części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 08 4.2FSI ] Felgi z A8 D4 do D3

kecaj_77
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 27
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:12
Lokalizacja: Zgorzelec

[D3 08 4.2FSI ] Felgi z A8 D4 do D3

Post autor: kecaj_77 » 19 mar 2019, 18:39

Chciałbym zakupić do mojej A8 D3 2008 felgi pochodzące z D4 t.j. 9Jx20 ET37 z oponami 275/35R20 (standardowo w D3 felgi 20 calowe miały ET45). Czy ktoś może potwietrdzić, że takie felgi i opony nie bądą obcierały nadkoli (nie będa zbytnio wystawać)? Widziałem takie felgi na D3 na zdjęciach, ale muszę mieć pewność co do szerokości opon... Z góry dziękuję za pomoc.


Obrazek[/img]

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 19 mar 2019, 19:57

Nie będą.
Black Cars Matters

Vesslan
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 04 mar 2019, 14:17
Lokalizacja: Mława

Post autor: Vesslan » 19 mar 2019, 21:15

W temacie obok opisywałem swoje wątpliwości co do innych felg z D4 o identycznych wymiarach:
https://www.a8team.pl/d3-07-42fsi-felgi ... t27430.htm

Ostatecznie założyłem do nich opony 265/35/R20 i nie zauważyłem, żeby cokolwiek obcierało - ani na wybojach ani na pełnym skręcie kół - a nawet jeszcze sporo miejsca zostało, opona 275 spokojnie wejdzie.

Jeśli chodzi o dopasowanie, to z przodu opona jest prawie idealnie na równi z nadkolem (nie trzeba żadnych dystansów), z tyłu jest delikatnie schowana - ale nadal jeśli chodzi o kwestie wizualne wygląda to bardzo dobrze (też nie trzeba dystansów, chociaż na upartego...).

kecaj_77
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 27
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:12
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: kecaj_77 » 19 mar 2019, 22:14

Vesslan pisze:Jeśli chodzi o dopasowanie, to z przodu opona jest prawie idealnie na równi z nadkolem

Dzięki za odpowiedź. Według moich obliczeń opona 275/35/R20 będzie szersza o 10 mm i wyższa o 3,5 mm od opony 265/35/R20. Jest taki zapas?

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 19 mar 2019, 23:21

czym Ty się przejmujesz? w mojej poprzedniej D3 lift miałem felgi MTM BIMOTO
przód 9x20 ET35 LK 5X112
tył 9x20 ET25 LK 5X112
http://www.qstuning.com/wheels-rims/12- ... 5x112.html
opona 275/35R20 (dokładnie Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2)
i pełen luz.. <okok> więc nie panikuj tylko zakładaj 275/35R20 ;)

kecaj_77
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 27
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:12
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: kecaj_77 » 20 mar 2019, 16:01

panton pisze:czym Ty się przejmujesz? w mojej poprzedniej D3 lift miałem felgi MTM BIMOTO
przód 9x20 ET35 LK 5X112
tył 9x20 ET25 LK 5X112
http://www.qstuning.com/wheels-rims/12- ... 5x112.html
opona 275/35R20 (dokładnie Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2)
i pełen luz.. <okok> więc nie panikuj tylko zakładaj 275/35R20 ;)
I jak się na tym jeździło?

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 21 mar 2019, 10:43

jeździło się komfortowo i nie było z niczym problemu.... dla komfortu poszedłem w rozmiar 275 a nie 265 czy 255
i ta szerokość opony fajnie trzyma 2 tonowe auto

kecaj_77
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 27
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:12
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: kecaj_77 » 26 wrz 2019, 20:21

Dzięki za zainteresowanie tematem. Zabieram się za zakupy, dam znać o moich spostrzeżeniach.

[ Dodano: 2019-09-26, 20:21 ]
Felgi 9Jx20 ET37 po renowacji CNC z oponami 275/35 R20 założone. Tak jak pisaliście wszystko pasuje i nic nie obciera. Prezentują się bardzo dobrze, choć do pełni szczęścia brakuje jednak obniżenia zawieszenia... sam nie wiem jak do tego podejść, czy wystarczy komputerem czy jednak wymienić łączniki przy czujnikach poziomu? Wystarczyłoby 2- 3 cm na początek.

Co do kół. Ponieważ felgi są z D4 i mają otwór centrujący 66,6 a piasta w D3 ma 57,1 konieczne było założenie pierścieni centrujących. Wydawało mi się to formalnością...
Wulkanizator przy zakładaniu stwierdził. że pierścienie mają za duży luz i założył lepiej dopasowane. Po wyjeździe na drogę okazało się jednak, że koła mają wyczuwalne bicia czołowe, co dalej spowodowało odkształcenie opon (nowiutkie Goodyery). Jak pojechałem do innego wulkanizatora zrobił mi test drogowy i stwierdził, że opony do wymiany. Załamka.
Nie odpuściłem i trafiłem do innego fachowca. Ten potwierdził, że wszystkiemu winne są te pierścienie i muszą być takie wchodzące na ciasno. Z braku takowych zastosował tymczasowe rozwiązanie i obwinął piasty taśmą papierową i dopiero na to założył na wcisk pierścienie. Dodatkowo poobracał wszystkie opony na felgach bo miały bardzo duże bicia czołowe i wyważył. Dopiero po tym bicia zniknęły.
Podsumowując okazało się że dopasowanie pierścieni centrujących jest bardzo ważne, a dostępne w sprzedaży są za luźne (mam 4 różne komplety różnych producentów i wszystkie luźne). Ostatnio kupiłem o rozmiar mniejsze tj. nie 57,1 tylko 56,6 i przy wymianie kół sprawdzę czy pasują.

Obrazek

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 27 wrz 2019, 21:10

Jakie masz pierścienie ALU czy PCV ?

kecaj_77
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 27
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:12
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: kecaj_77 » 03 paź 2019, 22:49

Marcin2013 pisze:Jakie masz pierścienie ALU czy PCV ?
PCV

Awatar użytkownika
Beretti
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 305
Rejestracja: 28 maja 2016, 21:45
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: Beretti » 04 paź 2019, 10:41

Miałem podobny problem , ponieważ założyłem do D2 felgi z D4 , test drogowy dał do wymiany 2 opony i na 5 różnych centrujących pierścieni . Dopiero jak kupiłem te pierścienie i uszczelniłem taśma teflonową ( tą od rur) dało efekt :

https://allegro.pl/oferta/pierscienie-c ... 6979634478

Auto na felgach poniżej .

Awatar użytkownika
Radoslav
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 84
Rejestracja: 08 paź 2019, 23:44
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Radoslav » 02 lis 2019, 00:12

kecaj_77, jak oceniasz komfort jazdy na 20" felgach? Ja obecnie mam 17", auto plynie po drodze ale nie wygląda tak dobrze jak na 20"..

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 02 lis 2019, 17:23

Coś za coś, ha zdecydowałem się na 19 i uważam za rozsądny wybór, i jakoś się jeździ i dobrze wyglada
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Joey
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 59
Rejestracja: 12 lut 2019, 11:27
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Joey » 02 lis 2019, 18:21

Radoslav, D3 na 20 jeździ bardzo komfortowo, oczywiście jesli masz sprawna zawieche i nie masz luzow :) ja mialem na swojej opony 255/40/20 i bylo super

Awatar użytkownika
Radoslav
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 84
Rejestracja: 08 paź 2019, 23:44
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Radoslav » 24 sty 2020, 23:03

Przy 255/40/20 nic nie obciera? Chciałbym kupić felgi 20" na wiosnę, ale obawiam się drastycznego spadku komfortu z obecnych 17".. warto?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl