jak założę, to dam znać, czy dużo za wysoko.

EDIT2: Razem z nowymi amorami Sachs 316997 i sprężynami Sachs 998436 przód stoi w miarę równo. Jeszcze się trochę poukłada i będzie tak, jak trzeba. Mam zawias 1BM i kategorię masy 0JK.

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 11 sie 2019, 18:32

Za to ja szukam do tyłu

1BM OYU i ciężko mi cokolwiek znaleźć <bezradny>

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 12 sie 2019, 07:24

Ale z czym masz problem? Za nisko? Za wysoko?

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 12 sie 2019, 08:08

krisker pisze:Ale z czym masz problem? Za nisko? Za wysoko?
siada jak trochę bagaży się dorzuci .

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 12 sie 2019, 09:06

Masz LPG. Wiele z tym nie zrobisz i chyba łatwiej podkładkę do sprężyny dorobić zgodnie ze znalezionym gdzieś (chyba na tym forum) rysunkiem. Sam tego (jeszcze) nie robiłem, bo póki co mam podkładkę gumową, ale docelowo muszę zrobić z alu.

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 12 sie 2019, 09:11

sprężyny mam od nowości i podejrzewam, że to one są przyczyną. Ale nie mogę nic znaleźć w zamienniku.
Wcześniej nie miałem z tym problemu, więc to nie lpg ;)

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 12 sie 2019, 09:25

Według podanych przez Ciebie danych powinien być numer oe 4d0511115ag, który krosuje się na Kayabę RH5178 lub Lesjofors 4204250. Z dostępnością nie powinno być problemu. Sądzę jednak, że nawet jeśli się nieco zadek uniesie, to nie na tyle, żeby była wyraźna poprawa. Same amory też mogą lekko podnieść zawias. A jeśli nie pomoże ani jedno ani drugie, to zostaje podkładka.

Edit: masz modelowo 2001, czy 2002? Bo jeśli to drugie, to faktycznie OE = 4d0511115be i wtedy zamienników brak. Mimo wszystko skorzystałbym wtedy z powyższych numerów. Nie powinno być większych zmian w budowie i nośności.

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 12 sie 2019, 11:08

krisker pisze:masz modelowo 2001, czy 2002?
produkcja 2001 pierwszy kwartał

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 12 sie 2019, 11:25

To raczej model 2001, czyli 4d0511115ag i podane zamienniki. Daj jeszcze VIN tutaj lub na PRV.

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 12 sie 2019, 12:46

Pomógł +1 ;)

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 16 sie 2019, 10:55

ponoc najmocniejse i najbardziej unoszace sprezyny to sprezyny od 3,3 tdi maja tez najwyzsza cenę info zasiegnalem od osoby handlujacej czesciami do d2
bądź sobą, wariatów też lubią

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 16 sie 2019, 21:37

ta ja mam z mercedsa i problemu z tyłem nie mam :P

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 17 sie 2019, 00:06

pepi pisze:ta ja mam z mercedsa i problemu z tyłem nie mam :P
??

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 17 sie 2019, 21:04

dla mnie oczywiste jest że jak w niemcowni robili a8 to raczej nikt nie projektował auta że ktoś tam wali butle lpg
prawda jest taka że fabryczne sprężyny są do pupy nawet te od haka z 3 kropkami zielonymi .
Butla stale obciąża auto i jak jest w kole to tym bardziej walec miedzy kielichami mniej .
Więc nauczony że fabryczne sprężyny w takim wypadku są za słabe poszukałem podobnych fizycznie chyba są nawet o dwa milimetry grubsze i były za długie to sobie dopasowałem według uznania
mam z ml a :P

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 17 sie 2019, 21:15

pepi pisze:są do pupy nawet te od haka z 3 kropkami zielonymi
u mnie jest hak fabryczny więc też mam te najmocniejsze

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl