części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 02 ] Wentylatory chłodnicy.

Awatar użytkownika
kuba9332
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 16 cze 2015, 14:09
Lokalizacja: Toruń

Post autor: kuba9332 » 15 lip 2015, 11:58

simon68 pisze:kurcze moja fura doznała samo-uzdrowienia <chura> , zakupiłem nowy wentylator i przymierzałem się do wymiany, oczywiście schemat elektryczny co i jak podłączone i elsa itd .....
(dodam że wentylator łaził cały czas na maksa i po wyłączeniu stacyjki dalej pracował do ostatnich voltów w aku, VAG pokazywał że np żąda od wentylatora tylko 30% a on na max i wartość z niego wracana N/A, mam układ z jednym wentylatorem 620mm, do tej pory radziłem sobie że po prostu odpinałem wtyczkę od wentylatora przy chłodnicy po zakończonej jeździe)
przed zabraniem się do wymiany coś mnie tkneło i zacząłem bawić się bezpiecznikami z racji że opis na nich w języku wroga a ja posługuje się biegle tylko alianckim i do kompa z elsą miałem za daleko bo cały dom do przejścia to zacząłem szukać po omacku bezpiecznika od sterowania wentylatorem 5A i jakież było moje zdziwienie jak wentyl zaczął po zabawie z bezpiecznikami działać poprawnie, ruszyłem mój leniwy tyłek i poszedłem po VAS-a w odczycie z wentyla nagle już nie było N/A tylko wartości procentowe aktualnej prędkości, na wstępnego czuja to tak jak by komp silnika miał gdzieś wartość sprzężenia zwrotnego prędkości, i po czystym restarcie na gorąco zaczął znów działać poprawnie, działa tak już drugi tydzień a nowy wentylator leży na półce w garażu <bezradny>
Mam identyczne objawy, co dokładnie zrobiłeś i przy których bezpiecznikach?
z góry dzięki z odpowiedź :)

simon68
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 87
Rejestracja: 19 kwie 2014, 09:48
Lokalizacja: oświęcim

Post autor: simon68 » 15 lip 2015, 12:45

kuba9332 pisze:
simon68 pisze:kurcze moja fura doznała samo-uzdrowienia <chura> , zakupiłem nowy wentylator i przymierzałem się do wymiany, oczywiście schemat elektryczny co i jak podłączone i elsa itd .....
(dodam że wentylator łaził cały czas na maksa i po wyłączeniu stacyjki dalej pracował do ostatnich voltów w aku, VAG pokazywał że np żąda od wentylatora tylko 30% a on na max i wartość z niego wracana N/A, mam układ z jednym wentylatorem 620mm, do tej pory radziłem sobie że po prostu odpinałem wtyczkę od wentylatora przy chłodnicy po zakończonej jeździe)
przed zabraniem się do wymiany coś mnie tkneło i zacząłem bawić się bezpiecznikami z racji że opis na nich w języku wroga a ja posługuje się biegle tylko alianckim i do kompa z elsą miałem za daleko bo cały dom do przejścia to zacząłem szukać po omacku bezpiecznika od sterowania wentylatorem 5A i jakież było moje zdziwienie jak wentyl zaczął po zabawie z bezpiecznikami działać poprawnie, ruszyłem mój leniwy tyłek i poszedłem po VAS-a w odczycie z wentyla nagle już nie było N/A tylko wartości procentowe aktualnej prędkości, na wstępnego czuja to tak jak by komp silnika miał gdzieś wartość sprzężenia zwrotnego prędkości, i po czystym restarcie na gorąco zaczął znów działać poprawnie, działa tak już drugi tydzień a nowy wentylator leży na półce w garażu <bezradny>
Mam identyczne objawy, co dokładnie zrobiłeś i przy których bezpiecznikach?
z góry dzięki z odpowiedź :)
na pw odpisałem

ernesto

Post autor: ernesto » 17 lip 2015, 07:42

kuba9332 pisze: Mam identyczne objawy, co dokładnie zrobiłeś i przy których bezpiecznikach?
z góry dzięki z odpowiedź :)
simon68 pisze: na pw odpisałem
Miło by było gdyby podzielić się na forum rozwiązaniem tematu. To swego rodzaju idea.

simon68
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 87
Rejestracja: 19 kwie 2014, 09:48
Lokalizacja: oświęcim

Post autor: simon68 » 17 lip 2015, 08:32

z tego co podumałem i zauważyłem to kłopot jest od strony sterowania przynajmniej u mnie są takie objawy i wystarczy tylko w moim przypadku zrobić reset na bezpieczniku 17 5A słupek A strona prawa, i lata ok, wraca poprawnie odczyt wartości zwracanych przez wentylator, najlepsze jest to że nawet bez tego bezpiecznika u mnie wentylator po załączeniu silnika też potrafi pracować poprawnie, wygląda to tak jakby było podwójne sterowanie, i kontroler silnika zarządza np. wartościami obrotów wentylatora i na wyłączonym silniku po jeździe chce do chłodzić nie tyle silnik co układ klimatyzacji by ten mógł wystartować z odpowiedniego ciśnienia przy kolejnym uruchomieniu ( bawiłem się sprawdzałem i na wyłączonym wentylatorze silnik temp. OK wyłączamy czekamy parę minut ponowny start i klima "działa" z opóźnieniem i czuć że kompresor nie wystartował od razu), u mnie po wyłączeniu silnika układ sprężarki chce jeszcze na parę sekund około 10% wentylatora, i tu zauważyłem że jeżeli odczyt wartości wracanych z wentylatora jest OK to popracuje parę sekund i się wyłączy, natomiast jeśli nie wróci żadna wartość od obrotów wentylatora słychać wyraźnie próbę zatrzymania i start na max obrotów i pracę do końca aku.

jak macie podobną awarię to sprawdźcie czy po wyłączeniu silnika nie pomorze wam wypięcie na parę sekund bezpiecznika 17 po prawej stronie luftereelektronik, i ponowne jego włożenie, jeśli tak to nie wiem jak u was z znajomością elektryki ale u mnie 20 minut i przekaźnik czasowy 12V sterowanie po stacyjce i nie trza połowy przodu rozbierać <jezyk>
dodam że mam układ jedno wentylatorowy oznaczenie kodem PR 1D0 4E0959455F.
jak się uda pomóc to proszę bardzo, mnie ominęło sporo roboty z rozbieraniem przodu <chura> , i nowy wentyl poczeka aż będę robić rozrząd.............

Awatar użytkownika
kuba9332
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 16 cze 2015, 14:09
Lokalizacja: Toruń

Post autor: kuba9332 » 17 lip 2015, 15:07

ernesto pisze:
kuba9332 pisze: Mam identyczne objawy, co dokładnie zrobiłeś i przy których bezpiecznikach?
z góry dzięki z odpowiedź :)
simon68 pisze: na pw odpisałem
Miło by było gdyby podzielić się na forum rozwiązaniem tematu. To swego rodzaju idea.
U mnie niestety nie pomaga operacja wypięcia i ponownego wpięcia bezpiecznika 17 i innych związanych ze sterowaniem silnika. Wszystkie czujniki temperatury pokazują odpowiednie wskazania dlatego najprawdopodobniej czeka mnie wymiana wentylatora, mechanik u którego dzisiaj byłem powiedział, że często te wentylatory padają-wymienił z 6 takich...

Dam znać jak moja sprawa dalej się potoczy.

P.S. Ma ktoś może na sprzedaż wentylator 4E0959455F ?

Kosik87
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 77
Rejestracja: 06 sie 2015, 15:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kosik87 » 20 sie 2015, 20:04

gdzie jest ten bezpiecznik 17? tam przy kierownicy, czy gdzieś w bagażniku?

Awatar użytkownika
kuba9332
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 16 cze 2015, 14:09
Lokalizacja: Toruń

Post autor: kuba9332 » 22 sie 2015, 22:43

Kosik87, Bezpiecznik o który pytasz jest od strony pasażera pod bocznym dekielkiem deski rozdzielczej.

DODANO:
W moim przypadku dopiero wymiana wentylatora załatwiła sprawę, teraz wszystko działa jak należy :)
Ostatnio zmieniony 29 sie 2015, 11:41 przez kuba9332, łącznie zmieniany 1 raz.

Kosik87
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 77
Rejestracja: 06 sie 2015, 15:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kosik87 » 25 sie 2015, 12:39

wczoraj podpialem nowy wentylator i bylo to samo, jeden chodził pełna parą, a drugi stał w miejscu :(
wyciagnalem wszystkie bezpieczniki 5A i chyba to nie byl zaden z nich, bo wentylator nadal pracował, na ktorym miejscu jest ten bezpiecznik? Nie mam juz pomysłów co moze być z tymi wentylatorami ;(

Awatar użytkownika
kuba9332
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 16 cze 2015, 14:09
Lokalizacja: Toruń

Post autor: kuba9332 » 26 sie 2015, 21:01

U mnie za wentylator odpowiada bezpiecznik na zdjęciu zaznaczony strzałkami, lecz ja mam układ z jednym wentylatorem więc może być różnica...

Obrazek

Kosik87
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 77
Rejestracja: 06 sie 2015, 15:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kosik87 » 27 sie 2015, 20:26

u mnie na tym miejscu nie ma żadnego bezpiecznika :( mam układ dwu wentylatorowy

IchiOne
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 40
Rejestracja: 19 mar 2018, 21:01
Lokalizacja: Stargard

Post autor: IchiOne » 19 mar 2018, 22:18

Witam wszystkich. Pozwalam sobie odgrzać kotleta, aby nie zakładać nowego wątku, wszak moje pytanie jest ściśle związane z wentylatorem chłodnicy. Opowiedzcie mi, proszę, czy dwa wiatraki sterowane są jakoś niezależnie czy raczej powinny uruchamiać się razem?
W moim D3 4.2, zaraz po nagraniu się do normalnej temperatury roboczej, fis wywala alarm o temperaturze płynu i zaczyna działać wentylator, ale tylko jeden, alarm nie znika a temperatura jak była w normie tak dalej jest. Czy to wina chłodzenia na jeden wiatrak? Czujnik temperatury wymieniłem.

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 22 lip 2018, 16:13

Koledzy czy moze ktos potwierdzić liczbe czujników temperatury płynu chłodniczego w BFM-ie bo wyzej kolego pisal ze sa dwa.Jeden ten przy grodzi znalazłem ale ten drugi (jesli takowy jest) ni chu chu nie moge znaleźć.Moze ktos podrzucić jakiś rysunek ewentualnie powiedziec gdzie on jest.
Pozdrawiam.
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

marys360
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 1
Rejestracja: 10 paź 2019, 22:19
Lokalizacja: Strzelce

Post autor: marys360 » 10 paź 2019, 22:25

Witam wracając do powyższego tematu ,znalazł ktoś z kolegów rozwiązanie problemu z ciągłym chodzeniem 2 wentylatora ? <bezradny> <

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl