Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja


[D3 ALL ] Wymiana silnika v2

Zrobiłeś coś w swoim Audi A8 ? Masz do tego fotostory i opis ? Pochwal się innym.
ODPOWIEDZ
Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 13 paź 2019, 20:11

Trochę odgrzeje....

Jakie idą szczotki to wentylatora, niby jest pełna lista powyżej ale wszystkie są 7/10 a mkbewe, pisze że kupował 8/10.

Problem dopadł i mnie, brak nawiewu i chce się przygotować do pracy 😋

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 13 paź 2019, 20:25

a jaką masz pewność że komutator nie jest wytarty??? nie lepiej rozebrać i ocenić jego stan
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 13 paź 2019, 20:47

A ja walczę drugi weekend z dmuchawą.

Komputer pokazuje błędy:
1844 - Sterownik dmuchawy świeżego powietrza - sygnał niezrozumiały,
2289 - Sterownik wentylatora siedzenia kierowcy - sygnał niezrozumiały,
2290 - Sterownik wentylatora siedzenia przedniego pasażera - sygnał niezrozumiały.

Wymieniłem sterownik dmuchawy na drugi (używka), ale błędy te same i dmuchawa dalej nie działa (nie kręci silnik). Dmuchawę (silnik) podłączałem bezpośrednio do akumulatora - na oko kręci normalnie (nie sprawdzałem jakie ma obroty). Bezpieczniki w konsoli po prawej stronie sprawdzone - są dobre. Będę jeszcze sprawdzał bezpiecznik, o którym pisali koledzy denveco i riki76, ale martwią mnie też pozostałe dwa błędy, co za licho.
Bądź dobry jak chleb.

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 14 paź 2019, 19:27

pb41ns, szczotki to grosze więc wolę je mieć pod ręką.

pebo, podrzuć info jakie bezpieczniki (numery) sprawdzales i jakie będziesz sprawdzał jeszcze ?

[ Dodano: 2019-10-14, 19:27 ]
Dzisiaj rano, po nocnym postoju auta wentylatory ruszyły jak gdyby nigdy nic... jednak moja radość nie trwała długo, Po 40 minutach jazdy zgasilem auto i później przez cały dzień po kolejnych uruchomieniach auta, nadmuch już nie ruszył (A postoje były nawet po 4 godziny). Zobaczę jutro rano jak będzie.

Nadal proszę o podpowiedź czy szczotki o numerach wyżej pasują (7x10) czy idą 8x10?

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 14 paź 2019, 19:58

Dziś sprawdzałem na konsoli po prawej stronie (od drzwi przedniego pasażera) bezpieczniki nr 2, 17, 20, 26, 34, 35 i 44.
A bezpiecznik, o którym pisali koledzy denveco i riki76 w mojej wersji w ogóle nie występuje - przynajmniej pod dywanikiem pasażera z przodu go nie było.

Ręce opadają. Chyba się poddam i oddam gruchota do mechanika albo puszcze w ludzi, bo zaczyna mnie wkur...
Bądź dobry jak chleb.

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 14 paź 2019, 21:04

Mi się wydaje że u mnie będą szczotki bo awaria wentylatora zbiegła się w czasie z szybszym rozładowaniem akumulatora a błąd mam 01273.

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 14 paź 2019, 22:15

Pczester pisze:Mi się wydaje że u mnie będą szczotki bo awaria wentylatora zbiegła się w czasie z szybszym rozładowaniem akumulatora a błąd mam 01273.
Też miałem słaby akumulator, ale po naładowaniu nic się nie zmieniło.

Aktualizacja tematu. W przypadku auta w wersji z solardachem łatwiejsza jest diagnoza opornicy i dmuchawy. Jeśli przewietrzanie wnętrza działa, to znaczy że opornica i dmuchawa są dobre. Do uruchomienia silnika dmuchawy jest potrzebne napięcie min. 8V. Przewietrzanie czyli dmuchawa (-V2-) i opornica (-J126-) działają niezależnie od sterownika klimatronika we wnętrzu kabiny (-J255-). Niewiele pomaga sprawdzanie dmuchawy (-V2) na krótko z akumulatorem - będzie działać, mimo że szczotki już będą do wymiany. U mnie prawdopodobnie padł sterownik -J255-. Potwierdzone, padł sterownik klimatyzacji -J255-.

Znalazłem taki schemat (ELSA):
Bądź dobry jak chleb.

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 29 paź 2019, 15:27

Wracając do tematu, naprawiłem swój wentylator i przy tej okazji kilka sprostowań:

- szczotki po numerach (np bsx1494) to szczotki 7x10 do alternatory, zawierajace więcej miedzi. Sa po 1 zbyt twarde i uszkadza prędzej komutator, a po drugie są za małe ponieważ oryginalnie idą tam 8x10. Dlatego proszę poprawić wątek z numerami podanymi wyżej. Prawidłowy wymiar to:

8x10x20 (Gdzie 20 To wysokość i może być zmienna). Takie szczotki idą do silnika dmuchawy wielu aut. Dodatkowo używałem klucza torx zamiast nasadki 5,5 oraz dwóch przegubów dzieli czemu poszło bez problemu rozbieranie obudowy.

Obrazek

Obrazek

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 19 lis 2019, 21:27

Przypomnijcie mi panowie bo nie pamiętam, do wymiany wentylatora trzeba podszybie demontować ??

"Edit"
Nie trzeba, dzisiaj wymieniłem :]

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl