[D2 '95 4,2PB] Wymiana klocków hamulcowych
- marcin0732
- Forum Audi A8
- Posty: 42
- Rejestracja: 21 gru 2009, 13:58
- Lokalizacja: Biala Podlaska
[D2 '95 4,2PB] Wymiana klocków hamulcowych
Możecie mi podpowiedzieć jak się do tego zabrać ? XD
Z tyłu próbowałem coś odkręcić imbulsem ale aż mi się wygiął heh.
Z tyłu próbowałem coś odkręcić imbulsem ale aż mi się wygiął heh.
Ostatnio zmieniony 10 sty 2011, 17:15 przez marcin0732, łącznie zmieniany 2 razy.
- pioter
- Moderator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... rakes.html troszkę zabawy i po sprawie :mrgreen: Pamiętaj żeby wszystko dobrze oczyścić .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
Żeby odkręcić imbulsy najlepiej mieć krótki markowy klucz. Oraz porządne pokrętło bo pierwsze ruszenie wymaga nieraz przedłużki z rurki. Po za tym nie jest to bardzo skomplikowane. Do odkręcenia są dwie śruby, oczyszczenie prowadnic i skręcenie do kupy. Roboty jest na około godzinkę z przodem. Z tyłem też dużo więcej się nie zejdzie. Choć przy tyle trzeba jeszcze pobawić się z ręcznym.
Dążenie do doskonałości.
dobra sprawa ale szkoda ze po angielsku, ja zawze bylem lepszy z niemca jak juz...... :->pioter pisze:http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... rakes.html troszkę zabawy i po sprawie :mrgreen: Pamiętaj żeby wszystko dobrze oczyścić .
wymiana tylnych klockow duzo prostsza jak z przednimi klucz 13mm i bhodajze 17mm plaski do przytrzymania kontry dwie srobki i jedziesz... sciagasz "caliper" wkrecacz tloczek zakladasz nowe i po bolu... mozesz miec problem maly ze sciagnieciem jak bedziesz mial juz duuze ranty na tarczy
esosiem tych blaszek niezajkladaj.... z doswiadczenia ci mowie.... :mrgreen:
esosiem tych blaszek niezajkladaj.... z doswiadczenia ci mowie.... :mrgreen:
witam wszystkich :-P .. mam pytanie odnosnie wymiany klockow na tyle,. otoz jak wspomnial wyzej kolega DoRuS " wkrecasz tloczek i po bulu" .. z lewej strony wkrecil sie bez problemu, natomiast z prawej strony kreci sie wokol wlasnej osi , ale za cholere nie chce sie schowac,.. nameczylem sie dobre pol godziny i nie drgnal nawet o milimetr :roll: ... ma ktos jakis pomysl? z gory dzieki za pomoc :-)
Dzieki DoRuS :mrgreen: .. popoludniu ponownie sciagne kolo i pocwicze z tym tloczkiem.. jak pisalem wyzej lewa strona poszla blyskawicznie ,.. wymiana jak w F1 .. za to druga strona to juz inna bajka ,. nameczylem sie, nakrecilem i nic przylozylem stare klocki i widze, ze nie schowal sie nawet w minimalnym stopniu ,. zostawilem aby czegos nie wywinac :lol: :lol: .. wolalem poradzic sie kolegow z forum co i jak ,.. maly obiad i do dziela :-P .. dzieki jeszcze raz za sugestie ,.. pozdro :mrgreen: