Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja


[D3 ALL ] Tweetery wysuwane B&O - Doposażenie

Zrobiłeś coś w swoim Audi A8 ? Masz do tego fotostory i opis ? Pochwal się innym.
ODPOWIEDZ
jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1763
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

[D3 ALL ] Tweetery wysuwane B&O - Doposażenie

Post autor: jordan233 » 17 mar 2016, 20:13

Witam

Poniżej mały tutorial do samodzielnego montażu tweeterów B&O w naszych D3

Projekt spontaniczny :),kolega Dawson podrzucił temat na forum,chwila szukania tweeterków,trochę zabawy z montażem i sukces :)


Potrzebujemy następujące komponenty :
Obrazek

Obrazek

numery potrzebnych maskownic :
4E0-868-887 - Lewa strona
4E0-868-888 - Prawa strona - do tego trzeba jeszcze dobrać kolor maskownic pod kolor kokpitu,w moim przypadku 42R (JIVE)

numery głośniczków :
4E0 035 361 - Lewa strona
4E0 035 362 - Prawa strona

Jeżeli ktoś kupi używane i dekielek tweeterka nie będzie w kolorze maskownic to może sobie zawsze zamówić taki kolor jaki chce ,numer samego dekielka :
4E0 868 823

Potrzebujemy również kabel dwużyłowy do podłączenia zasilania silnika tweeterków.

Narzędzia potrzebne to :

-Wkrętak + kilka TORX-ów T10 ,T15 ,T20 do demontażu kratki nawiewu oraz głośników,polecam użyć małego klucza nasadowego"grzechotki" do odkręcenia śrub głosników,gdyż jest mało miejsca pod szybą :)
-Piłka do metalu
-śrubokręt płaski do podważania nawiewu deski rozdzielczej
-wyjmak do radia który idealnie się nadaje do demontażu zaślepki czujnika nasłonecznienia
można użyć czegoś bardzo płaskiego do tego celu.
-kombinerki

Ja zacząłem od demontażu kratki podszybia,skorzystałem z pomocy tej stronki do demontażu :
http://forum.a8parts.co.uk/showthread.php?t=6402
Jeżeli ktoś ma ELSE to też znajdzie tam informacje jak to zrobić.

Naszą kratkę podszybia trzeba skrócić,gdyż oryginalna B&O jest krótsza.
Ja przyłożyłem do zdemontowanej kratki zakupione maskownice,zaznaczyłem gdzie trzeba ciąć i użyłem do tego celu zwykłej ręcznej piłki do metalu.
Obrazek

Obrazek


Następnie zdemontowałem fabryczne głośniki -odciąłem przy samym łączeniu,gdyż kabelka fabrycznego jest mało :)

Montujemy głośniczki w pozycji zamkniętej,trzeba je przekręcić w podszybiu aby wskoczyły na miejsce,głósniczki wchodzą na styk!!!!
Jeżeli po zamontowaniu maskownic zauwarzymy że dekielek tweeterka jest wyżej bądź niżej to można wyregulować to tymi 2 śrubami od głośniczków,tak było w moim przypadku.

W głośniczkach B&O jest kostka 5-pinowa,którą należy odciąć.

Z wtyczki interesują nas 4 piny :
Pin 1 Minus do siłownika silniczka.
Pin 2 Plus do siłownika silniczka.
Pin 4 Plus do głośnika
Pin 5 Minus do głośnika

Pin numer 3 nas nie interesuje.

Ja zmostkowałem pin 1 oraz pin 2 z drugim głośniczkiem za pomocą kabla 2 żyłowego,można lutować lub użyć szybko złączki do przewodów elektrycznych.
Ja zmostkowałem je dopiero w schowku kierowcy.
Pin 4 i 5 łączymy z fabrycznymi przewodami od głósników.


Przewody zasilające silniczek prawego głośniczka musimy przeciągnać podszybiem do lewego głośniczka,w otworze lewego głośnika jest prześwit do bezpieczników i przeciągamy
kable do schowka kierowcy(należy zdemontować schowek).

Kolejnym etepem jest wyciągnięcie kostki zasilającej silnik ekranu MMI - jest to wtyczka czarna 8 - pinowa.
Obrazek
Ja sięgnąłem bez problemu ręką (jest przymocowana na klips na wysokości nawiewu kierowcy,czarna wtyczka jest połączona również z kremową wtyczką od przycisków tylnej
rolety,ESP,ekarnu MMI.Nie trzeba demontować ekranu MMI jak na fotce powyżej :)

W tym momencie kable od głośniczków zmostkowałem i połączyłem tak jak poniżej :

Z wtyczki czarnej interesują nas piny numer 7 oraz 8 - reszta nas nie interesuje.

Obrazek

Pin 7 - kolor niebiesko-żółty łączymy z pinem 1 silniczka głośniczka (-)
Pin 8 - kolor niebiesko-biały łączymy z pinem 2 silniczka głośniczka (+)

Jak już uporamy się z kabelkami to można poskładać wszystkie plastiki.
W tym momencie pozostało nam tylko przetestować sprzęt :)

Obrazek

Obrazek


Głośniczki idą w górę po nacisnięciu guzika START(Kessa) ,po naciśniećiu STOP się chowają.W przypadku braku kessy ,czyli przekręcenie kluczyka w stacyjce spowoduje
wysunięcie głośniczka,a zgaszenie auta spowoduje schowanie.

Oczywiście przycisk wybudzający ekran MMI będzie powodował to że jeżeli schowamy monitor(winda) to głośniczki się schowają,a jeżeli go wysuniemy to głośniczki
również wysuną,dla mnie nie jest to problemem bo zawsze jeżdżę na otwartym ekranie MMI.

Krótki filmik :


PAMIĘTAJCIE NIE PODŁĄCZAĆ NIGDY GŁOŚNICZKÓW DO STAŁEGO PLUSA I MINUSA - BO W CIĄGU KILKU MINUT MOŻE PÓJŚĆ Z DYMEM ,ja testując w domu głośniczek(silniczek) przypadkowo zostawiłem
na chwilę tak podłączony ,jak dotknąłem dolnej części głośniczka to był strasznie gorący,więc dłuższe takie działanie go po prostu zabije :)


Podziękowania dla kolegów za pomoc :
orkaskawina
arektoporski
michałwruszak


Pozdrawiam

Awatar użytkownika
szik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 67
Rejestracja: 14 kwie 2016, 07:52
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: szik » 26 sie 2016, 22:24

Orginalnie silniczki sterowane są napięciem 5V dlatego warto zbić napięcie dodatkowym oporem podlaczajac pod winde mmi ,
chodzą wolniej jak w Orginale i napewno dluzej

jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1763
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

Post autor: jordan233 » 27 sie 2016, 08:49

szik pisze:Orginalnie silniczki sterowane są napięciem 5V dlatego warto zbić napięcie dodatkowym oporem podlaczajac pod winde mmi ,
chodzą wolniej jak w Orginale i napewno dluzej
Dokładnie, kupilem jakiś czas temu transformatorki z 12v na 5v ale nie zdaje to egzaminu, winda daje impuls na silniczki ale niestety przy tych transformatorkach co mam to nie działa.
Napisz co tam proponujesz?

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 27 sie 2016, 15:49


jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1763
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

Post autor: jordan233 » 03 wrz 2016, 20:34

Dzięki -zobaczę czy się sprawdzi :)

[ Dodano: 2016-09-03, 20:34 ]
szik pisze:Orginalnie silniczki sterowane są napięciem 5V dlatego warto zbić napięcie dodatkowym oporem podlaczajac pod winde mmi ,
chodzą wolniej jak w Orginale i napewno dluzej
teraz to chyba moje głośniczki to usłyszały i padły jeden przedwczoraj a drugi dzisiaj!!!!!

To znaczy pewne jest że napięcie 12V jest zabójcze na długi okres czasu,silniczki pracują ale cięgiełka się przekręciły z biegiem czasu (plastyk) i nie otwierają się-, jest ktoś kto to potrafi zregenerowac - naprawić?

Na czerwono zaznaczone elementy ułamane od siły silniczka który dostaje 12V!!
Obrazek

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 07 wrz 2019, 21:14

Odgrzeje kotleta, a gdyby problem 12v rozwiązać podłączając do pinów ekranu mmi zasilacz USB (który na wejściu dostaje 12v A na wyjściu daje 5V 3A?).

I jeszcze pytanie w jaki sposób demontuje się maskownice podszybia?

A i może ktoś ma głośniki do sprzedania?

jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1763
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

Post autor: jordan233 » 07 wrz 2019, 21:49

Pczester pisze:Odgrzeje kotleta, a gdyby problem 12v rozwiązać podłączając do pinów ekranu mmi zasilacz USB (który na wejściu dostaje 12v A na wyjściu daje 5V 3A?).

I jeszcze pytanie w jaki sposób demontuje się maskownice podszybia?

A i może ktoś ma głośniki do sprzedania?
Zrób cokolwiek,ważne aby było 5V lub 6V na wyjściu, 12v zabija z czasem tweetery. Pod plastikiem od czujnika nasłonecznienia są śrubki do blendy,jak dobrze pamiętam.
Gdzieś widziałem tweetery za 1100zł zestaw.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 09 wrz 2019, 21:31

jakie dekielki do nich (kolor) potrzebujesz?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 29 wrz 2019, 11:34

No więc pojawił się problem z tym napięciem. Nie chce popełnić błędy jak kolega Jordan, dlatego szukam sposobu redukcji 12v na 5v. Kupilem dwa zasilacze USB 5V 3A, ale problemem jest zmiana biegunów (polaryzacja zmienia sie w zależności czy zamykamy, czy otwieramy ekran), i w jedną strone działa tylko ten zasilacz 😣 Rozmawialem z kumplem i doradził, że można użyć 2szt takich zasilaczy, ale trzeba też wstawic diody prostiwnicze na obu wejściach i obu wyjaściach.
Może ktoś ma prostrze rozwiązanie, jakieś urządzenie gotowe?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

szary824
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 162
Rejestracja: 01 sty 2017, 18:39
Lokalizacja: Berlin

Post autor: szary824 » 29 wrz 2019, 12:11

Daj dwie diody zenera na 4,7 V spolaryzowane przeciwsobnie plus rezystor i powinno działać :)

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 29 wrz 2019, 12:56

szary824 pisze:Daj dwie diody zenera na 4,7 V spolaryzowane przeciwsobnie plus rezystor i powinno działać :)
Dzięki za podpowiedź 😁 ale dla mnie to co napisałeś malo mówi 🙈

1. diody 4,7V ile wat ?
2. Przeciwsobnie tzn odwrotnie kierunkami na przewodach ?
3. Po jednej na przewód?
4. rezystor gdzie i jaki?

Ewentualnie jakiś prosty schemat taki odręczny może ułatwiłby mi robotę.

szary824
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 162
Rejestracja: 01 sty 2017, 18:39
Lokalizacja: Berlin

Post autor: szary824 » 29 wrz 2019, 13:42


Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 29 wrz 2019, 15:59

Nie wiem czy to będzie mądre, ale jak by tak podpiąć dwa głośniki szeregowo, wtedy dostawały by po 6V ?

szary824
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 162
Rejestracja: 01 sty 2017, 18:39
Lokalizacja: Berlin

Post autor: szary824 » 29 wrz 2019, 16:07

Marcin2013 pisze:Nie wiem czy to będzie mądre, ale jak by tak podpiąć dwa głośniki szeregowo, wtedy dostawały by po 6V ?
Mówimy i zasilaniu silników.... nie głośników. Głośników nie należy zasilać napięciem stałym :) A podłączenie pod 12V silników nie da efektu podziału napięcia na pół :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl