części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S8 D2 00 LPG ] Szarpanie przy przyspieszaniu

pavel44
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2014, 20:16
Lokalizacja: Toruń

[S8 D2 00 LPG ] Szarpanie przy przyspieszaniu

Post autor: pavel44 » 22 wrz 2019, 16:40

Witam. Problem z aitem ciągle nierozwiazany. Szarpie na wolnych obrotach przy przyspieszeniu, na zimnym wyraźnie mniej w miarę rozgrzania bardziej. Wymienione świece, cewki podminienone na sprawne bo moje mają ok 50tys przebiegu. Brak błędów. Najbardziej odczuwalne ma biegach 4-6. Wraz z wzrostem obrotów szarpanie maleje. Narazie podłączyłem komp na postoju i nie widać anomalii. Jutro logi I we wtorek pomiar kompresji. Na jalowym czasami idealnie czasami telepie. Za wszelkie wskazówki będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam
xyz

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 22 wrz 2019, 17:54

zobacz w blikach pomiarowych jak się mają napinacze

pavel44
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2014, 20:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 23 wrz 2019, 22:40

logi http://vaglogi.pl/log-002_033_090_Ryo9o.html niedociągnięte do odcinki bo brakowało drogi
xyz

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 24 wrz 2019, 06:28

daj 90 -93

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 24 wrz 2019, 08:14

Bank 1 sonda dlaczego jest na 0%, a drugi bank w tym czasie coś działa.

pavel44
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2014, 20:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 24 wrz 2019, 12:10

w 93 jest -3 i -5 od 4 lat tak jest

[ Dodano: 2019-09-24, 12:10 ]
ale jednak coś tam działa ta sonda w sumie mieszanka musi być na 0 tak ?
xyz

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 24 wrz 2019, 13:42

nie na zero ma oscylować zmieniać się
szarpanie to albo układ zapłonowy albo lewizna albo sprawnosc mechaniczna silnika

peter5on
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 11 wrz 2016, 23:13
Lokalizacja: Lublin

Post autor: peter5on » 24 wrz 2019, 14:07

Jeżeli to sondy lambda to je odłącz od wtyczek, mi szły na 25% i tak stały i samochód szarpał i prychał, po odłączeniu wszystko wróci prawie że do normy tyle że spalanie będzie większe. Ale wykluczysz jedną rzecz. Te 0 to rzeczywiście coś nie halo to nie może tak być że stoją na 0%

pavel44
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2014, 20:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 24 wrz 2019, 14:17

w tym tygodniu bedzie sprawdzane cisneinie na cylindrach i wszystkiego sie dowiemy
xyz

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 24 wrz 2019, 14:32

pepi pisze:nie na zero ma oscylować zmieniać się
szarpanie to albo układ zapłonowy albo lewizna albo sprawnosc mechaniczna silnika
Na 0% też może być zależy czy CL czy OL przy cutoff też będzie 0.

Przy błędnie działających sondach też potrafi szarpać. a widać że ta 1 sonda jest mało aktywna.

Przy korektach -/+ 25% po kilku sekundach sterownik przechodzi w ,,tryb awaryjny" i wtedy sondy przyjmują ok 0.5V.
Ostatnio miałem na warsztacie S8 AQH gdzie uwalona była sonda działała leniwie.

pavel44
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2014, 20:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 24 wrz 2019, 14:38

a nie powinno wywalić błędu przy takiej sondzie ?
xyz

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 24 wrz 2019, 14:42

pavel44 pisze:a nie powinno wywalić błędu przy takiej sondzie ?
Czasami wywala błąd niska aktywność sondy ( nie zawsze zależnie od algorytmu jaki jest w sterowniku)
Odłącz sondy wtedy pojedziesz wg parametrów fabrycznych

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 24 wrz 2019, 19:33

i z innych czujników tez :P

pavel44
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2014, 20:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 01 paź 2019, 23:11

Zagadka po ok miesiącu wyjaśniona. Po pomiarze ciśnienia na cylindrach, ciśnienia w kolektorze ssacym, sprawdzeniu sond, przepływki zakupiłem jedną cewke w aso i się okazało to tzn uszkodzona jedna cewka dawała takie objawy chociaż to dziwne bo podmienialem wszystkie niby sprawne na początku
xyz

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 03 paź 2019, 17:41

fajnie ze rozwiazales problem i fajnie ze to taka pierdola pozdro
bądź sobą, wariatów też lubią

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl