części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 '95 4,2PB] Wymiana klocków hamulcowych

Wszystko dotyczące układu hamulcowego.
Awatar użytkownika
marcin0732
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 42
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:58
Lokalizacja: Biala Podlaska

[D2 '95 4,2PB] Wymiana klocków hamulcowych

Post autor: marcin0732 » 04 maja 2010, 20:25

Możecie mi podpowiedzieć jak się do tego zabrać ? XD
Z tyłu próbowałem coś odkręcić imbulsem ale aż mi się wygiął heh.
Ostatnio zmieniony 10 sty 2011, 17:15 przez marcin0732, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 04 maja 2010, 20:31

http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... rakes.html troszkę zabawy i po sprawie :mrgreen: Pamiętaj żeby wszystko dobrze oczyścić .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 04 maja 2010, 21:25

Żeby odkręcić imbulsy najlepiej mieć krótki markowy klucz. Oraz porządne pokrętło bo pierwsze ruszenie wymaga nieraz przedłużki z rurki. Po za tym nie jest to bardzo skomplikowane. Do odkręcenia są dwie śruby, oczyszczenie prowadnic i skręcenie do kupy. Roboty jest na około godzinkę z przodem. Z tyłem też dużo więcej się nie zejdzie. Choć przy tyle trzeba jeszcze pobawić się z ręcznym.
Dążenie do doskonałości.

toom_ek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 115
Rejestracja: 01 sie 2009, 13:45
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Post autor: toom_ek » 04 maja 2010, 21:54

żaden imbus nie potrzebny do wymiany klocków i z ręcznym też nic się nie robi, kolega pioter dał fajny link jest wszystko jak na dłoni.
toom_ek

klon_84

Post autor: klon_84 » 05 maja 2010, 12:42

pioter pisze:http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... rakes.html troszkę zabawy i po sprawie :mrgreen: Pamiętaj żeby wszystko dobrze oczyścić .
dobra sprawa ale szkoda ze po angielsku, ja zawze bylem lepszy z niemca jak juz...... :->

esosiem
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 21
Rejestracja: 08 paź 2009, 15:52
Lokalizacja: Praszka

Post autor: esosiem » 08 sty 2011, 14:33

...ja w temacie wymiany. Siedzę właśnie w garażu i otwarłem pudełko z klockami TRW do tyłu i oprócz nowych śróbek są jeszcze jakieś blaszki których przy demontarzu starych klocków nie zauważyłem ...je sie gdzieś zakłada a ja nie miałem czy poprostu są od innego systemu?

Awatar użytkownika
DoRuS
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 55
Rejestracja: 20 gru 2010, 02:58
Lokalizacja: Nowy Jork

Post autor: DoRuS » 09 sty 2011, 05:50

wymiana tylnych klockow duzo prostsza jak z przednimi klucz 13mm i bhodajze 17mm plaski do przytrzymania kontry dwie srobki i jedziesz... sciagasz "caliper" wkrecacz tloczek zakladasz nowe i po bolu... mozesz miec problem maly ze sciagnieciem jak bedziesz mial juz duuze ranty na tarczy :D

esosiem tych blaszek niezajkladaj.... z doswiadczenia ci mowie.... :mrgreen:

Awatar użytkownika
rubio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 112
Rejestracja: 10 gru 2010, 15:47
Lokalizacja: Sotogrande, Spain

Post autor: rubio » 16 sty 2011, 15:27

witam wszystkich :-P .. mam pytanie odnosnie wymiany klockow na tyle,. otoz jak wspomnial wyzej kolega DoRuS " wkrecasz tloczek i po bulu" .. z lewej strony wkrecil sie bez problemu, natomiast z prawej strony kreci sie wokol wlasnej osi , ale za cholere nie chce sie schowac,.. nameczylem sie dobre pol godziny i nie drgnal nawet o milimetr :roll: ... ma ktos jakis pomysl? z gory dzieki za pomoc :-)

Awatar użytkownika
DoRuS
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 55
Rejestracja: 20 gru 2010, 02:58
Lokalizacja: Nowy Jork

Post autor: DoRuS » 17 sty 2011, 01:09

rubio, zapomnailem dodac ze jednoczesnie wciskajac wkrecaj... tez tak jzu mailem nieraz... jak do blachy hamowalem...:D

Awatar użytkownika
rubio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 112
Rejestracja: 10 gru 2010, 15:47
Lokalizacja: Sotogrande, Spain

Post autor: rubio » 17 sty 2011, 13:43

Dzieki DoRuS :mrgreen: .. popoludniu ponownie sciagne kolo i pocwicze z tym tloczkiem.. jak pisalem wyzej lewa strona poszla blyskawicznie ,.. wymiana jak w F1 .. za to druga strona to juz inna bajka ,. nameczylem sie, nakrecilem i nic przylozylem stare klocki i widze, ze nie schowal sie nawet w minimalnym stopniu ,. zostawilem aby czegos nie wywinac :lol: :lol: .. wolalem poradzic sie kolegow z forum co i jak ,.. maly obiad i do dziela :-P .. dzieki jeszcze raz za sugestie ,.. pozdro :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl