Trochę odgrzeje....
Jakie idą szczotki to wentylatora, niby jest pełna lista powyżej ale wszystkie są 7/10 a mkbewe, pisze że kupował 8/10.
Problem dopadł i mnie, brak nawiewu i chce się przygotować do pracy 😋
![]() |
![]() |
![]() |
[D3 ALL ] Wymiana silnika v2
- pebo
- Super Klubowicz
- Posty: 1731
- Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
- Lokalizacja: B.Podl.
A ja walczę drugi weekend z dmuchawą.
Komputer pokazuje błędy:
1844 - Sterownik dmuchawy świeżego powietrza - sygnał niezrozumiały,
2289 - Sterownik wentylatora siedzenia kierowcy - sygnał niezrozumiały,
2290 - Sterownik wentylatora siedzenia przedniego pasażera - sygnał niezrozumiały.
Wymieniłem sterownik dmuchawy na drugi (używka), ale błędy te same i dmuchawa dalej nie działa (nie kręci silnik). Dmuchawę (silnik) podłączałem bezpośrednio do akumulatora - na oko kręci normalnie (nie sprawdzałem jakie ma obroty). Bezpieczniki w konsoli po prawej stronie sprawdzone - są dobre. Będę jeszcze sprawdzał bezpiecznik, o którym pisali koledzy denveco i riki76, ale martwią mnie też pozostałe dwa błędy, co za licho.
Komputer pokazuje błędy:
1844 - Sterownik dmuchawy świeżego powietrza - sygnał niezrozumiały,
2289 - Sterownik wentylatora siedzenia kierowcy - sygnał niezrozumiały,
2290 - Sterownik wentylatora siedzenia przedniego pasażera - sygnał niezrozumiały.
Wymieniłem sterownik dmuchawy na drugi (używka), ale błędy te same i dmuchawa dalej nie działa (nie kręci silnik). Dmuchawę (silnik) podłączałem bezpośrednio do akumulatora - na oko kręci normalnie (nie sprawdzałem jakie ma obroty). Bezpieczniki w konsoli po prawej stronie sprawdzone - są dobre. Będę jeszcze sprawdzał bezpiecznik, o którym pisali koledzy denveco i riki76, ale martwią mnie też pozostałe dwa błędy, co za licho.
Bądź dobry jak chleb.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 864
- Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
- Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
pb41ns, szczotki to grosze więc wolę je mieć pod ręką.
pebo, podrzuć info jakie bezpieczniki (numery) sprawdzales i jakie będziesz sprawdzał jeszcze ?
[ Dodano: 2019-10-14, 19:27 ]
Dzisiaj rano, po nocnym postoju auta wentylatory ruszyły jak gdyby nigdy nic... jednak moja radość nie trwała długo, Po 40 minutach jazdy zgasilem auto i później przez cały dzień po kolejnych uruchomieniach auta, nadmuch już nie ruszył (A postoje były nawet po 4 godziny). Zobaczę jutro rano jak będzie.
Nadal proszę o podpowiedź czy szczotki o numerach wyżej pasują (7x10) czy idą 8x10?
pebo, podrzuć info jakie bezpieczniki (numery) sprawdzales i jakie będziesz sprawdzał jeszcze ?
[ Dodano: 2019-10-14, 19:27 ]
Dzisiaj rano, po nocnym postoju auta wentylatory ruszyły jak gdyby nigdy nic... jednak moja radość nie trwała długo, Po 40 minutach jazdy zgasilem auto i później przez cały dzień po kolejnych uruchomieniach auta, nadmuch już nie ruszył (A postoje były nawet po 4 godziny). Zobaczę jutro rano jak będzie.
Nadal proszę o podpowiedź czy szczotki o numerach wyżej pasują (7x10) czy idą 8x10?
- pebo
- Super Klubowicz
- Posty: 1731
- Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
- Lokalizacja: B.Podl.
Dziś sprawdzałem na konsoli po prawej stronie (od drzwi przedniego pasażera) bezpieczniki nr 2, 17, 20, 26, 34, 35 i 44.
A bezpiecznik, o którym pisali koledzy denveco i riki76 w mojej wersji w ogóle nie występuje - przynajmniej pod dywanikiem pasażera z przodu go nie było.
Ręce opadają. Chyba się poddam i oddam gruchota do mechanika albo puszcze w ludzi, bo zaczyna mnie wkur...
A bezpiecznik, o którym pisali koledzy denveco i riki76 w mojej wersji w ogóle nie występuje - przynajmniej pod dywanikiem pasażera z przodu go nie było.
Ręce opadają. Chyba się poddam i oddam gruchota do mechanika albo puszcze w ludzi, bo zaczyna mnie wkur...
Bądź dobry jak chleb.
- pebo
- Super Klubowicz
- Posty: 1731
- Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
- Lokalizacja: B.Podl.
Też miałem słaby akumulator, ale po naładowaniu nic się nie zmieniło.Pczester pisze:Mi się wydaje że u mnie będą szczotki bo awaria wentylatora zbiegła się w czasie z szybszym rozładowaniem akumulatora a błąd mam 01273.
Aktualizacja tematu. W przypadku auta w wersji z solardachem łatwiejsza jest diagnoza opornicy i dmuchawy. Jeśli przewietrzanie wnętrza działa, to znaczy że opornica i dmuchawa są dobre. Do uruchomienia silnika dmuchawy jest potrzebne napięcie min. 8V. Przewietrzanie czyli dmuchawa (-V2-) i opornica (-J126-) działają niezależnie od sterownika klimatronika we wnętrzu kabiny (-J255-). Niewiele pomaga sprawdzanie dmuchawy (-V2) na krótko z akumulatorem - będzie działać, mimo że szczotki już będą do wymiany. U mnie prawdopodobnie padł sterownik -J255-. Potwierdzone, padł sterownik klimatyzacji -J255-.
Znalazłem taki schemat (ELSA):
Bądź dobry jak chleb.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 864
- Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
- Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Wracając do tematu, naprawiłem swój wentylator i przy tej okazji kilka sprostowań:
- szczotki po numerach (np bsx1494) to szczotki 7x10 do alternatory, zawierajace więcej miedzi. Sa po 1 zbyt twarde i uszkadza prędzej komutator, a po drugie są za małe ponieważ oryginalnie idą tam 8x10. Dlatego proszę poprawić wątek z numerami podanymi wyżej. Prawidłowy wymiar to:
8x10x20 (Gdzie 20 To wysokość i może być zmienna). Takie szczotki idą do silnika dmuchawy wielu aut. Dodatkowo używałem klucza torx zamiast nasadki 5,5 oraz dwóch przegubów dzieli czemu poszło bez problemu rozbieranie obudowy.
![Obrazek]()
![Obrazek]()
- szczotki po numerach (np bsx1494) to szczotki 7x10 do alternatory, zawierajace więcej miedzi. Sa po 1 zbyt twarde i uszkadza prędzej komutator, a po drugie są za małe ponieważ oryginalnie idą tam 8x10. Dlatego proszę poprawić wątek z numerami podanymi wyżej. Prawidłowy wymiar to:
8x10x20 (Gdzie 20 To wysokość i może być zmienna). Takie szczotki idą do silnika dmuchawy wielu aut. Dodatkowo używałem klucza torx zamiast nasadki 5,5 oraz dwóch przegubów dzieli czemu poszło bez problemu rozbieranie obudowy.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec