![]() |
![]() |
[D3 04 4.2MPI/LPG ] problem z cewkami napinaczy
-
- Forum Audi A8
- Posty: 31
- Rejestracja: 29 maja 2019, 11:58
- Lokalizacja: Stargard
[D3 04 4.2MPI/LPG ] problem z cewkami napinaczy
Witam kolegów i koleżanki, wiem że były podobne tematy ale z nich nic konkretnego nie było, mam problem z napinaczami rozrządu a tak dokładniej z cewkami błędy jakie mi wyskakują to:
17943 - Camshaft Timing Adj. Bank2 (N208): Short to Ground
P1535 - 002 - Lower Limit Exceeded
17935 - Camshaft Timing Adj. Bank1 (N205): Short to Ground
P1527 - 002 - Lower Limit Exceeded
i tak, sprawdziłem na wtyczkach przejście i nie było, czyli chyba ok, sprawdziłem na cewkach przejście i tam było i nie wiem czy to tak ma być, sprawdziłem zasilanie na wtyczkach i było 4v i nie wiem czy tak ma być czy powinno być 12v, w blokach rozrządu pokazuje wiadomo "system not ok". a na ustawieniu rozrządu wartości mi falują to znaczy od -8kw do -1kw na jednym i drugim banku, i tak w koło dopóki sie nie rozgrzeje, i teraz pytanie czy to możliwe aby obydwie cewki padły tak od razu czy porostu gdzieś jest zwarcie, ale pamiętajcie że na wtyczkach przejścia nie ma, zastanawiałem sie czy to też rozrząd sie nie przestawił, tego najbardziej sie obawiam, chociaż jest świeży, a nawet jak by to czy to powodowało by takie błędy. Pomóżcie bo nie wiem gdzie szukać przyczyny, czy w elektryce, rozrządzie a może to cewki. Dziękuje i pozdrawiam
teraz tak pomyślałem, a może odciąć przewód masowy idący do wtyczki i dać osobną masę, co wy na to, może to pomoże, tylko nie wiem czy nic nie zepsuje.
17943 - Camshaft Timing Adj. Bank2 (N208): Short to Ground
P1535 - 002 - Lower Limit Exceeded
17935 - Camshaft Timing Adj. Bank1 (N205): Short to Ground
P1527 - 002 - Lower Limit Exceeded
i tak, sprawdziłem na wtyczkach przejście i nie było, czyli chyba ok, sprawdziłem na cewkach przejście i tam było i nie wiem czy to tak ma być, sprawdziłem zasilanie na wtyczkach i było 4v i nie wiem czy tak ma być czy powinno być 12v, w blokach rozrządu pokazuje wiadomo "system not ok". a na ustawieniu rozrządu wartości mi falują to znaczy od -8kw do -1kw na jednym i drugim banku, i tak w koło dopóki sie nie rozgrzeje, i teraz pytanie czy to możliwe aby obydwie cewki padły tak od razu czy porostu gdzieś jest zwarcie, ale pamiętajcie że na wtyczkach przejścia nie ma, zastanawiałem sie czy to też rozrząd sie nie przestawił, tego najbardziej sie obawiam, chociaż jest świeży, a nawet jak by to czy to powodowało by takie błędy. Pomóżcie bo nie wiem gdzie szukać przyczyny, czy w elektryce, rozrządzie a może to cewki. Dziękuje i pozdrawiam
teraz tak pomyślałem, a może odciąć przewód masowy idący do wtyczki i dać osobną masę, co wy na to, może to pomoże, tylko nie wiem czy nic nie zepsuje.
Ostatnio zmieniony 20 sie 2019, 15:38 przez Kolczyk2100, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 31
- Rejestracja: 29 maja 2019, 11:58
- Lokalizacja: Stargard
czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć gdzie idzie wiązka od tych cewek, i czy tam powinni być 12v czy nie, czy mógłby to dla mnie sprawdzić. dzieki
[ Dodano: 2019-08-21, 13:40 ]
z tego co wyczytałem nastawniki (cewki) sterowane są masą, czy ktoś wie jakie piny sprawdzić w ecu bo nie moge dojść. opór na cewkach jest 15 ohm więc ok, ale prąd jaki idzie na cewke jest 4v a powinno oscylować między 5v-12v, jak dam mase z silnika to nadal jest 4v ,pomoże ktoś i mógłby sprawdzić w swoim aucie czy tak powinno być czy nie, bo rozebrałem wiązkę i nic tam nie ma nie widzie nigdzie przerwanych czy ułamanych przewodów a stało sie to nagle, może ecu padło ale autko odpala i lata. pomóżcie, czy możę rozrząd sie przestawił czy tam przeskoczył o jeden ząbek ale czy w tedy autko by odpaliło, w kanale 93 mam -8 ale tak już było wcześniej i oscyluje do -1 więc nie wiem w czy jest problem.
[ Dodano: 2019-08-21, 13:40 ]
z tego co wyczytałem nastawniki (cewki) sterowane są masą, czy ktoś wie jakie piny sprawdzić w ecu bo nie moge dojść. opór na cewkach jest 15 ohm więc ok, ale prąd jaki idzie na cewke jest 4v a powinno oscylować między 5v-12v, jak dam mase z silnika to nadal jest 4v ,pomoże ktoś i mógłby sprawdzić w swoim aucie czy tak powinno być czy nie, bo rozebrałem wiązkę i nic tam nie ma nie widzie nigdzie przerwanych czy ułamanych przewodów a stało sie to nagle, może ecu padło ale autko odpala i lata. pomóżcie, czy możę rozrząd sie przestawił czy tam przeskoczył o jeden ząbek ale czy w tedy autko by odpaliło, w kanale 93 mam -8 ale tak już było wcześniej i oscyluje do -1 więc nie wiem w czy jest problem.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 31
- Rejestracja: 29 maja 2019, 11:58
- Lokalizacja: Stargard
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
-
- Forum Audi A8
- Posty: 31
- Rejestracja: 29 maja 2019, 11:58
- Lokalizacja: Stargard
dziękuję, naprawdę przydatna rzecz, jutro będę walczył, dzięki wielkie za pomocMarcin2013 pisze:Zobacz to może coś wniesie do tematu,tylko że to od BDV do BFM nie mogę znaleźć:

[ Dodano: 2019-08-23, 00:17 ]
witam, na początku podziękowania dla Marcin2013 za instrukcje bardzo mi pomogła i dla karol208 za schemat, a wiec tak nie poradziłem sobie


-
- Forum Audi A8
- Posty: 31
- Rejestracja: 29 maja 2019, 11:58
- Lokalizacja: Stargard
troszke nie wiem o którą ci chodzi poduszkę, jesli tą z przodu silnika to ona nie ma żadnej kostki, jak byś mógł troszkę jaśniej " altku" bo nie wiem o co ci chodziło , dzieki za zainteresowanie.marekp750 pisze:Zasilanie z bezpiecznika: SC8 10A idzie do trzech zaworów.
1. cewka nastawnika 1
2. cewka nastawnika 2
3. cewka w poduszce przedniej silnika (tej od obrotu silnika).
Na dole przy altku posprawdzaj czy wiązka do poduchy nie ma zwarcia, czy sama poduszka
nie robi zwarcia.
[ Dodano: 2019-08-23, 10:18 ]
miałeś racje, przez przypadek jak robiłem rozrusznik to przycisnąłem belka kabel od prawej poduszki z przodu, odciąłem kabel i wszystko wróciło do normy, a przewodem sie narazie nie przejmuje bo mam uszkodze wejście w poduszce. Chciałbym wam wszystkim podziękować samochód juz nie wywala błędu, dziękuje wam naprawdę za pomocmarekp750 pisze:Zasilanie z bezpiecznika: SC8 10A idzie do trzech zaworów.
1. cewka nastawnika 1
2. cewka nastawnika 2
3. cewka w poduszce przedniej silnika (tej od obrotu silnika).
Na dole przy altku posprawdzaj czy wiązka do poduchy nie ma zwarcia, czy sama poduszka
nie robi zwarcia.



- karol208
- Super Klubowicz
- Posty: 1085
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1994
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Były poduszki w początkowym okresie produkcyjnym z czujnikiem pozniej zrezygnowano chyba z tegoKolczyk2100 pisze: troszke nie wiem o którą ci chodzi poduszkę, jesli tą z przodu silnika to ona nie ma żadnej kostki, jak byś mógł troszkę jaśniej " altku" bo nie wiem o co ci chodziło , dzieki za zainteresowanie.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 31
- Rejestracja: 29 maja 2019, 11:58
- Lokalizacja: Stargard
ja już mam bez czujnika, ale dzieki za odpowiedz, jak już napisałem już wszystko działa, dzieki i pozdrawiamkarol208 pisze:Były poduszki w początkowym okresie produkcyjnym z czujnikiem pozniej zrezygnowano chyba z tegoKolczyk2100 pisze: troszke nie wiem o którą ci chodzi poduszkę, jesli tą z przodu silnika to ona nie ma żadnej kostki, jak byś mógł troszkę jaśniej " altku" bo nie wiem o co ci chodziło , dzieki za zainteresowanie.
Obrazek