Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 ALL ] "TUNING" skrzyni ZF 5HP-19 / -24

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 14 sie 2018, 23:14

robertas pisze:...jak ktos to odwazy sie zalozyc to chetnie poczytam opinie :D
emilus143 pisze:Czy drgnęło coś w temacie? Zakłdał ktoś z Was i czuć różnicę??
No więc już 2 lata po montażu ów trzpienia więc można co nieco napisać. Skrzynie demontowałem przy przebiegu 330k km, wymieniony został konwerter, tarczki kosza A i uszczelnienia (części oryginalne ZF). Obecny przebieg to prawie 440k km i skrzynia ma się bardzo dobrze a lekko u mnie nie ma. Co zauważyłem to na pewno szybsza zmiana biegów ale najlepsze jest to że ta zmiana jest płynna, bez szarpnieć ...czasem występuje lekkie szarpnięcie przy zrzucaniu z dwójki na pierwszy bieg ale tu już winny jest stary napęd (dyfry, torsen itp.) i związane z tym luzy.
Może i ta drobna część nic nie dała ale biorąc pod uwagę aktualny przebieg mojej skrzyni na pewno się nic nie pogorszyło ;)

Arthur
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 232
Rejestracja: 03 lip 2011, 19:25
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arthur » 15 sie 2018, 10:49

danishow pisze:No więc już 2 lata po montażu ów trzpienia więc można co nieco napisać. Skrzynie demontowałem przy przebiegu 330k km, wymieniony został konwerter, tarczki kosza A i uszczelnienia (części oryginalne ZF). Obecny przebieg to prawie 440k km i skrzynia ma się bardzo dobrze a lekko u mnie nie ma. Co zauważyłem to na pewno szybsza zmiana biegów ale najlepsze jest to że ta zmiana jest płynna, bez szarpnieć ...czasem występuje lekkie szarpnięcie przy zrzucaniu z dwójki na pierwszy bieg ale tu już winny jest stary napęd (dyfry, torsen itp.) i związane z tym luzy.
Może i ta drobna część nic nie dała ale biorąc pod uwagę aktualny przebieg mojej skrzyni na pewno się nic nie pogorszyło ;)
Mam podobne spostrzeżenia, na pewno na plus, auto do którego poszedł zestaw to A6 4.2 ponad 200 kkm nalotu, skrzynia zaczęła szybciej, płynniej działać, teraz ma prawie 300 na blacie, Dwa tygodnie temu przeszła gruntowny przegląd, nowe tarczki uszczelki konwerter i śmiga dalej... przeżyła nawet testy na torze w Toruniu tydzień temu na zlocie AKP
Ostatnio zmieniony 16 sie 2018, 16:17 przez Arthur, łącznie zmieniany 1 raz.

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 20 paź 2019, 19:21

odgrzeje troche, ma ktoś jeszcze ten zestaw z TRANS GO założony? bo tak myśle czy by nie założyć u siebie , morze sie ktoś podzielić spostrzeżeniami po przeróbce?
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

marcin85
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 159
Rejestracja: 19 gru 2009, 16:01
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marcin85 » 22 paź 2019, 09:51

mam od 2 lat jest ok do tego wzmocniony konwerter i wmiare gladko zmienia ( przy wzmocnionym konwerterze nie ma juz takiej super lekkosi w zmianach wiec jest troche gwaltowniej, ale nie jest to meczace, spokojnie mozna tak latac

dgasek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 78
Rejestracja: 24 gru 2013, 11:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dgasek » 22 paź 2019, 14:33

Marcin , a czemu dałeś wzmocniony konwerter i czy zauważyłeś jakieś plusy tego zabiegu razem z tym zestawem .... lepsze przyśpieszenie (czy zmiana jest mierzalna) ?

Pozdr

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 30 paź 2019, 09:16

pb41ns, nie czekaj, zakładaj...będziesz pan zadowolony ;-)

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 30 paź 2019, 09:56

No chyba spróbuję, a widzisz jakieś zmiany w pracy?
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 05 lis 2019, 15:23

Opisywałem moje odczucia trochę wcześniej, musisz poszukać ;-)

kubaziel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 144
Rejestracja: 14 sie 2015, 11:36
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: kubaziel » 22 lis 2021, 00:29

Można to jeszcze gdzieś dostać?

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6034
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 22 lis 2021, 09:15

Black Cars Matters

kubaziel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 144
Rejestracja: 14 sie 2015, 11:36
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: kubaziel » 15 gru 2021, 08:04

Do mnie maj 1998 czyli przedlift z silnikiem AKG pewnie ten będzie dobry https://www.ebay.com/itm/301936389317?h ... SwmktfnFfg
Pytanie, czy skrzynia 5HP24A to taka z kolei z polifta?

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6034
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 15 gru 2021, 11:05

5HP od roku modelowego 97, w eSkach od początku.
Black Cars Matters

kubaziel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 144
Rejestracja: 14 sie 2015, 11:36
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: kubaziel » 15 gru 2021, 13:55

nie no to tak, ale w linku znalazłem poza 5HP24 jeszcze 5HP24A stąd moje pytanie, a tak się składa, że 5hp z przedlifta i polifta różnią się, np płytą sterującą

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6034
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 15 gru 2021, 14:57

Sa te same. W tym Transgo widze tylko roznice dla 19 i 24
Black Cars Matters

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl