[A8/S8 ALL ] ZF 5hp24 przelew oleju przedniego dyferencjału
-
- Forum Audi A8
- Posty: 33
- Rejestracja: 22 sty 2018, 21:23
- Lokalizacja: Jelenia Góra
[A8/S8 ALL ] ZF 5hp24 przelew oleju przedniego dyferencjału
Dobry wieczór
Dziś zabrałem się za wymianę olejów w napędach jednak jedna rzecz mnie zdziwiła i zasiała niepokój.
Według instrukcji olej leje się do krawędzi dolnej otworu wlewowego i tak też uczyniłem w tylnym dyferencjale, torsenie i przednim dyferencjale.
Tylny most i torsen mają korki spustowe, natomiast z przedniego dyferencjału trzeba go odessać. (oczywiste oczywiśtości)
Po uzupełnieniu w tych 3 miejscach oleju zabrałem się za wymiana oleju ATF.
Po spuszczeniu oleju ATF podczas odkręcania miski oleju zaczął mi wylewać się olej z jednego gniazda śruby mocującej miskę.
Gdy się zorientowałem że to olej przekładniowy (z przedniego dyferencjału) zacząłem go łapać.
Złapałem około minimum 250ml nie wiem ile wyciekło na ziemię. Zaznaczone strzałką na zdjęciu.
Po ponownym sprawdzeniu ilości oleju w otworze wlewowym przy prawej półosi jest on około 2 cm poniżej krawędzi.
Moje pytanie
Czy jak olej wycieka z tego miejsca co zaznaczone na zdj to, to jest czymś normalnym czy jest to objaw zużycia jakiegoś uszczelniacza czy awarii.
Normalnie jest tam wkręcona śruba mocująca miskę olejową i olej nie będzie się wyciekał.
Ewentualnie czemu to służy i czy tak ma by? Bardzo mnie to ciekawi.
Btw. poprzedni właściciel remontował gdzieś skrzynie, a dziś z torsena spuściłem olej ATF
Dziś zabrałem się za wymianę olejów w napędach jednak jedna rzecz mnie zdziwiła i zasiała niepokój.
Według instrukcji olej leje się do krawędzi dolnej otworu wlewowego i tak też uczyniłem w tylnym dyferencjale, torsenie i przednim dyferencjale.
Tylny most i torsen mają korki spustowe, natomiast z przedniego dyferencjału trzeba go odessać. (oczywiste oczywiśtości)
Po uzupełnieniu w tych 3 miejscach oleju zabrałem się za wymiana oleju ATF.
Po spuszczeniu oleju ATF podczas odkręcania miski oleju zaczął mi wylewać się olej z jednego gniazda śruby mocującej miskę.
Gdy się zorientowałem że to olej przekładniowy (z przedniego dyferencjału) zacząłem go łapać.
Złapałem około minimum 250ml nie wiem ile wyciekło na ziemię. Zaznaczone strzałką na zdjęciu.
Po ponownym sprawdzeniu ilości oleju w otworze wlewowym przy prawej półosi jest on około 2 cm poniżej krawędzi.
Moje pytanie
Czy jak olej wycieka z tego miejsca co zaznaczone na zdj to, to jest czymś normalnym czy jest to objaw zużycia jakiegoś uszczelniacza czy awarii.
Normalnie jest tam wkręcona śruba mocująca miskę olejową i olej nie będzie się wyciekał.
Ewentualnie czemu to służy i czy tak ma by? Bardzo mnie to ciekawi.
Btw. poprzedni właściciel remontował gdzieś skrzynie, a dziś z torsena spuściłem olej ATF
Albo i nie...
Nie jest normalne żeby z torsena leciał olej atf,musisz zrzucić z skrzyni torsena i sprawdzić uszczelnienie tam na walku z tylu jest jedno,co do tej śruby od miski olejowej jak kolega wyżej napisał bo ja też nie przypominam sobie żeby w tym miejscu śruby miski lejowej występowalo jakieś uszczelnienie raczej uszkodzenie montazowe.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 33
- Rejestracja: 22 sty 2018, 21:23
- Lokalizacja: Jelenia Góra
pb41ns pisze:To nie jest normalne i tak nie powinno być, ktoś najwyraźniej wkręcił za długa śrubę i dostał się do mechanizmu roznicowego
Wydaje się mało prawdopodobne żeby ktoś przebił się śrubą M6 która wchodzi 1 cm w gwint przez przegrodę, prędzej by zerwał gwint, chyba że przegroda jest tam bardzo ale to bardzo cienka.
Albo i nie...
-
- Forum Audi A8
- Posty: 33
- Rejestracja: 22 sty 2018, 21:23
- Lokalizacja: Jelenia Góra
-
- Forum Audi A8
- Posty: 33
- Rejestracja: 22 sty 2018, 21:23
- Lokalizacja: Jelenia Góra
,a do torsena zamiast przekładniowego wlał ATF cała historia.pb41ns pisze:Nic się nie stało, poprostu ktoś niewłaściwa śrubę wkręcił
A tak przy okazji filtr oleju był z 2012 roku a naprawa miała miejsce w 2017, wątpię żeby filtr przeleżał 5 lat na półce w magazynie. Więc naprawa przebiegła jak widać badzooo fachowo
Śrub od miski oleju było 3 rodzaje. Krótkie, trochę dłuższe i długie.
Zerwany również gwint w dwóch gniazdach.
Albo i nie...